Peugeot 308 CC 1.6 THP
SILNIK: 1.6 (156 KM) ROCZNIK: 2011 CENA: 65-70 000 zł
Polecana wersja
Ta z silnikiem benzynowym 1.6 THP (156 KM i 9,6 s do setki). Podobnie jak 1.4 TSI w VW, jest najlepszym połączeniem dobrych osiągów i niezłej ekonomii. Uwaga – potrafi spalić zarówno 6, jak i 12 l/100 km.
Największa zaleta
Znakomite fotele z dobrym podparciem bocznym. W kabriolecie Peugeota ani długa podróż, ani ostre wiraże nie przyprawią Cię o ból pleców, bo ciało będzie zawsze pewnie przytrzymywane w fotelu.
Największa wada
308 CC wstrząsa swoimi pasażerami niezależnie od tego czy dach jest złożony czy nie. Do szybszej jazdy „topless” skutecznie zniechęcają drgające rama przedniej szyby i lusterka wsteczne.

Co sprawdzić kupując
Jak działa mechanizm otwierania dachu – najlepiej w ASO albo w serwisie, który „siedzi” w kabrioletach. Dobrze też skontrolować wnętrze, czy nie przecieka. Poza tym standardy – szczelność silnika i zawieszenie.

Koszty utrzymania
Właściciele 308 CC nie narzekają na wysokie koszty utrzymania – auta stosunkowo mało palą, a usunięcie typowych usterek (np. szybko zużywające się hamulce z przodu – już przy 40 tys. km) nie jest drogie.
Za Dziarski silnik i porządnie wykonane wnętrze
Przeciw Przeciętny komfort jazdy