Używane Volvo S90 (2015- ) - Wygoda przede wszystkim

Volvo S90 w udany sposób nawiązuje do znanych z pudełkowatych nadwozi Volvo serii 700, 800 czy 900 i do pierwszego S90 z lat 90.

Volvo S90 Materiały prasowe
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 222 900 PLN
Dostępne nadwozia: sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Dostępny jako sedan, kombi i uterenowione cross country

Z pozbawionym wyrazu poprzednikiem współczesne Volvo S90 nie ma nic wspólnego – ani konstrukcyjnie, ani stylistycznie. Wskazuje na to również zmiana oznaczenia z S80 na S90. Obecny model, który powstał na nowej platformie SPA, został zaprezentowany w grudniu 2015 roku. Może mieć napęd na przednie lub na cztery koła z dołączanym napędem tylnej osi za pomocą sprzęgła typu haldex. Od 2017 roku Volvo S90 jest produkowane tylko w Chinach, w tym także w wersji kombi (V90) i przedłużonej Excellence. Kombi jest również dostępne w uterenowionej odmianie Cross Country.

REKLAMA

Używane Volvo S90 - Układ napędowy

Tak jak w innych modelach Volvo, w S90 zastosowano tylko czterocylindrowe silniki o jednakowej dla diesli i jednostek benzynowych pojemności skokowej 1969 cm³. Nie dodaje mu to prestiżu, ponieważ konkurenci w autach tej klasy stosują silniki sześcio- i ośmiocylindrowe. Turbodiesle osiągają moc 150 (D3), 190 (D4) lub 235 (D5) KM. W najmocniejszym oprócz dwóch turbosprężarek zastosowano unikatowy system PowerPulse. Tworzy go napędzana elektrycznie sprężarka powietrza i dwulitrowa butla na sprężone powietrze, które jest kierowane na turbinę turbosprężarki, rozpędzając ją, zanim zrobią to spaliny. Silniki benzynowe osiągają 254 KM (w modelu T5) i 320 KM (T6), mają bezpośredni wtrysk paliwa i turbosprężarkę. Mocniejszy z nich wyposażono dodatkowo w sprężarkę mechaniczną. Najmocniejszą wersją jest hybryda T8 2.0 plug-in. Połączenie silnika z wersji T6 z elektrycznym o mocy 65 kW daje łącznie 407 KM. Tylko w przednionapędowych D3 i D4 zastosowano 6-przełożeniową mechaniczną skrzynię biegów, w pozostałych wersjach pracuje ośmiobiegowa automatyczna.

Volvo S90Materiały prasowe
Na konsoli środkowej jest tylko kilka przycisków, większość funkcji jest dostępna poprzez ekran dotykowy, co nie ułatwia obsługi
Volvo S90Materiały prasowe
Na obszernych fotelach jest mnóstwo miejsca

Używane Volvo S90 - Nadwozie

Dzięki niewielkim rozmiarom zespołów napędowych S90 ma obszerną kabinę i spory bagażnik. Kokpit wyróżnia się skandynawskim minimalizmem. Pionowy „tablet” wygląda elegancko i jest ergonomiczny, choć jego obsługa nie jest intuicyjna. Komfort należny klasie premium uzyskano dzięki dobremu wyciszeniu kabiny i wygodnym fotelom.

Używane Volvo S90 - Wykonanie

Nadwozie nie ulega korozji. Jakość materiałów we wnętrzu i jego montaż są na wysokim poziomie. Jedynie skórzane obicia się wygniatają.

Używane Volvo S90 - Bezpieczeństwo

W standardzie jest 7 airbagów oraz ABS z ESP. Auto ma wiele elektronicznych systemów wspomagających bezpieczeństwo. W testach zderzeniowych S90 uzyskało pięć gwiazdek.

Używane Volvo S90 - Zawieszenie

Jest wielowahaczowe z nastawieniem na komfort, nadaje się do umiarkowanie dynamicznej jazdy. O ostrości nie można mówić w wypadku układu kierowniczego – pracuje lekko, ale daje przyzwoite pojęcie o tym, co dzieje się z kołami.

Volvo S90Materiały prasowe
Kanapa jest bardzo dobrze wyprofilowana i wygodna. Miejsca z tyłu nie brakuje także nad głowami

 

Volvo S90auto motor i sport

 

Volvo S90Materiały prasowe
Mimo dużych rozmiarów V90 nie wygląda ociężale, a jego pudełkowaty kształt ułatwia parkowanie
Volvo S90Materiały prasowe

Bagażnik ma pojemność 560 l, po złożeniu oparć kanapy wzrasta ona do ponad 1500 litrów, a podłoga przestrzeni bagażowej jest płaska

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

 

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA