Używane Porsche Cayenne (2010-2017) - Szybki, lecz drogi

To najdroższy używany SUV – i w zakupie, i w eksploatacji. Dzięki mocnym 6- i 8-cylindrowym silnikom Cayenne uzyskuje osiągi jak auta sportowe.

Porsche Cayenne Materiały prasowe
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 380 000 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Cayenne jest wszechstronne, lecz drogie w utrzymaniu

Niektórzy twierdzą, że to nie jest prawdziwe Porsche, jednak Cayenne odniosło rynkowy sukces (do końca 2020 roku wyprodukowano milion egzemplarzy; dla porównania: model 911 taki sam wynik osiągnął po ponad 50 latach). Cayenne II (oznaczenie 92A) było produkowane w latach 2010–2017. Płytę podłogową o nazwie PL71 ma wspólną z Volkswagenem Touaregiem i Audi Q7 pierwszych generacji. Wszystkie wersje Cayenne wyposażono w stały napęd na cztery koła; ponad 60% momentu napędowego jest kierowane na tylną oś. Dopuszczalna masa samochodu wynosi ponad 2900 kg. Cayenne może holować przyczepy o masie nawet 3500 kg.

REKLAMA

Używane Porsche Cayenne (2010-2017) - Układ napędowy

Silniki, poza benzynowym V8, i przekładnie to konstrukcje Audi. Podstawową jednostką benzynową był wolnossący 3.6 VR6 o mocy 300 KM – dość trwały, lecz paliwożerny. Cayenne S i GTS były napędzane wolnossącym silnikiem 4.8 V8 o mocy, odpowiednio, 400 i 420 KM. Podczas liftingu w 2014 r. zastąpiono go podwójnie doładowanym silnikiem 3.6 V6 o mocy 420 i 440 KM. Natomiast w Cayenne Turbo i Turbo S jednostka 4.8 V8 osiąga 500 lub 550 KM (od liftingu – 520 i 570 KM). Silniki 4.8 wytrzymują przebieg do 200 tys. km. Zdarza się jednak, że urywają się w nich śruby wariatorów przestawiających wałki rozrządu. Wersje Turbo i Turbo S zużywają olej silnikowy w ilości do litra na 3000 km. W silnikach V8 może zbyt szybko ścierać się warstewka nikasilu pokrywająca gładź cylindrową. Żadna jednostka benzynowa, ze względu na bezpośredni wtrysk paliwa, nie nadaje się do zasilania LPG (bywał montowany do wersji 3.6). Sporadycznie w dieslu 3.0 V6 (Cayenne Diesel, moc 245 KM, a po liftingu 262 KM) po 200 tys. km zdarza się nadmierne rozciągnięcie łańcucha rozrządu (wymiana od 8000 zł). Silnik ten jest oszczędny i dość dynamiczny. Większy diesel 4.2 V8 (Cayenne S Diesel, 382 KM, później 385 KM) okazuje się trwalszy, ale jeszcze droższy w eksploatacji. Natomiast w hybrydzie Cayenne S Hybrid zastosowano zespół napędowy znany z Audi. Składa się on z silników benzynowego 3.0 V6 i elektrycznego, których łączna moc wynosi 380 KM (po liftingu 416 KM). W mocnych wersjach Cayenne dość często zdarzają się awarie skrzynki rozdzielczej. Naprawa kosztuje ok. 15 tys. zł.

Porsche CayenneMateriały prasowe
Większość przycisków zgrupowano na tunelu środkowym, do korzystania z nich w tym miejscu trzeba się przyzwyczaić
Porsche CayenneMateriały prasowe
Kabina jest bardzo obszerna – również z tyłu, gdzie wygodnie mogą podróżować nawet trzy osoby

 

Używane Porsche Cayenne (2010-2017) - Nadwozie

Obsługa, mimo że w kabinie zgromadzono wiele przycisków, jest ergonomiczna, a wnętrze praktyczne. Z przodu i z tyłu jest dość miejsca, nawet gdy na kanapie siedzą trzy osoby. Fotele zostały wyśmienicie wyprofilowane. Kabina jest dobrze wyciszona.

Używane Porsche Cayenne (2010-2017) - Wykonanie

Nadwozie dobrze zabezpieczono przed korozją. Wnętrze zmontowano starannie z materiałów wysokiej klasy. Tylko w nielicznych egzemplarzach z rynku wtórnego, najczęściej tych o bardzo dużym przebiegu, widać większe ślady eksploatacji.

Używane Porsche Cayenne (2010-2017) - Bezpieczeństwo

W testach zderzeniowych Cayenne otrzymało pięć gwiazdek. Seryjnie montowano w nim sześć poduszek powietrznych oraz ABS z ESP.

Używane Porsche Cayenne (2010-2017) - Zawieszenie

Cayenne jest wyjątkowo zwinne, co łatwo zauważyć w zakrętach, które pokonuje precyzyjnie i z dużym wyczuciem. W ofercie (za dopłatą) jest też zawieszenie pneumatyczne.

Porsche CayenneMateriały prasowe
Cayenne doskonale nadaje się nie tylko do dalekich podróży autostradą, ale dzięki swojej zwinności zapewnia też frajdę na krętych drogach. Za pięcioletni model trzeba zapłacić – zależnie od silnika – ponad 200 tys. zł

 

Porsche Cayenneauto motor i sport


Porsche Cayenneauto motor i sport

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA