REKLAMA

Używane Porsche Cayenne (2010-2017) - uwaga, drogo!

Porsche Cayenne jeden z najdroższych używanych SUV-ów – i w zakupie, i w eksploatacji. jest bardzo zwinny w zakrętach, a dzięki mocnym 6- i 8-cylindrowym silnikom uzyskuje osiągi jak samochody sportowe.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 380 000 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Wszechstronny model, ale bardzo drogi w utrzymaniu

Cayenne II (oznaczenie 92A) powstało na płycie podłogowej VW Touarega drugiej generacji i było produkowane w latach 2010–2017. Wszystkie wersje modelu mają stały napęd na cztery koła i prawie wszystkie są wyposażone w przekładnie automatyczne. Dopuszczalna masa auta to ponad 2900 kg. Cayenne może holować przyczepy o masie do 3500 kg.

REKLAMA

Używane Porsche Cayenne (2010-2017) - Układ napędowy

Zastosowane silniki i przekładnie, poza jednostką V8, to głównie konstrukcje Audi. Podstawowym silnikiem benzynowym napędzającym Cayenne był wolnossący 3.6 VR6 o mocy 300 KM – dość trwały, lecz paliwożerny. Cayenne S i GTS wyposażano w wolnossący silnik 4.8 V8 o mocy, odpowiednio, 400 i 420 KM. Podczas liftingu w 2014 r. został on zastąpiony podwójnie doładowanym silnikiem 3.6 V6 o mocy 420 i 440 KM. Natomiast w Cayenne Turbo i Turbo S jednostka 4.8 V8 osiąga 500 oraz 550 KM (od liftingu 520 i 570 KM). Żaden silnik benzynowy ze względu na bezpośredni wtrysk paliwa nie nadaje się do zasilania LPG. Wersje Turbo i Turbo S zużywają do litra oleju silnikowego na 3000 km. W V8 czasami zbyt szybko ściera się warstewka nikasilu pokrywająca gładź cylindrową. W dieslu 3.0 V6 (Cayenne Diesel, moc 245 KM, a po liftingu 262 KM) po 200 tys. km sporadycznie zdarza się nadmierne rozciągnięcie łańcucha rozrządu (wymiana 8000 zł). Silnik ten jest oszczędny i dość dynamiczny. Większy diesel 4.2 V8 (Cayenne S Diesel, 382 KM, później 385 KM) okazuje się trwalszy, ale jeszcze droższy w eksploatacji. Natomiast w hybrydzie Cayenne S Hybrid zastosowano zespół hybrydowy z silnikiem benzynowym 3.0 V6 o łącznej mocy 380 KM (po liftingu 416 KM) znany z Audi.

Porsche Cayennearchiwum
Porsche Cayennearchiwum
Porsche Cayennearchiwum
Na tunelu środkowym zgrupowano większość przycisków, co wymaga przyzwyczajenia. Kabina jest bardzo obszerna, miejsca z tyłu jest dużo, nawet gdy na kanapie siedzą trzy osoby. Drugą generację Cayenne od pierwszej łatwo odróżnić po poziomych lampach

 

Używane Porsche Cayenne (2010-2017) - Nadwozie

Obsługa wszelkich funkcji jest prosta, a całe wnętrze urządzono praktycznie. Z przodu i z tyłu jest dość miejsca. Fotele wyśmienicie wyprofilowano, a kabinę doskonale wyciszono.

Używane Porsche Cayenne (2010-2017) - Wykonanie

Nadwozie skutecznie zabezpieczono przed rdzą. Wnętrze jest starannie zmontowane z materiałów wysokiej klasy, które dobrze znoszą upływ czasu. Tylko w nielicznych egzemplarzach z rynku wtórnego, najczęściej tych o bardzo dużym przebiegu, widać jakieś znaczne ślady eksploatacji.

REKLAMA

REKLAMA

Używane Porsche Cayenne (2010-2017) - Bezpieczeństwo

W testach zderzeniowych Porsche Cayenne otrzymało pięć gwiazdek. Seryjnych jest sześć poduszek powietrznych oraz ABS z ESP.

Używane Porsche Cayenne (2010-2017) - Zawieszenie

Cayenne jest wyjątkowo zwinne, co łatwo zauważyć w zakrętach, które pokonuje z dużym wyczuciem i precyzyjnie. Za dopłatą Porsche oferuje zawieszenie pneumatyczne.

Porsche Cayenneauto motor i sport


Porsche Cayenneauto motor i sport

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA