REKLAMA

Używane Volvo S80 (2006-2016) - Trwałość nie równa się oszczędność

Volvo S80 to model dający radość z jazdy, ale zdolności transportowe nie były w jego wypadku najważniejsze. S80 jest komfortowy i bezpieczny, a we wnętrzu widać jakość klasy premium.

Volvo S80 auto motor i sport
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 134 800 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

S80 pojawił się w roku 2006 i był produkowany tylko jako sedan. Pokrewnymi modelami są kombi V70 i uterenowione kombi XC70. S80 z silnikiem 5-, 6- i 8-cylindrowym mógł mieć napęd 4x4 ze sprzęgłem haldex. Auto zbudowano na płycie podłogowej Forda Mondeo Mk4, dlatego część elementów zawieszenia i w układzie hamulcowym jest taka sama w obydwu autach. Następca z oznaczeniem S90 trafił do sprzedaży w 2016 roku.

REKLAMA

S80: stonowana stylistyka oraz wygodne wnętrze


Używane Volvo S80 (2006-2016) - Układ napędowy

Liczba zastosowanych silników różnych producentów oraz sposób ich oznaczania mogą przyprawić o ból głowy. Wystarczająco trwałe benzynowe jednostki czterocylindrowe 1.6T (T4 – 180 KM), 2.0 (145 KM) i 2.0T o mocy 240 KM (T5) to konstrukcje Forda. Wprowadzony w 2014 roku silnik 2.0T osiągający moc 245 KM, oznaczony także jako T5, to już konstrukcja Volvo. Pozostałe jednostki benzynowe zostały wyprodukowane przez Volvo. R5 2.5 T osiąga 200 lub 231 KM, a rzędowy doładowany sześciocylindrowiec o symbolu T6 AWD ma moc 286 lub 304 KM. W pierwszych latach produkcji montowano wolnossący silnik 3.2 R6 o mocy 238 KM. Wszystkie jednostki napędowe są trwałe, ale tylko pierwsza (1.6 T) okazuje się oszczędna. W silniku 3.2 za szybko wyciąga się łańcuch rozrządu. Ofertę wieńczy niezła jednostka Yamahy – 4.4 V8 o mocy 315 KM. Pięciocylindrowe diesle 2.0 D3 (136 KM) i D4 (163 KM), a także 2,4-litrowy pięciocylindrowy silnik w wersjach o mocy 163, 175, 180, 185, 205 i 215 KM pochodzą od Volvo. Od 2014 roku stosowano czterocylindrowy silnik 2.0 osiągający w D3 moc 150 KM, a w D4 – 181 KM. Diesle są wytrzymałe, jedynie w wypadku wersji pięciocylindrowych 2.4 należy pamiętać o kontrolowaniu stanu paska klinowego, zerwany może wkręcić się w rozrząd. W dieslach 2.0 R5 nietrwałe bywają bloki – osiadają w nich tuleje cylindrowe. W S80 stosowano też diesle Peugeota – 1.6 o mocy 115 KM, który jest nieco za słaby, i bezproblemowego 2.0 (136 KM). Niezbyt trwałe są przekładnie automatyczne Aisin.

Volvo S80auto motor i sport
Volvo S80auto motor i sport
Tablica przyrządów jest sterylna i funkcjonalna, za „wiszącą” konsolą środkową znajduje się półka. Chowany ekran nawigacji po liftingu został umieszczony pod dodatkowym daszkiem. Na kanapie miejsca jest niezbyt dużo

Używane Volvo S80 (2006-2016) - Nadwozie

Minimalistyczny kokpit ma skandynawski styl, jest elegancki, prosty i ergonomiczny. Dzięki dobremu wyciszeniu wnętrza i wygodnym fotelom w Volvo S80 podróżuje się komfortowo.

Używane Volvo S80 (2006-2016) - Wykonanie

Nadwozie nie ulega korozji. Jakość materiałów we wnętrzu do pierwszego liftingu w 2009 roku nie była zbyt wysoka.

Używane Volvo S80 (2006-2016) - Bezpieczeństwo

Volvo S80 ma w standardzie sześć poduszek powietrznych oraz ESP. W testach zderzeniowych uzyskało pięć gwiazdek.

Używane Volvo S80 (2006-2016) - Zawieszenie

Jest dość komfortowe – z przodu zastosowano kolumny McPhersona, a z tyłu zawieszenie wielowahaczowe. Auto nie ma sportowego zacięcia, ale daje przyjemność w sprawnym pokonywaniu zakrętów. Minusem jest duża średnica zawracania.

Volvo S80auto motor i sport
Bagażnik sedana nie jest zbyt obszerny, ale można powiększyć jego pojemność, kładąc oparcie kanapy

 

Volvo S80auto motor i sport

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:



Volvo S80auto motor i sport

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA