REKLAMA

Używane Volvo XC 90 (2002-2015) - typ niekłopotliwy

Volvo XC 90 to rynkowy weteran – oferowano go przez 13 lat. XC 90 jest komfortowe, bezpieczne i ma mocne silniki. W chwili debiutu wyróżniało się jakością typową dla modeli klasy premium.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 283 700 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Niepozorny z wyglądu i wyjątkowo niekłopotliwy

XC 90 trafiło do sprzedaży w 2002 roku i było jednym z pierwszych luksusowych SUV-ów. Następcy doczekało się dopiero w 2015 roku, a w Chinach jest produkowane do dzisiaj. W swoim czasie dzięki zastosowanym systemom wyznaczało standardy bezpieczeństwa. Ceny eksploatacyjnych części zamiennych są niskie, natomiast tych rzadziej wymienianych (np. sprzęgła) – wysokie.

REKLAMA

Używane Volvo XC 90 (2002-2015) - Układ napędowy

Do 2006 roku stosowano dwa silniki benzynowe: trwały 2.5T R5 o mocy 210 KM oraz skomplikowany konstrukcyjnie 2.9 T6 R6 (biturbo, 272 KM). Niestety, mają niepohamowany apetyt na paliwo. Wolnossąca wersja 3.2 R6 osiąga 238/243 KM. Jest jeden pięciocylindrowy diesel 2.4 osiągajcy w D4 163 KM (nieco za słaby) i w D5 185 KM lub 200 KM. Diesle są wytrzymałe, ale należy pamiętać o kontrolowaniu stanu paska wielorowkowego, zerwany może wkręcić się w rozrząd. Zamiast mocniejszych, ale paliwożernych jednostek benzynowych (pięcio- i sześciocylindrowa turbo oraz wolnossąca sześciocylindrowa i V8) najlepiej wybrać diesla D5. Z drugiej strony, XC 90 z silnikiem 4.4 V8 (315 KM) konstrukcji Yamahy daje sporo frajdy z jazdy, a nie jest w zakupie dużo droższe od innych wersji silnikowych. W japońskich przekładniach automatycznych Aisin, początkowo niezbyt trwałych, warto wymieniać olej co 70 000 km, naprawa (sterownik, łożyska) kosztuje co najmniej 5000 zł. W XC 90 stale jest napędzana przednia oś, napęd tylnej dołącza sprzęgło haldex.

Volvo XC90archiwum
Volvo XC90archiwum
Volvo XC90archiwum
Kokpit z czasów, gdy Volvo nie wymyśliło jeszcze „wiszącej konsoli” ani pionowego ekranu komputera. Fotele z elektrycznym sterowaniem są bardzo wygodne i bezpieczne, w zagłówkach mogą być zamontowane tablety. Z tyłu miejsca nie brakuje. XC90 4.4 V8 po pierwszej modernizacji, kiedy m.in. zmieniono wygląd tylnych lamp


Używane Volvo XC 90 (2002-2015) - Nadwozie

Poprzeczne umieszczenie zespołów napędowych, łącznie z wersją V8, pozwoliło uzyskać obszerne wnętrze mieszczące nawet siedem osób. Kokpit w skandynawskim stylu jest elegancki, prosty i funkcjonalny. Dzięki wyciszeniu i wygodnym fotelom XC 90 zapewnia komfort klasy premium.

Używane Volvo XC 90 (2002-2015) - Wykonanie

Nadwozie nie ulega korozji. Jakość materiałów we wnętrzu i montaż są takie, jakie powinny być w wyższej klasie, ale XC 90 nie jest wzorem solidności w dzisiejszych czasach.

REKLAMA

REKLAMA

Używane Volvo XC 90 (2002-2015) - Bezpieczeństwo

W standardzie znajduje się sześć poduszek powietrznych i ESP. W testach zderzeniowych auto uzyskało pięć gwiazdek.

Używane Volvo XC 90 (2002-2015) - Zawieszenie

Z przodu zastosowano kolumny McPhersona, a z tyłu zawieszenie wielowahaczowe. Jest dość sztywne, więc zapewnia tylko wystarczający komfort. Zawieszenie XC 90 nadaje się do umiarkowanie dynamicznej jazdy. Za to kierowca ma przyjemność w sprawnym pokonywaniu zakrętów. Z zawieszeniem współgrają precyzyjny układ kierowniczy i skuteczne hamulce.

Volvo XC90auto motor i sport


Volvo XC90auto motor i sport

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA