Odłożyłeś 40 tys. zł i ruszasz na zakupy. Wielce prawdopodobne, że jak u co czwartego Polaka kupującego auto używane Twoje myśli będą krążyły wokół VW Golfa. W tej cenie możesz kupić trzyletni egzemplarz 6. generacji, w średniej wersji wyposażeniowej Comfortline, z benzynowym silnikiem 1.4 TSI o mocy 122 KM.
Raczej nie masz co liczyć na bardziej ekskluzywne dodatki, takie jak nawigacja, reflektory biksenonowe, czy skórzana tapicerka, ale klimatyzacja, komplet poduszek powietrznych, radioodtwarzacz z możliwością odtwarzania plików MP3, komputer pokładowy i system ESP znajdą się na pokładzie. Jeśli nie będziesz grymasił i odpuścisz sobie legendarnego TDI, masz szansę na zakup samochodu od prywatnej osoby, więc z niewielkim przebiegiem (60-70 tys. km). To ważne, bo trzyletnie auta poflotowe miewają 2–3-krotnie większy przebieg.
Jeździsz we dwoje? Kup auto mniejsze, ale fabrycznie nowe
Dlaczego Golf? Jego kolejne generacje wygrywają testy porównawcze z innymi kompaktami. Golfy są świetnie wykończone, dobrze jeżdżą i mają nowoczesny napęd. Wypadają ponadprzeciętnie dobrze w statystykach usterkowości Dekry, nawet wtedy, gdy nie są już nowe – spośród aut o przebiegu 50-100 tys. km oraz powyżej 100 tys. km Golf zajmuje odpowiednio 2. i 1. miejsce wśród najmniej awaryjnych kompaktów i 16. wśród wszystkich aut, bez dzielenia na klasy. Nie zamierzamy nikogo zniechęcać do zakupu Golfa. Chcemy raczej, mając na względzie jego zalety, wskazać inne auta, równie niezawodne i praktyczne, a nie tak oczywiste i dające często więcej frajdy. 40 tys. zł pozwala trochę pogrymasić.
W tej cenie można kupić samochody fabrycznie nowe – mniejsze. Można też poszukać mniej „prestiżowej” marki, za to auta młodszego i jeszcze na gwarancji. Warto pamiętać, że chociaż suma cech sprawia, iż Golf jest tak popularny, to nie pod każdym względem jest najlepszy. Pomyśl, co dla Ciebie w nowym-używanym aucie jest najważniejsze i prześledź naszą listę siedmiu kontrkandydatów.

Skoda Citigo - rok 2015
Za 38 090 zł możesz stać się właścicielem nowej, 5-drzwiowej Skody Citigo. Zakup nowego auta ma tę zaletę, że sam decydujesz o kolorze lakieru i pod swoje potrzeby dobierasz wyposażenie. Gdy zdecydujesz się na przedłużoną gwarancję i pakiet serwisowy, przez 5 lat możesz zapomnieć o wydatkach na serwisowanie samochodu. W czeskiej Skodzie pracuje niemiecki 3-cylindrowy silnik o mocy 75 KM. Identyczny napędza np. nowe Polo – jeśli więc cenisz produkty „made in Germany”, dobrze trafiłeś. Pod względem osiągów VW zostawia Skodę daleko w tyle, za to czeskie auto na pokonanie każdych 100 km potrzebuje o 1,5 l mniej paliwa niż Golf (z 122-konnym TSI). W ruchu miejskim, gdzie liczą się zwrotność i łatwość parkowania, Citigo sprawdzi się lepiej niż Golf. Nie musisz też się obawiać mniejszego i to o 13 cm rozstawu osi. Citigo jest z przodu tak samo przestronne jak o dwie klasy większy Golf. Jeśli używasz samochodu na dojazdy do pracy, odwozisz nim dzieci do szkoły i przewozisz zakupy, Skoda okaże się w sam raz.
zaskakująco przestronne wnętrze
dobra jakość wykonania
świetny komfort resorowania i bardzo dobre właściwości jezdne
niska dynamika silnika
podstawowa gwarancja trwa tylko 2 lata
Dane techniczne | |
Rodzaj i pojemność silnika | benzynowy, R3, 1,0 l |
Moc przy obrotach | 75 KM/6200/min |
Maks. moment obr. przy obrotach | 95 Nm/3000/min |
0–100 km/h | 13,2 s |
Prędkość maksymalna | 171 km/h |
Średnie zużycie paliwa | 4,7 l/100 km |
Pojemność bagażnika | 251/951 l |