Elektryka
Jeżeli nagle odmówią posłuszeństwa wycieraczki czołowej szyby, to niechybny znak, że ich silnik został zalany. Przez nieszczelną obudowę dostaje się woda, która nie służy ani silnikowi, ani elektronicznemu modułowi. Nie ma innej rady, musisz nabyć nowy silnik z modułem za prawie 1300 zł, z wymianą rachunek wyniesie 1500 zł.
W ogóle wiązki elektryczne w najnowszej generacji XC70 są słabsze niż w starych modelach Volvo (tak jest również w autach innych marek). Bywa tak – izolacja nienaruszona, ale w środku miedź poczerniała. Urządzenia zasilane prądem mogą działać niewłaściwie albo w ogóle nie działać. Wstawianie nowych części wiązek kosztuje różnie, od stu kilkudziesięciu złotych wzwyż, ale i tak jest znacznie tańsze niż założenie całej nowej wiązki.
Olej w automacie Geartronic trzeba wymieniać co 60-80 tysięcy kilometrów
Przeniesienie napędu
W autach z sześciobiegowymi automatami szarpanie podczas redukcji przy dojeżdżaniu do skrzyżowania oznacza, iż szykują się wydatki. Tak samo opóźniona, ale raptowna reakcja na kick down, czyli wciśnięcie gazu do „spodu”. Mógł popsuć się sterownik, może uszkodzeniu uległy tarczki albo konwerter daje za małe ciśnienie. Wymiana sterownika wyniesie 7300 zł (w tym sterownik 6300 zł), podobnie likwidacja innych wyliczonych usterek. Dla porównania, regenerowana skrzynia w ASO kosztuje 18-20 tys. zł! A wszystko przez to, że Volvo nie zaleca wymiany oleju w skrzyni. Nowy olej należy zalać po każdych 60-80 tys. km (500-600 zł) i nie powinno być tych problemów.
XC70 to nie Polonez ani stare BMW, ale tylny most bywa głośny. Wyje jego wewnętrzne ułożyskowanie, czasem już po 70 tys. km. Cóż, tanio nie będzie – albo zamówisz nowy most za grubo ponad 10 tys. zł, albo używany za 3-4 tys. zł. Zapewne większość posiadaczy XC70 zdecyduje się na ten tańszy wariant; mechanik za wymianę policzy dla siebie 850 zł.
Podwozie
Zawieszenie jest mocną stroną tego modelu Volvo, w porównaniu z poprzednikiem widać znaczną poprawę. Jeżeli już musimy narzekać, to na zużyte tylne tuleje wahaczy z przodu, po 200-250 tys. km. Dwie tuleje kosztują 530 zł, wymiana troszkę mniej, ustawienie zbieżności – obowiązkowe – 244 zł. Twój portfel stanie się lżejszy o ponad 1200 zł. Szumiące piasty przednich kół, przy jeździe na wprost, a jeszcze bardziej przy zmianie pasa ruchu, musisz wymienić. XC70 to stosunkowo ciężki model, no i nie został przeznaczony do jazdy terenowej, o czym niektórzy użytkownicy czasem zapominają. Na jedną piastę przeznaczysz 930 zł, mechanik dorzuci swoje 240 zł, razem 1170 zł i po kłopocie.
Duża masa Volvo daje o sobie znać szybkim ścieraniem się przednich klocków hamulcowych, już po 30 tys. km i to przy normalnym stylu jazdy. Klocki nabędziesz w serwisie za 345-385 zł, praca fachowca wyniesie 170 zł, razem ponad pół tysiąca.