REKLAMA

Używane Renault Laguna III - Tej generacji nie trzeba się obawiać

Laguna III (2007-2015) jako nowa była niedoceniana, ale dzięki temu ten trwały model, który oparł się modzie na downsizing i ma mocne silniki, można teraz tanio kupić.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 52 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Laguna jest
tania w zakupie
i w eksploatacji

Pięciodrzwiowy liftback zadebiutował jesienią 2007 r. Na początku 2008 r. dołączyło do niego kombi Grandtour, a jesienią dwudrzwiowe coupé. Wprowadzono wtedy system 4Control – układ skrętnych tylnych kół poprawiający zwrotność i prowadzenie w zakrętach; był on seryjny w wersjach GT (później w opcji). Laguna III jest jakościowo dużo lepsza od awaryjnego poprzednika, ale nijaką stylizacją i z powodu braku zaufania do niej, co było spadkiem po poprzedniku, nie zdobyła rynku i w swojej klasie najbardziej traci na wartości. W 2015 r. Lagunę zastąpił Talisman.

Używane Renault Laguna III - Układ napędowy

Podstawowym silnikiem benzynowym był 1.6 o mocy 110 KM (do 2010 r.). Jest bezproblemowy, ale zdarzają się awarie cewek zapłonowych i koła zmiennych faz rozrządu (koszt koła – od 300 zł). Wart uwagi jest dość dynamiczny wolnossący silnik Nissana (2.0 o mocy 140 KM), który czasami wymaga korekty oprogramowania sterującego (400 zł). Osiągi to z kolei domena wersji 2.0 TCe (170 KM lub 204 KM). Topową jednostką stosowaną tylko w coupé jest pochodząca z Nissana 350Z 3.5 V6 o mocy 238 KM. Podstawowy diesel to oszczędny 1.5 dCi (110 KM) – warto wymieniać w nim olej maksymalnie co 15 tys. km, dotyczy to zresztą wszystkich diesli. Diesel 2.0 dCi (130, 150 i 173/178 KM) ma skomplikowaną budowę, zwłaszcza w najmocniejszej wersji, która jako jedyna bywa awaryjna (głowice). W 2.0 dCi sporadycznie wyciągają się łańcuchy rozrządu i uszkodzeniu ulega zawór EGR; koszt napraw wynosi 1500 i 800 zł. Topowa jednostka to 3.0 V6 dCi o mocy 235 KM. Wszystkie silniki są trwałe.

Minimalistyczna tablica przyrządów z klasycznymi zegarami. Sześciostopniowy automat japońskiej konstrukcji był w standardzie w wersjach z silnikami V6 i 2.0 TCe 170
Najładniejsze w gamie – mocne, dwudrzwiowe coupé. Grandtour ma ustawny bagażnik o pojemności 508/1593 litrów

 

REKLAMA

REKLAMA

Używane Renault Laguna III - Nadwozie

Z przodu miejsca nie brakuje, ale z tyłu jest dość ciasno. Wysmakowany oszczędny w wyrazie kokpit jest ergonomiczny. Fotele są wygodne.

Używane Renault Laguna III - Wykonanie

Nadwozie doskonale zabezpieczono przed rdzą. Tworzywa we wnętrzu mają wysoką jakość, niestety wycierają się uchwyty na drzwiach, ekoskóra na kierownicy i gałka dźwigni zmiany biegów. Elementy wnętrza w starszych autach czasami skrzypią – dotyczy to również składanych lusterek zewnętrznych. Tapicerka siedzeń szybko się wygniata.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Używane Renault Laguna III - Bezpieczeństwo

Standardowo Lagunę wyposażano w sześć poduszek powietrznych i ESP. W teście zderzeniowym uzyskała maksymalną ocenę.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Używane Renault Laguna III - Zawieszenie

Jest mniej sztywne niż w modelach konkurentów, nierówności tłumi dobrze. Na drodze Laguna jest stabilna, a w zakrętach przewidywalna. Układ kierowniczy działa z niezłym wyczuciem.


Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA