Używane Renault Clio (2012-2019) - Gdyby nie ta elektronika

Atrakcyjnie stylizowane Renault Clio czwartej generacji ma nowoczesne wnętrze wykonane z niezłych materiałów. Jest przystępne cenowo a przy tym bezawaryjne.

Renault Clio Materiały prasowe
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 52 400 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Przyciąga urodą, ale ma też wady


Clio IV zadebiutowało w 2012 r. jako pięciodrzwiowy hatchback, rok później zaprezentowano dłuższe o 20,5 cm praktyczne kombi o nazwie Grandtour, które wyróżnia bagażnik o pojemności 443/1380 l. Clio IV doczekało się następcy w 2019 r.

Renault ClioMateriały prasowe
Renault ClioMateriały prasowe
Mieszanka starego z nowym: analogowy obrotomierz i cyfrowy prędkościomierz. Siedzisko kanapy zostało zamontowane wyżej

Używane Renault Clio (2012-2019) - Układ napędowy

Wszystkie jednostki napędowe poza benzynową czterocylindrową 1.2 16V o mocy 75 KM są wyposażone w turbosprężarkę. Stosowane w Clio silniki nie sprawiają większych kłopotów. Prosty 1.2 16V nie jest zbyt dynamiczny, ale okazuje się trwały. Podstawową jednostką benzynową jest trzycylindrowa 0.9 TCe o mocy 90 KM i w jej wypadku trudno mówić o zadowalających osiągach ze względu na dużą turbodziurę. Jest za to trwała i znosi zasilanie LPG, choć zdarzają się w niej wycieki płynu chłodzącego w okolicy obudowy termostatu. Dopiero czterocylindrowy silnik 1.2 TCe o mocy 120 KM (po liftingu – 118 KM) zapewnia wystarczającą dynamikę i kulturę pracy. Minusem jest to, że ta jednostka czasami zużywa zbyt dużo oleju (zmiana oprogramowania sterującego z reguły daje poprawę). Początkowo silnik 1.2 TCe był łączony z niezbyt szybką przekładnią dwusprzęgłową EDC, co windowało cenę auta, ale od liftingu w 2016 roku jest dostępny także w wersji z przekładnią mechaniczną. Prawdziwy rarytas to odmiana RS z jednostką 1.6 TCe o mocy 200/220 KM. Diesel jest tylko jeden: oszczędny 1.5 dCi o mocy 75, 90 i 110 KM. Jego wersje stosowane w Clio są trwałe. W mechanicznych skrzyniach biegów, zwłaszcza tych łączonych z silnikiem 1.2 16V, zdarzają się uszkodzenia łożysk (ich wymiana kosztuje od 600 zł). Drgania przy ruszaniu świadczą o zużyciu sprzęgła (koszt jego wymiany – od 700 zł w górę).

Renault ClioMateriały prasowe
Kombi obszernością wnętrza dorównuje kompaktom. Po złożeniu oparcia kanapy podłoga jest prawie równa. Bagażnik ma pojemność 443/1380 l

Używane Renault Clio (2012-2019) - Nadwozie

Fotele są wygodne, a wnętrze dość przestronne. Z przodu miejsca nie brakuje, z tyłu opadający dach ogranicza je nad głową. Tablica przyrządów jest ładna i niekłopotliwa w obsłudze. Wnętrze słabo wygłuszono.

Używane Renault Clio (2012-2019) - Wykonanie

Nadwozie nie ulega korozji. We wnętrzu użyto tworzyw o wyższej jakości niż u poprzednika, niestety w wielu miejscach mają ostre krawędzie i dość łatwo je zarysować. Elementy wnętrza zmontowano dokładnie, choć czasami mogą skrzypieć.

Używane Renault Clio (2012-2019) - Bezpieczeństwo

W standardzie są cztery poduszki powietrzne oraz ABS z ESP. Auto uzyskało pięć gwiazdek w teście zderzeniowym Euro NCAP.

Używane Renault Clio (2012-2019) - Zawieszenie

Na drodze auto zachowuje się stabilnie, a zakręty pokonuje zwinnie. Zawieszenie zapewnia wystarczający komfort jazdy. Układ kierowniczy nie daje natomiast zbyt dobrego pojęcia, co się dzieje na styku kół z nawierzchnią.

Renault Clioauto motor i sport

 

Najlepsze w Renault Clio 

Silnik
Jeśli nie zależy nam na dynamice, lecz na oszczędności, wystarczy jednostka 0.9 TCe lub 1.2 16V. Dynamikę zapewni droższy silnik 1.2 TCe, a dynamika i oszczędność to zalety wersji z mocniejszym dieslem 1.5 dCi.

  1.2 16V TCe 90 dCi 75
Budowa silnika/liczba cylindrów rzędowy/4 rzędowy/3 rzędowy/4
Pojemność skokowa cm3 1149 898 1461
Moc maksymalna kW (KM)
przy obrotach 1/min
54 (74)
5500
66 (90)
5000
55 (75)
4000
Maks. moment obrotowy Nm
przy obrotach 1/min
107
4250
140
2250
200
1750
Masa własna/ładowność kg 1152/515 1092/508 1162/508
Długość × szerokość × wys.mm 4063 × 1732 × 1448
Pojemność bagażnika l/VDA 300/1146 300/1146 300/1146
Prędkość maksymalna km/h 167 182 168


Rocznik

Auto z każdego rocznika jest warte zainteresowania. W ramach liftingu (wrzesień 2016 r.) dokonano głównie retuszu nadwozia, auto dostało m.in. lampy diodowe, nieco zmieniono także ofertę silników.

Wyposażenie
W standardzie są elektrycznie sterowane szyby z przodu i lusterka, centralny zamek, komputer oraz tempomat. Wersja Dynamique ma klimatyzację i system multimedialny z nawigacją.

Ceny
Ceny – od 17 000 zł. Tyle kosztują często auta poflotowe, z wypożyczalni czy przerobione dwuosobowe wersje kurierskie, z reguły słabo wyposażone. Te z rąk prywatnych najczęściej mają bogate wyposażenie.

Rocznik 2017 2016 2015 2014 2013
1.2/74 KM 39 900 36 700 34 500 31 900 29 800
TCe/90 KM 40 500 38 400 36 500 32 800 30 000
dCi/75 KM 35 900 30 900 28 900 25 900 22 500
Ceny w złotych; źródło: Otomoto

 

Niezawodność
Zdarzają się drobne awarie wyposażenia elektrycznego i elektronicznego. Zawiesza się radioodtwarzacz i nawigacja satelitarna, ale pomaga zresetowanie urządzenia. Gdy nie działają przednie wycieraczki, to przyczyną są zatkane odpływy w podszybiu. W przednim zawieszeniu jako pierwsze pojawiają się luzy na łącznikach stabilizatora (od 40 zł/szt.) i tulejach wahaczy. Jedna z akcji naprawczych dotyczyła wycieków płynu hamulcowego – elastyczny przewód przy przednim kole przecierał się o nadkole. Pokrywa bagażnika stuka na wybojach.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

Zobacz także:
REKLAMA