REKLAMA

Używane Volvo XC60 - Czas zmian

Volvo XC60 pierwszej generacji (2008-2017) jest samochodem bardzo różnorodnym technicznie. W czasie aż 9 lat produkcji przechodził wiele modernizacji i zmian w palecie silników. Sprawdzamy, które wersje są godne uwagi.

Volvo XC60 Volvo XC60

 

Debiutowało w 2008 r. – wyłącznie z napędem 4x4 realizowanym za pomocą sprzęgła haldex, wersja z napędzaną tylko przednią osią dołączyła do oferty w 2010 r. W swoim czasie XC60 wyznaczało standardy bezpieczeństwa; model drugiej generacji pojawił się w 2017 r. Ceny części podlegających zużyciu eksploatacyjnemu (amortyzatory, okładziny hamulcowe, rozrząd) są niskie, natomiast tych rzadziej wymienianych (np. sprzęgła) – wysokie.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Volvo XC60 - Układ napędowy

Początkowo stosowano silniki różnych producentów. Benzynowe turbodoładowane 2.0 (2.0T o mocy 203 KM i T5 o mocy 240 KM) to konstrukcje Forda, a rzędowy sześciocylindrowiec (T6 AWD) osiągający moc 285 lub 304 KM jest produktem Volvo. W latach 2009–2012 stosowano wolnossący silnik Volvo R6 3.2 o mocy 238/343 KM. Wszystkie jednostki są trwałe, dwie pierwsze są oszczędne, za to sześciocylindrowe mają niepohamowany apetyt na paliwo. W silniku 3.2 za szybko wyciąga się łańcuch rozrządu. Od 2014 r. w  modelu T6 stosowano silnik R4 2.0 o mocy 306/320 KM. Pięciocylindrowe dwulitrowe diesle D3 (136 KM) i DRIVe/D3/D4 (163 KM), a także 2,4-litrowy pięciocylindrowy silnik występujący w wersjach D3/D4, 2.4D i 2.4 D DRIVe (163/175 KM) oraz jako D4 AWD (181/190 KM) i D5 AWD (185/205/215/220 KM) pochodzą od Volvo. Od 2015 r. stosowano czterocylindrowy silnik 2.0 osiągający w D3 150 KM, a w D4 181 lub 190 KM. Diesle są wytrzymałe, jedynie w wypadku wersji pięciocylindrowych należy pamiętać o kontrolowaniu stanu paska klinowego, zerwany może wkręcić się w rozrząd. W dieslach 2.0 R5 nietrwałe bywają bloki – osiadają w nich tuleje cylindrowe. W japońskich przekładniach automatycznych Aisin warto wymieniać olej co 70 000 km.

Chcesz być na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami? Dołącz do naszej grupy na facebooku

Obsługa tablicy przyrządów wymaga przyzwyczajenia, za tzw. wiszącą konsolą jest półka Oparcie kanapy składa się, tworząc równą podłogę i mocno powiększając przestrzeń  bagażową
Czytelne zegary

Volvo XC60 - Nadwozie

Minimalistyczny kokpit jest elegancki i ergonomiczny. Dzięki dobremu wyciszeniu wnętrza i wygodnym fotelom XC60 zapewnia komfort jak w autach klasy premium. Bagażnik ma 495 litrów.
Wykonanie Nadwozie nie ulega korozji. Jakość materiałów we wnętrzu i montaż są takie, jak w autach wyższej klasy, choć zdarza się, że tapicerka siedzeń zużywa się zbyt szybko.

Zobacz także:

REKLAMA

REKLAMA

Volvo XC60 - bezpieczeństwo

XC60 miał w standardzie sześć poduszek powietrznych oraz ABS z ESP. W testach zderzeniowych uzyskało pięć gwiazdek.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Volvo XC60 - zawieszenie

Z przodu są kolumny McPhersona, a z tyłu zawieszenie wielowahaczowe – jest sztywne, więc komfort okazuje się tylko wystarczający. Za to kierowca ma przyjemność w sprawnym pokonywaniu zakrętów. Z zawieszeniem współgrają precyzyjny układ kierowniczy i skuteczne hamulce.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA