REKLAMA

Używane Subaru Outback (2009-2015) - Dla indywidualistów

Jako nowy model, Outback był niedoceniany. Niewyszukana stylizacja, mało atrakcyjne wnętrze oraz wysoka cena zniechęcały do zakupu tego samochodu. A ma on sporo zalet.

Subaru Outback auto motor i sport
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 179 822 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Model dla indywidualistów

Outback IV generacji, który zadebiutował jesienią 2009 roku, jest bliźniakiem modelu Legacy V i uterenowioną wersją Subaru Kombi. Tak jak inne modele tej marki, w motoryzacyjnym świecie ma specjalny status. Subaru rozsławiły rajdowe Imprezy, zwracając uwagę na ich odmienność od innych aut. Wyróżnikiem niszowej japońskiej marki były stały symetryczny napęd na cztery koła, silniki typu bokser oraz wysoka niezawodność. Minusem jest brak zamienników części zamiennych i odmienność konstrukcyjna od samochodów innych producentów, co utrudnia obsługę. Następca pojawił się w sprzedaży w 2015 r.

REKLAMA

Używane Subaru Outback (2009-2015) - Układ napędowy

Podstawowym silnikiem benzynowym była czterocylindrowa jednostka 2.5 o przeciwsobnym układzie cylindrów osiągająca moc 167 KM. Jest bezproblemowa, ale paliwożerna. Druga jednostka benzynowa to sześciocylindrowy bokser 3.6 o mocy 260 KM; on również nie jest oszczędny. Ten silnik jest zestawiany z konwencjonalną pięciobiegową przekładnią automatyczną. Jedyny silnik wysokoprężny, oszczędny dwulitrowy czterocylindrowy bokser, osiąga 150 KM i tak jak podstawowa jednostka benzynowa napędza koła za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni mechanicznej. Silniki benzynowe raczej nie nadają się do zasilania LPG ze względu na konieczność okresowej regulacji luzu zaworów, do której konieczne jest wyjęcie silnika. W jednostce 3.6 w układzie napędowym zastosowano centralny mechanizm różnicowy (którym jest przekładnia planetarna) połączony ze sprzęgłem wielopłytkowym. Natomiast pozostałe wersje mają układ ze sprzęgłem wiskotycznym.

Subaru Outbackauto motor i sport
Minimalistyczna tablica przyrządów z klasycznymi, czytelnymi zegarami. Twarde tworzywa wyglądają dobrze
Subaru Outbackauto motor i sport
Subaru Outbackauto motor i sport
Obok elektrycznego hamulca postojowego przycisk układu hill holder. System bluetooth i sterowanie radiem z kierownicy – seryjne

Używane Subaru Outback (2009-2015) - Nadwozie

Tablica przyrządów wygląda niezbyt nowocześnie, ale jest ergonomiczna. Jedynie przycisk komputera pokładowego umieszczono w złym miejscu, bo na tablicy przyrządów. We wnętrzu miejsca nie brakuje ani z przodu, ani z tyłu, ale siedziska foteli mogłyby być dłuższe. Plus za duży bagażnik.

Używane Subaru Outback (2009-2015) - Wykonanie

Nadwozie dobrze zabezpieczono przed korozją. Kokpit jest porządnie poskładany, ale jakość tworzyw okazuje się przeciętna (są twarde).

Używane Subaru Outback (2009-2015) - Bezpieczeństwo

Standardowo model ma sześć poduszek powietrznych i ESP. W teście zderzeniowym Outback uzyskał pięć gwiazdek.

REKLAMA

REKLAMA

Używane Subaru Outback (2009-2015) - Zawieszenie

Dość sztywne zawieszenie skutecznie tłumi nierówności, nie wydając przy tym dźwięków. Na drodze auto zachowuje się stabilnie, a w zakrętach jest przewidywalne. Pomaga w tym nisko umieszczony środek ciężkości. Układ kierowniczy działa z przeciętnym wyczuciem. Pokonywanie bezdroży ułatwia 20-centymetrowy prześwit.

Subaru Outbackauto motor i sport
Subaru Outbackauto motor i sport
Kabina jest wyjątkowo obszerna. Pochylenie oparcia kanapy można regulować. Outback nie porywa urodą. 20-centymetrowy prześwit, większy niż u większości SUV-ów, pozwala śmielej zjechać z asfaltu. Tył nadwozia wyposażono w układ samopoziomowania

 

Subaru Outbackauto motor i sport

 

Subaru Outbackauto motor i sport
Bagażnik ma pojemność od 526 do 1600 l. Siedzenia składają się automatycznie po pociągnięciu „klamki”

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (3)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA