Używane Renault Talisman (od 2015) - Solidne i przestronne

Talisman oznacza w Renault nową jakość. Do niezawodności ostatniej Laguny dodaje szczyptę luksusu, prestiż czterodrzwiowej limuzyny i dobre warunki gwarancyjne.

Renault Talisman Materiały prasowe
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 126 400 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Talisman jest solidny i tani w eksploatacji

Talisman zadebiutował we wrześniu 2015 roku, w wersjach sedan i kombi (Grandtour), na salonie samochodowym we Frankfurcie. Płytę podłogową dzieli z modelem Espace. Zastosowano w nim system 4Control (opcja), czyli układ skrętnych tylnych kół poprawiający zwrotność i prowadzenie w zakrętach. W ofercie dla nabywców instytucjonalnych Talisman jest objęty pięcioletnią gwarancją z darmowymi przeglądami i korzystnym kredytem. Warunkiem jest przebieg ograniczony do 100 tys. km.

REKLAMA

Używane Renault Talisman (od 2015) - Układ napędowy

Wszystkie jednostki benzynowe są wyposażone w bezpośredni wtrysk paliwa i w turbosprężarkę. Podstawowym silnikiem jest 1.6 TCe o mocy 150 KM lub 200 KM. To trwała i oszczędna konstrukcja Nissana z serii MR, którą montowano do 2018 roku. Osiągi zapewnia paliwożerna wersja 1.8 TCe o mocy 224 KM stosowana od 2018 roku. Słabszy silnik benzynowy w 2019 roku zastąpiła jednostka 1.3 TCe o mocy 159 KM. Ta niezbyt oszczędna konstrukcja została opracowana wspólnie z Mercedesem. Dwie ostatnie jednostki są krótko na rynku i na razie brak opinii na temat ich trwałości. Wszystkie silniki benzynowe współpracują z dwusprzęgłową 7-biegową przekładnią EDC. Podstawowy diesel to oszczędny 1.5 dCi o mocy 110 KM, który nie jest już tak awaryjny jak kiedyś. Niekłopotliwa i oszczędna jednostka 1.6 dCi osiąga 130 lub 160 KM. Obydwa diesle montowano do 2018 roku. Najsłabszy został zastąpiony silnikiem 1.7 dCi (120 i 150 KM), a mocniejsze – skomplikowaną w budowie jednostką 2.0 dCi (160 i 200 KM). Diesle są oszczędne i trwałe. W silnikach olej należy wymieniać maksymalnie co 15 tys. km. Poza jednostką 1.5 wszystkie mają łańcuchowy napęd rozrządu.

Renault TalismanMateriały prasowe
Renault TalismanMateriały prasowe
Kokpit z nietypowym, pionowym ekranem jest nieprzeładowany i wygląda elegancko. Niewielka liczba przycisków ułatwia obsługę. Zegary zastąpiono monitorem, multimedia można obsługiwać także pokrętłem na tunelu środkowym


Używane Renault Talisman (od 2015) - Nadwozie

W kabinie Talismana miejsca nie brakuje ani z przodu, ani z tyłu – nawet na szerokość. Kokpit z nietypowym, pionowym ekranem jest prosty w obsłudze. Fotele okazują się bardzo wygodne.

Używane Renault Talisman (od 2015) - Wykonanie

Nadwozie doskonale zabezpieczono przed korozją. Spasowanie elementów w kabinie jest bardzo staranne, a jakość tworzyw wysoka. Wnętrze zostało bardzo dobrze wygłuszone.

REKLAMA

REKLAMA

Używane Renault Talisman (od 2015) - Bezpieczeństwo

W wyposażeniu standardowym znajduje się sześć poduszek powietrznych i ESP. Talisman uzyskał pięć gwiazdek w teście zderzeniowym.

Używane Renault Talisman (od 2015) - Zawieszenie

Jest mniej sztywne niż w autach konkurencyjnych. Nierówności tłumi dobrze. Na drodze Talisman zachowuje się stabilnie, a w zakrętach jest przyczepny i przewidywalny. Układ kierowniczy działa z niezłym wyczuciem.

Renault TalismanMateriały prasowe
Ilość miejsca we wnętrzu można porównać z ilością miejsca w Passacie. Fotel kierowcy jest często wyposażony w funkcję masażu. Bok tunelu środkowego na wysokości kolan wykonano niestety z twardego plastiku

 

Renault Talismanauto motor i sport

 

Renault TalismanMateriały prasowe
Renault TalismanMateriały prasowe
Kombi Grandtour ma ustawny bagażnik o regularnych kształtach. W oparciu kanapy znajduje się otwór ułatwiający przewożenie długich przedmiotów

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA