Używane Porsche Panamera (2009-2016) - Świetne silniki, ale do 200 tys. km

To najdroższe z prezentowanych aut – i w zakupie, i w eksploatacji. Dzięki mocnym silnikom uzyskuje osiągi modeli sportowych, jest przy tym zwinny jak Porsche 911.

Porsche Panamera 2009-2016 materiały prasowe
Porsche Panamera 2009-2016
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 433 000 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Panamera,
czyli luksus  w sportowym opakowaniu

Podobno jedyne prawdziwe Porsche to model 911. Ale rynek oczekiwał też czegoś innego. Tak powstały SUV Cayenne i sportowa limuzyna Panamera. I to one stanowią dziś większość sprzedaży Porsche. Panamerę pierwszej generacji (seria 970) produkowano w latach 2009–2016. Model ten ma napęd na tylne lub na cztery koła.

REKLAMA

 

 

Porsche Panamera (2009-2016) - Układ napędowy

Silniki, poza benzynowym V8, to konstrukcje Audi. Podstawową jednostką benzynową był wolnossący 3.6 VR6 o mocy 300 KM (od liftingu 310 KM) napędzający wersję Panamera – dość trwały, lecz paliwożerny. Panamerę S i GTS napędzał wolnossący silnik 4.8 V8 o mocy, odpowiednio, 400 i 430 KM. Podczas liftingu w 2013 r. w Panamerze S został on zastąpiony przez doładowany silnik 3.0 V6 osiągający 420 KM. Silnik V8 w Panamerze GTS zyskał 10 KM, natomiast w Panamerze Turbo i Turbo S jednostka 4.8 V8 osiągała 500 lub 550 KM (od liftingu – 520 i 570 KM). Silniki 4.8 wytrzymują przebieg do 200 tys. km. Ich główną usterką są urywające się śruby wariatorów przestawiających wałki rozrządu. Panamery Turbo i Turbo S zużywają olej silnikowy – do 1 litra na 3000 km. W silnikach V8 zbyt szybko ściera się warstewka nikasilu pokrywająca gładź cylindrową, zdarzają się też uszkodzenia cewek zapłonowych. Sporadycznie w dieslu 3.0 V6 (Panamera 3.0 Diesel, moc 250 KM, a po liftingu 300 KM) po 200 tys. km może dojść do nadmiernego rozciągnięcia łańcucha rozrządu (wymiana kosztuje ok. 8000 zł). Silnik ten jest oszczędny i dość dynamiczny. Natomiast w hybrydzie (Panamera S Hybrid) zastosowano zespół hybrydowy znany z Audi z silnikiem benzynowym 3.0 V6. Łączna moc zespołu to 380 KM (po liftingu 416 KM).

Porsche PanameraMateriały prasowe
Na wysokim i szerokim tunelu środkowym zgrupowano większość przycisków, co wymaga przyzwyczajenia
Porsche PanameraMateriały prasowe
Wygodne fotele umieszczono nisko jak w typowych autach sportowych. Tradycja zobowiązuje – centralnym zegarem jest obrotomierz

Porsche Panamera (2009-2016) - Nadwozie

Obsługa urządzeń na tablicy rozdzielczej, pomimo zgromadzenia na niej wielu przycisków, jest łatwa. Wnętrze urządzono praktycznie, z przodu i z tyłu jest dość miejsca dla czterech osób. Cztery fotele są wyśmienicie wyprofilowane. Kabinę skutecznie wyciszono.

Porsche Panamera (2009-2016) - Wykonanie

Nadwozie zostało dobrze zabezpieczone przed korozją. Wnętrze starannie zmontowano z materiałów wysokiej klasy, które bez problemu znoszą upływ czasu. Prawie wszystkie Panamery mają bogate wyposażenie opcjonalne.

Porsche Panamera (2009-2016) - Bezpieczeństwo

Seryjnych jest 8 poduszek powietrznych oraz ABS z ESP. Model ten nie przechodził testów zderzeniowych Euro NCAP.

Porsche Panamera (2009-2016) - Zawieszenie

Panamera jak przyklejona trzyma się nawierzchni, zakręty pokonuje precyzyjnie i z dużym marginesem bezpieczeństwa. Większość wersji ma w standardzie zawieszenie pneumatyczne.

Porsche PanameraMateriały prasowe
Kabina jest bardzo obszerna, również z tyłu. Dwa dobrze wyprofilowane komfortowe fotele zapewniają wygodną podróż
Porsche PanameraMateriały prasowe
Głęboki bagażnik okazuje się ustawny, choć – jak na wielkość auta – niezbyt pojemny

 

Porsche Panameraauto motor i sport

 

Porsche PanameraMateriały prasowe

Nadwozie kształtem nawiązuje wprost do modelu 911. Tylna pokrywa nie sięga zbyt nisko, co sprawia, że krawędź bagażnika jest wysoko położona

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

 

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA