Używane Renault Twingo (2014) - Inne niż wszystkie

Praktyczne, przestronne, niedrogie i zwrotne auto. Koncepcja Renault Twingo III idzie pod prąd konstrukcji aktualnie produkowanych maluchów.

Renault Twingo materiały prasowe
Renault Twingo
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 49 692 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Twingo III jest produkowane od 2014 roku w Słowenii jedynie jako pięciodrzwiowy hatchback. Do budowy wykorzystano nową płytę podłogową zaprojektowaną z myślą o montażu silnika spalinowego z tyłu. To konstrukcja opracowana wspólnie z Daimlerem, który na tej płycie oferuje bliźniaczego Smarta Forfour oraz krótszego Smarta Fortwo. W ubiegłym roku ofertę uzupełniło elektryczne Twingo Z.E. W Twingo III zespół napędowy znajduje się nad tylną osią, nad nim jest 219-litrowy bagażnik, natomiast z przodu są tylko chłodnica cieczy chłodzącej, akumulator oraz wszelkie zbiorniczki i urządzenia pomocnicze. Dzięki konstrukcji z silnikiem zamontowanym z tyłu Twingo ma najmniejszą średnicę zawracania spośród maluchów. Wynosi ona 8,6 m, a koła skręcają pod kątem aż 45°. Innym plusem jest dobry rozkład mas, gdzie tylko 45% przypada na przednią oś.

REKLAMA

Twingo III stawia na praktyczność i trwałość

Używane Renault Twingo (2014) - Zespół napędowy

W Twingo III stosowano dwa benzynowe silniki trzycylindrowe do wyboru. Wolnossący 1.0 SCe wytwarza moc 65, 70 lub (od liftingu) 75 KM, a turbodoładowany 0,9 TCe – 90 (od liftingu 93 KM) lub 110 KM. Obydwa silniki są trwałe i oszczędne. Jednostka 0.9 toleruje zasilanie LPG. Silnik elektrycznego Twingo Z.E. ma moc 81 KM, maksymalny zasięg w mieście wynosi 250 km. Przekładnie są trwałe, ale w dwusprzęgłowej EDC warto wymienić olej co 60 tys. km (koszt 200 zł).

Renault TwingoMateriały prasowe
Renault TwingoMateriały prasowe
Ciekawa tablica przyrządów jest praktyczna. Uchwyt na wysokości radia służy do zamocowania smartfona. Fotele ze zintegrowanymi zagłówkami okazują się dość wygodne

 

Używane Renault Twingo (2014) - Nadwozie

80% długości auta zajmuje kabina, być może największa w klasie. Przewidziano w niej wygodne miejsca dla czterech osób. Kierowca i pasażer siedzą w wysoko zamontowanych fotelach, co w połączeniu z dobrze przeszklonym wnętrzem oznacza bardzo dobrą widoczność do przodu i na boki. Tablica przyrządów jest praktyczna i łatwa w obsłudze. Ma uchwyt na zamocowanie smartfonu, na który można pobrać darmową nawigację GPS.

REKLAMA

REKLAMA

Używane Renault Twingo (2014) - Wykonanie

Wnętrze starannie zmontowano z twardych plastików. Okazuje się przeciętnie wygłuszone, podczas szybszej jazdy robi się w nim głośno. Zabezpieczenie antykorozyjne nadwozia jest na dostatecznym poziomie, ale zdarzają się rdzawe wykwity np. na krawędziach blach. Powłoka lakierowa jest cienka.

Używane Renault Twingo (2014) - Bezpieczeństwo

W standardzie są 4 poduszki powietrzne i ESP. W teście zderzeniowym Twingo III uzyskało cztery gwiazdki.

Używane Renault Twingo (2014) - Zawieszenie

Auto jest zwinne i przyczepne. Zawieszenie nie pozwala na nadmierne przechyły nadwozia i nie dopuszcza do nerwowego podskakiwania na nierównej drodze. Przy tym Twingo prowadzi się bardzo stabilnie. Dobry rozkład mas na obie osie i szybko ingerujący układ ESP zapobiegają poślizgowi kół.

Renault TwingoMateriały prasowe
Renault TwingoMateriały prasowe
Z tyłu oparcie składa się w dwóch częściach. Po złożeniu podłoga przestrzeni bagażowej jest równa i łatwo dostępna. Składa się również oparcie fotela pasażera

 

Renault Twingoauto motor i sport

 

Renault TwingoMateriały prasowe
80% długości nadwozia zajmuje kabina. Drzwi otwierają się szeroko, a dach może być otwierany (opcja)

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA