Nadwozie
Rdza nie ma w tej Renówce szans. Dlatego unikaj aut z popękanym lakierem, np. na złączeniu dachu i słupków. Z dużym prawdopodobieństwem można założyć, że takie Clio przeżyło poważniejszą przygodę blacharsko-lakierniczą, a naprawa nie była perfekcyjna. Gdyby była, nic by nie pękało.
Druga ważna sprawa – auto trzydrzwiowe z nalepką na prawym przednim błotniku z podanymi masami i długością auta. Takie nalepki (bardzo trudne do usunięcia) mają trzydrzwiowe egzemplarze z Francji, które wcześniej były dwumiejscowymi vanami o nazwie Societe. We Francji vany oczywiście kosztują mniej niż wersje osobowe, dlatego polscy handlarze zainteresowali się nimi. Vany są też intensywniej eksploatowane, a ich średnie roczne przebiegi to 40-45 tys. km. Zarówno w Clio hatchbacku, jak i kombi pokrywa bagażnika stuka podczas jazdy. Pomaga przesmarowanie zamka. Kup sam biały smar do zamków albo zleć to w serwisie podczas przeglądu.
Silniki
Nierówna praca 1.2 16V przy palącej się kontrolce silnika „check” świadczy o wypadaniu zapłonów. Winę ponoszą przewody zapłonowe, a dokładniej kończące je fajki. Iskra trafia nie do świecy, ale w głowicę. Naprawa polega na wymianie wadliwych elementów. Zależnie od rocznika, mogą to być cztery przewody albo cztery przewody wraz z cewką.
Pierwszy wariant wychodzi taniej, 150-190 zł, drugi – 390 zł. Razem ze 100 zł za diagnozę i wymianę zostawisz w warsztacie 250-490 zł. Problemy silników 1.2 16V z obrotami, zwłaszcza gaśnięcie na biegu jałowym, to znak, że przepustnica została zanieczyszczona osiadającymi na niej oparami oleju. Nie trzeba jej zmieniać, wystarczy oczyścić.
Podobnie jak w przypadku układu zapłonowego, ten sam silnik może mieć różne rozwiązania. Dostęp do przepustnicy jest albo łatwy (wtedy usługa kosztuje 100 zł), albo trudny, bo została ukryta pod kolektorem ssącym (200-250 zł).
Falowanie obrotów biegu jałowego w Clio 1.5 dCi świadczy o wewnętrznym uszkodzeniu któregoś z wtryskiwaczy. Najtańszym i dość skutecznym wyjściem jest regenerowany wtryskiwacz, ceny zaczynają się od 600 zł. Stosunkowo częstym powodem uszkodzenia wtryskiwacza jest paliwo złej jakości. Stosowano dwa układy wtryskowe, Siemensa i Delphi, przy czym Delphi jest mniej odporny na niską jakość oleju napędowego.
Nie można jednak tych układów rozpoznać po podniesieniu maski, trzeba poradzić się mechanika. Gorzej, jeśli turbodiesel konsumuje dużo oleju silnikowego. Generalny remont silnika zazwyczaj nie ma ekonomicznego uzasadnienia, mniejszym wydatkiem jest zakup używanego motoru za 3000-3500 zł.
Podwozie
Przednie klocki hamulcowe wytrzymują w miejskich warunkach do 40 tys. km – to niezły rezultat. Jednak jeśli ktoś delikatnie hamuje, może doprowadzić do zeszklenia powierzchni klocków, co objawia się piszczeniem. Klocki kosztują 160 zł, a wymiana 60 zł. Stukanie zawieszenia ma przyczynę w wyrobionym sworzniu przedniego wahacza. Sworzeń da się wymienić, ale w praktyce trudno dobrać jego właściwy rozmiar (sic!), więc od razu lepiej zdecyduj się na cały, nowy wahacz. Zapłacisz niecałe 400 zł, a za robociznę wraz z ustawieniem geometrii 220 zł – w sumie 600 zł z ogonkiem.
Bardzo rzadko dochodzi do pękania sprężyn z przodu. Auto prowadzi się gorzej, bywa, że na postoju jest przekazywana na jedną stronę. Sprężyny wymienia się parami, zapłacisz za wszystko około 600 zł.