REKLAMA

Używane Suzuki Swift (2010 -2017) - Rzadkie opcje

Suzuki Swift to trwałe auto o nieskomplikowanej konstrukcji. Nie jest zbyt przestronne, ale lekko sportowa stylizacja zjednuje mu zwolenników.

Suzuki Swift materiały prasowe
Suzuki Swift
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 53 500 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Swift to auto niezawodne, więc jego ceny są dość wysokie

Model omawianej generacji zadebiutował w 2010 roku, jego następcę zaprezentowano w roku 2017. Stylistycznie niewiele różni się od poprzednika, jest to jednak nowa konstrukcja o większych wymiarach i przestronniejszym nadwoziu niż poprzednik. Swift jest tani w serwisowaniu i jako nowy model był objęty trzyletnią gwarancją. Wersja z silnikiem 1.2 może mieć napęd na cztery koła i przekładnię automatyczną, ale to rzadkie opcje.

Głosuj w konkursie Best Cars 2021 i wygraj Subaru Forester

Używane Suzuki Swift (2010 -2017) - Układ napędowy

Jednostki benzynowe były produkowane przez Suzuki, diesel 1.3 DDiS (75 KM) to konstrukcja Fiata. Wersji z tym silnikiem nie sprzedawano w Polsce. Każdą jednostkę oferowaną do Swifta można polecić. Podstawowa benzynowa 1.2 o mocy 94 KM była stosowana od początku sprzedaży, jesienią 2011 roku ofertę uzupełnił silnik 1.6 o mocy 136 KM (w wersji Sport). Tylko tę drugą jednostkę łączono z przekładnią 6-biegową. Silniki benzynowe są wolnossące, mają trwały napęd łańcuchowy, zmienne fazy rozrządu oraz pośredni wtrysk paliwa; nie są awaryjne. W dieslu 1.3 DDiS wyciąga się czasem łańcuch rozrządu (wymiana: od 1000 zł) i zatyka filtr cząstek stałych (egzemplarze eksploatowane w mieście, czyszczenie: od 500 zł). Silnik ten wycofano z oferty w 2014 roku. W mechanicznych skrzyniach biegów łączonych z silnikiem 1.2 rzadziej niż w poprzednim modelu zużywają się łożyska (wymiana kosztuje około 2000 zł), ale warto co 50 tys. km profilaktycznie wymieniać olej.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

maluchyMateriały prasowe
maluchyMateriały prasowe
Stylistyka tablicy przyrządów jest mało oryginalna, ale obsługa okazuje się bez zarzutu. We wnętrzu znajduje się sporo kieszeni i półek. Zegary z małym wyświetlaczem są czytelne

Używane Suzuki Swift (2010 -2017) - Nadwozie

Swift ma obszerną (jak na wymiary zewnętrzne) kabinę z prostą, łatwą w obsłudze deską rozdzielczą, ale bagażnik jest bardzo mały (211 l). Wersja trzydrzwiowa jest rejestrowana do przewozu tylko czterech osób.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

 

REKLAMA

REKLAMA

Używane Suzuki Swift (2010 -2017) - Wykonanie

Wnętrze Swifta zmontowano starannie, ale zastosowano niewyszukane materiały. Tworzywa są twarde, nieprzyjemne w dotyku i podatne na zarysowania. W najstarszych egzemplarzach małego Suzuki pojawia się rdza.

Używane Suzuki Swift (2010 -2017) - Bezpieczeństwo

Komplet siedmiu poduszek powietrznych i ABS z ESP są w wyposażeniu standardowym. W teście zderzeniowym Euro-NCAP Swift uzyskał cztery gwiazdki.

Zobacz także:

 

REKLAMA

Używane Suzuki Swift (2010 -2017) - Zawieszenie

Auto pewnie i bezpiecznie pokonuje zakręty mimo że układ kierowniczy nie jest zbyt bezpośredni. Komfort resorowania jest niezły, a hamulce solidne. W przednim zawieszeniu tuleje stabilizatora oraz jego łączniki okazują się nietrwałe (koszt, odpowiednio, 20 i 70 zł plus wymiana). Zdarzają się stuki przekładni kierowniczej (naprawa: 600 zł).

maluchyMateriały prasowe
Maleńki bagażnik – 211 litrów to dobry wynik, ale w klasie Pandy. Gdy złoży się oparcia foteli, w przedziele bagażowym Swifta powstaje próg

 

maluchyauto motor i sport


maluchyauto motor i sport

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

REKLAMA