REKLAMA

Używane Volvo XC70 (2007-2017) - Wygoda na 1. miejscu

To wytrzymałe i wszechstronne kombi o dużych możliwościach przewozowych, które nie boi się zjechać z asfaltu. Volvo XC70 jest bezpieczne i komfortowe, a w jego wnętrzu widać jakość klasy premium.

Volvo XC70 auto motor i sport
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 134 800 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Stonowane nadwozie kryje wygodne wnętrze

Model debiutował w roku 2007 razem z bliźniaczym kombi V70 i był produkowany do 2016 roku. Pokrewnym modelem jest sedan S80. XC70 z silnikami 5- i 6-cylindrowymi ma napęd 4x4 z dołączaną tylną osią za pomocą wielotarczowego sprzęgła haldex. W 2013 roku po raz pierwszy do sprzedaży trafiło XC70 z napędem tylko na przednią oś. Auto zbudowano na płycie podłogowej Forda Mondeo Mk4, dlatego część elementów zawieszenia i układu hamulcowego jest wspólna. Następca, Volvo V90 Cross Country, trafił do sprzedaży w roku 2017.

REKLAMA

Volvo XC70 - Układ napędowy

Wszystkie silniki są konstrukcji Volvo. Benzynowy rzędowy doładowany sześciocylindrowiec 3.0 w wersji o symbolu T6 AWD początkowo miał moc 285 KM, później – 304 KM. Wprowadzony w 2014 roku silnik 2.0 T osiąga 245 KM (T5) i jest montowany tylko w autach z napędem na przednią oś. Te silniki są trwałe, ale tylko drugi jest oszczędny. Przez cały okres produkcji modelu stosowano 2,4-litrowy pięciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny łączony zawsze z napędem na cztery koła (AWD). Początkowo osiągał 175 (2.4 D) i 205 KM (D5), później 163 i 215 KM, a pod koniec produkcji – 181 i 220 KM w odmianach D4 i D5. Pięciocylindrowy dwulitrowy diesel D4 (163 KM) był łączony tylko z napędem na przednią oś. Także stosowany od 2014 roku czterocylindrowy silnik wysokoprężny 2.0 osiągający 181 KM (D4) był stosowany wyłącznie w przednionapędowym XC70. Diesle są wytrzymałe, jedynie przy R5 2.4 należy pamiętać o kontrolowaniu stanu paska klinowego, zerwany może wkręcić się w rozrząd. W dieslach 2.0 R5 nietrwałe bywają bloki – osiadają w nich tuleje cylindrowe i wypalają się uszczelki pod głowicą (koszt naprawy od 2000 zł). Niezbyt trwałe są japońskie przekładnie automatyczne Aisin. By nie sprawiały kłopotów, należy w nich wymieniać olej co 60-80 tys. km (koszt od 500 zł).

Volvo XC70auto motor i sport
Przejrzysta i funkcjonalna tablica przyrządów z „wiszącą” konsolą środkową, pod którą jest półka, po ostatnim liftingu zyskała ładniejszy wygląd. Ekran nawigacji umieszczono pod dodatkowym daszkiem

 

REKLAMA

REKLAMA

Volvo XC70 - Nadwozie

Tablica przyrządów jest w skandynawskim stylu: prosta i elegancka. Wygodne fotele i dobre wyciszenie wnętrza zapewniają wysoki komfort jazdy.

Volvo XC70 - Wykonanie

Nadwozie nie koroduje. Do pierwszego liftingu w 2009 roku we wnętrzu stosowano materiały niezbyt wysokiej jakości.

Volvo XC70 - Bezpieczeństwo

W standardzie jest 6 poduszek powietrznych oraz ESP. W testach zderzeniowych Volvo XC70 uzyskało pięć gwiazdek.

Volvo XC70 - Zawieszenie

Z przodu są kolumny McPhersona, a z tyłu zawieszenie wielowahaczowe. Nie ma ono sportowego charakteru, jest dość miękkie, co sprawia, że nadwozie przechyla się w zakrętach. Ale auto pokonuje je z dużym zapasem bezpieczeństwa.

Volvo XC70auto motor i sport
Volvo XC70auto motor i sport
W podwójnej podłodze bagażnika znajdują się płytkie schowki. Po złożeniu kanapy bagażnik ma równą podłogę i regularny kształt. Atrakcyjna off-roadowa stylizacja z osłonami podwozia, progów i nadkoli

 

Volvo XC70auto motor i sport


Volvo XC70auto motor i sport

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA