[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Używane kompaktowe SUV-y z Japonii i Korei

Kraje pochodzenia mogą być w tym wypadku mylące, bo większość opisywanych tu aut została skonstruowana i jest produkowana w Europie. Ich przemyślane konstrukcje poparte bezawaryjnością dobrze trafiają w gusta klientów.

Używane kompaktowe SUV-y  z Japonii i Korei:

Nissan Qashqai

Prekursor kompaktowych SUV-ów wciąż jest jednym z najchętniej kupowanych modeli w klasie – dotyczy to także drugiej generacji qashqaia.

Qashqai może mieć trwały układ 4x4 z Nissana X-Traila

Qashqai 2. generacji zadebiutował w 2013 r., zdobywając uznanie nowoczesnym wyglądem i ładnym wnętrzem, w wersji z napędem 4x4 dawał też możliwość sprawnego poruszania się w terenie. W przeciwieństwie do modelu pierwszej generacji nie występuje w przedłużonej, 7-miejscowej wersji. Zbudowany jest na platformie podwoziowej CMF wykorzystywanej m.in. w Renault Kadjarze i Nissanie X-Trailu. Silniki pochodzą i od Renault, i od Nissana. Nowe Qashqaie mają 3-letnią gwarancję z limitem 100 tys. km, ale za dopłatą można ją przedłużyć do 5 lat i 160 tys. km przebiegu. Stąd wiele nawet starszych aut jest jeszcze na gwarancji.
Układ napędowy Początkowo do wyboru były trzy silniki czterocylindrowe: doładowany benzynowy 1.2 i dwa turbodiesle: 1.5 oraz 1.6. Podstawową jednostką benzynową był 1.2 DIG-T o mocy 115 KM. Delikatnie traktowany jest cichy, oszczędny i trwały, ale przy ostrej jeździe może spalać olej silnikowy (na gwarancji wymieniano pierścienie tłokowe lub modernizowano oprogramowanie silnika) i dużo więcej benzyny. Inną przypadłością były wadliwe napinacze łańcucha rozrządu, które wymieniano na gwarancji (czasami łącznie z łańcuchem). Poza gwarancją koszt takiej operacji wynosi co najmniej 1500 zł. Na szczycie oferty znajdował się silnik 1.6 DIG-T o mocy 163 KM, który pojawił się w 2014 r. Charakteryzuje się wysoką trwałością i oszczędnie obchodzi się z benzyną; ma trwały, bezobsługowy łańcuchowy napęd rozrządu. Wśród oferowanych diesli pochodzących z Renault, starszej konstrukcji jest bardzo wstrzemięźliwy 1.5 dCi o mocy 110 KM; w Qashqaiu montowano jego poprawioną wersję, której trwałość nie budzi zastrzeżeń. Mimo to lepiej jednak wymieniać w nim olej co 15 000 km. Nowoczesny 130-konny 1.6 dCi jest bezawaryjny i ma niezawodny łańcuchowy napęd rozrządu. Wspólną cechą jednostek napędowych po większych przebiegach są wycieki oleju, głównie spod pokrywy zaworów i spod miski olejowej; koszt naprawy – od 200 zł. W 2018 r. benzynowe jednostki 1.2 i 1.6 zastąpiono jednym czterocylindrowym doładowanym silnikiem 1.3 DIG-T osiągającym moc 140 lub 160 KM. Ta nowoczesna jednostka jest wspólną konstrukcją Mercedesa, Renault, Mitsubishi i Nissana. Rok później silnik 1.6 dCi zastąpiono nową jednostką 1.7 dCi o mocy 150 KM. W Rosji Qashqai jest sprzedawany także z dwulitrowym silnikiem benzynowym. Mechaniczne skrzynie biegów mają po 6 przełożeń i są trwałe. Po przebiegach wyższych niż 150 tys. km usterkowe bywają bezstopniowe przekładnie CVT, opcjonalnie łączone z silnikami 1.2 DIG-T i 1.6 dCi oraz 1.7 dCi. Natomiast dwusprzęgłowa przekładnia DCT może występować z silnikami 1.5 dCi i 1.3 DIG-T. Tylko w wersjach silnikowych 1.6 dCi i 1.7 dCi jest dostępny napęd 4x4. To bardzo trwały układ z Nissana X-Traila, ma trzy tryby pracy i w połączeniu z prześwitem wynoszącym 18 cm pozwala oddalić się od ubitych traktów.

Dobra jakość wykonania tablicy rozdzielczej. Łatwa obsługa dzięki dużym przyciskom i bezpośredniemu dostępowi do różnych funkcji. Dużo schowków i kieszeni
Na kanapie miejsca na nogi jest tyle, ile w samochodzie  kompaktowym, ale na wysokość jest go za mało
Podłogę bagażnika można umieszczać na dwóch poziomach. Niestety półka leży luźno i podczas jazdy powoduje hałas

Nadwozie Z przodu kabina jest przestronna, a fotele są wygodne. Niestety, niezbyt dobrze podtrzymują ciało z boku. Na kanapie miejsca na nogi pasażerów jest tyle, ile w przeciętnym kompakcie, ale na wysokość go brakuje. Wnętrze jest dobrze wyciszone. Estetyczny kokpit nie zachwyca wzornictwem, ale okazuje się funkcjonalny. Bagażnik mógłby być większy, konkurencyjne modele mają przynajmniej 500-litrowe.
Wykonanie Qashqai II nie ma problemów z korozją. Niestety lakier jest podatny na zarysowanie. Plastikowe okładziny we wnętrzu są dobrej jakości, a montaż jest na wysokim poziomie.
Bezpieczeństwo W standardzie (wersja Visia) znajduje się 6 poduszek powietrznych oraz ABS z ESP. W testach zderzeniowych Qashqai uzyskał pięć gwiazdek.
Zawieszenie Jest komfortowe, dobrze tłumi nierówności nawierzchni i w zakrętach bez problemu trzyma nadwozie w ryzach, nie pozwalając na większe przechyły, chociaż Qashqai ma skłonność do podsterowności. Do pełnego skrętu potrzeba ponad trzech obrotów kierownicą, ale nie ma się wrażenia, że utrudnia to manewrowanie. Układ kierowniczy jest precyzyjny, lecz pracuje raczej bez wyczucia. W ramach liftingu poprawiono jego działanie.





REKLAMA

REKLAMA

Używane kompaktowe SUV-y  z Japonii i Korei:

Hyundai Tucson

Atrakcyjna stylistyka, obszerne wnętrze i komfort – to największe zalety Tucsona II generacji. Ale nie jest autem bez wad.

Hyundai Tucson to następca popularnego modelu ix35. I jak on znalazł uznanie u nabywców. Niektóre rozwiązania i podzespoły ma wspólne z Kią Sportage. Produkowany jest od 2015 r. w jednej, pięcioosobowej, wersji. W 2019 r. do oferty trafiła wersja N Line nadająca autu nieco bardziej sportowy wygląd. Nowe Tucsony mają 5-letnią gwarancję bez limitu kilometrów, ale z ograniczeniami.
Układ napędowy Jednostki benzynowe są dwie: wolnossąca 132-konna 1.6 GDI oraz doładowana 1.6 T-GDI o mocy 177 KM. Obydwie wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa, dlatego nie nadają się do zasilania LPG. Pierwszy silnik jest oszczędny, ale ospały. Warte uwagi są auta z jednostkami wysokoprężnymi. Najlepszy okazuje się 1.7 CRDi osiągający moc 116 lub 141 KM. W dieslach 1.7 często zatyka się sitko przed filtrem paliwa, co objawia się szarpaniem i spadkiem mocy silnika. Jego czyszczenie kosztuje co najmniej 150 zł, a operację tę warto powtarzać co 30-40 tysięcy km. Drugi diesel z pojemności 2.0 osiąga moc 136 lub 185 KM. Wersje z dieslami są wyposażone w filtr cząstek stałych, który w Tucsonie nie przysparza kłopotów. Wszystkie silniki mają bezobsługowy łańcuchowy napęd rozrządu; czas między wymianami oleju silnikowego warto skrócić z 30 tys. km o połowę. Przekładnie mechaniczne mają po 6 biegów. W tych, które współpracują z silnikiem 1.6 GDI zdarzają się wycieki oleju przez wadliwy uszczelniacz wałka sprzęgłowego na tarczę sprzęgła. Usterkę tę usuwa się w ramach gwarancji. Generalnie przekładnie mechaniczne są niezbyt precyzyjne i bywa, że niektóre biegi załącza się z oporem. Dwusprzęgłowe przekładnie 7DCT mogą szarpać przy przyspieszaniu – pomóc może kalibracja układu. Napęd 4x4 opcjonalnie występuje z mocniejszą jednostką benzynową i dieslem 2.0.

Ładna i prosta w obsłudze tablica przyrządów  Za dźwignią zmiany biegów znajduje się włącznik hamulca pomocniczego (czasami nie działa równomiernie)
Z tyłu w kabinie Tucsona jest dużo miejsca na nogi i nad głową. Kąt pochylenia oparcia można regulować Podłogę bagażnika można umieszczać na dwóch poziomach; pod nią jest miejsce na roletę. Po złożeniu oparć kanapy podłoga przestrzeni bagażowej jest płaska

Nadwozie Wnętrze jest przestronne, a fotele obszerne, ale marnie trzymają ciało w zakrętach. Siedziska kanapy mogą być podgrzewane, kąt pochylenia oparcia jest regulowany. Tablicę przyrządów z mnóstwem przycisków łatwo się obsługuje.
Wykonanie Nadwozie jest odporne na korozję. We wnętrzu zastosowano dość dobrej jakości materiały, ale niektóre są podatne na zarysowania. Przeciętny montaż powoduje, że czasami coś zaskrzypi.
Bezpieczeństwo Tucson ma w standardzie sześć poduszek powietrznych oraz ABS z ESP. W testach zderzeniowych uzyskał wysoką ocenę: 5 gwiazdek.
Zawieszenie Zestrojono je komfortowo, dlatego nadwozie przechyla się w szybkich zakrętach. Mało czuły układ kierowniczy sprawia, że precyzja prowadzenia nie jest wysoka. Zawieszenie niezbyt dobrze tłumi poprzeczne nierówności, z innymi sobie radzi.

Właściwości jezdne i komfort jazdy są bardzo dobre; mankamentem jest słaba widoczność do tyłu



REKLAMA

Używane kompaktowe SUV-y  z Japonii i Korei:

Honda CR-V

To jeden z najdroższych SUV-ów, ale ma opinię wyjątkowo niezawodnego. CR-V jest zwinny w zakrętach, a podróżuje się nim bardzo wygodnie.

Honda CR-V to model Niezawodny

Honda CR-V czwartej generacji została zaprezentowana pod koniec 2012 roku, a sprzedawano ją od 2013 do 2017 roku. Następca pojawił się w Europie dwa lata później niż w USA. Wśród opisywanych modeli CR-V okazuje się najdroższy, ale też najmniej kłopotliwy, a dzięki wysokoobrotowym silnikom benzynowym także dynamiczny podczas jazdy. Używane, zadbane egzemplarze łatwo znajdują nabywców, jednak naprawy bywają drogie.
Układ napędowy Oferta jednostek obejmuje cztery czterocylindrowe silniki: dwa benzynowe oraz dwa zasilane olejem napędowym, z których jeden występuje w dwóch wersjach mocy. Żaden nie przysparza kłopotów, wszystkie mają trwały łańcuchowy napęd rozrządu. Wspólną cechą silników benzynowych jest układ zmiennych faz rozrządu, a także brak doładowania i bezpośredniego wtrysku benzyny oraz hydraulicznej kompensacji luzów zaworowych. Silnik 2.0 o mocy 155 KM ma jeden wałek rozrządu i szesnaście zaworów. Jednostka 2.4 (185 KM, oferowana w Stanach Zjednoczonych) ma dwa wałki rozrządu. Serwisowane nie sprawiają problemów, choć intensywna eksploatacja silnika 2.4 może powodować większe zużycie oleju silnikowego. Nowoczesna jednostka 2.2 to pierwszy diesel Hondy – jest dynamiczna, oszczędna i ma opinię jednej z najmniej awaryjnych, ale jest kosztowna w zakupie i w serwisowaniu. Od 2013 roku stosowano równie trwały i jeszcze oszczędniejszy silnik wysokoprężny 1.6 i-DTEC o mocy 120 KM. Silnik 2.2 został wycofany w 2014 roku, w 2015 roku zastąpiono go jednostką 1.6 o mocy 160 KM z dwiema turbosprężarkami. Zastosowane przekładnie, sześciobiegowa mechaniczna i automatyczne o 5 i 9 przełożeniach, są trwałe. Opcjonalnie występuje napęd 4x4.

Tablica przyrządów nie jest zbyt oryginalna; w modelu 4. generacji pojawił się okazały tunel środkowy. Pojemność bagażnika można zwiększyć do 1669 l po złożeniu kanapy.
CR-V ma bardzo dobre właściwości jezdne i przyzwoity komfort. I, jak większość SUV-ów, kiepską widoczność do tyłu

Nadwozie Honda CR-V jest bardzo przestronna i ma wygodne wnętrze. Bagażnik należy do największych w klasie, mieści 589 l. Obsługa kokpitu jest prosta, siedząc wysoko w wygodnych fotelach, ma się dobrą widoczność do przodu i na boki, ale marną do tyłu.
Wykonanie Wnętrze wygląda surowo, jednak wykonano je starannie i dobrze przemyślano, a użyte materiały mają wysoką jakość. Także nadwozie jest dobrze zmontowane i solidnie zabezpieczone przed korozją.
Bezpieczeństwo Seryjnie CR-V ma sześć poduszek powietrznych z przodu oraz ESP. W teście zderzeniowym SUV Hondy uzyskał najwyższą ocenę wyrażoną pięcioma gwiazdkami.
Zawieszenie Auto jest zwinne i neutralne w zakrętach, nadwozie tylko nieznacznie się przechyla. Zmiany obciążenia kół nie są w stanie wyprowadzić Hondy z równowagi. CR-V sprawnie tłumi nierówności drogi, zapewniając pasażerom wysoki komfort jazdy.


REKLAMA

REKLAMA

Używane kompaktowe SUV-y  z Japonii i Korei:

Mazda CX-5

Atrakcyjna stylistyka, dobre właściwości jezdne i trwałe podzespoły techniczne powodują, że CX-5 jest poszukiwana – i droga.

W CX-5 stosuje się tylko silniki o dużej pojemności

To nowa konstrukcja, w której nie wykorzystano elementów z innych modeli Mazdy. W nadwoziu zastosowano dużą ilość wysoko wytrzymałej stali, dzięki czemu jest to jedno z lżejszych aut w klasie. Mazda CX-5 do sprzedaży trafiła wiosną 2012 r., model 2. generacji w Europie zadebiutował wiosną 2017 r.
Układ napędowy Mazda stosuje tylko silniki o dużej pojemności skokowej. Benzynowe pochodzą z serii Skyactiv-G o obniżonym tarciu wewnętrznym. Wyróżniają się m.in. wysokim stopniem sprężania wynoszącym 14:1 i brakiem turbosprężarki. Obniża to zużycie paliwa w takim stopniu, że bywa ono nawet niższe niż w samochodach z małymi silnikami. Jednostki te mają bezpośredni wtrysk benzyny i zmienne fazy rozrządu. Podstawowy silnik benzynowy 2.0 występuje w dwóch wersjach o mocy 160 KM w 4x4 i 165 KM w autach z napędzaną przednią osią. Jednostka 2.5 osiąga moc 192 KM. Wszystkie silniki mają wysoką trwałość. Diesel 2.2 Skyactiv-D uzyskuje moc 150 lub 175 KM. W pierwszych dwóch latach produkcji zdarzały się przytarcia wałków rozrządu, co powodowało, że opiłki metalu mogły zanieczyścić olej silnikowy, doprowadzając do zatarcia silnika. Sporadycznie zdarza się wypalenie podkładek pod wtryskiwaczami, a także zatykanie się sitka smoka pompy oleju oraz filtrów cząstek stałych. Diesle spełniają normę Euro 6, chociaż nie mają układu SCR. Wszystkie silniki wyposażono w bezobsługowy, trwały łańcuchowy napęd rozrządu. Skrzynie biegów mają po 6 przełożeń i są wytrzymałe. Wszystkie wersje silnikowe występują także z napędem na cztery koła.

Mulitmedia można obsługiwać pokrętłem lub bezpośrednio na ekranie. Kanapa ma trzyczęściowe składane oparcie
Niska szyba z tyłu ogranicza widoczność; pojemność bagażnika wynosi 503 l, a po złożeniu kanapy – 1620 l

Nadwozie Atrakcyjne nadwozie z niskimi szybami nieco ogranicza widoczność do tyłu. Wnętrze jest obszerne i wygodne. Tablica przyrządów wygląda nowocześnie i jej obsługa nie sprawia problemów. Siedzi się wysoko na wygodnych fotelach.
Wykonanie Materiały w kabinie CX-5 są dobrej jakości, jej elementy zmontowano solidnie. Zabezpieczenie antykorozyjne jest dość dobre; miękki lakier łatwo się rysuje. We wnętrzu jest głośno, hałas dochodzi głównie od strony słabo izolowanych nadkoli. Podczas liftingu wygłuszenie poprawiono.
Bezpieczeństwo CX-5 seryjnie wyposażono w sześć poduszek i w ESP. W teście zderzeniowym Euro-NCAP Mazda uzyskała pięć gwiazdek, ale hamulce są nieco za słabe jak na współczesne auto.
Zawieszenie Zapewnia wysoki komfort i dobrą przyczepność opon do nawierzchni. W zakrętach przechyły nadwozia są niewielkie. Układ kierowniczy daje dobre wyczucie tego, co dzieje się z kołami.


REKLAMA

 

Używane kompaktowe SUV-y  z Japonii i Korei:

Kia Sportage

Jeden z najpopularniejszych modeli Kii i SUV-ów w ogóle. Trwałością oraz niezawodnością Sportage podbiera klientów europejskim konkurentom.

Kia Sportage wyróżnia się dobrym wyposażeniem

Kia Sportage 4. generacji trafiła do sprzedaży z początkiem 2016 r. Nowe egzemplarze są objęte 7-letnią gwarancją, ale przy limicie przebiegu wynoszącym 150 tys. km. Bliźniaczym konstrukcyjnie modelem jest Hyundai Tucson, z którym Sportage dzieli większość silników.
Układ napędowy Od początku zastosowano trwały silnik benzynowy 1.6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa. W wersji wolnossącej osiąga on moc 132 KM, a z turbosprężarką – 177 KM. Poza Europą oferowano model z 243-konnym doładowanym silnikiem 2.0 (241 KM w wersji 4x4) oraz z wolnossącą jednostką 2.4 uzyskującą 184 KM. Dobrym wyborem są trwałe silniki wysokoprężne. Oszczędność i wystarczającą dynamikę zapewnia diesel 1.7 CRDi, który może mieć moc 115 lub 141 KM. Silnik ten w ramach liftingu z 2018 roku zastąpiono jednostką 1.6 o mocy 115 i 136 KM. Dobrą wiadomością dla użytkownika jest to, że diesel 1.6 CRDi ma łatwy w naprawach i serwisowaniu układ wtryskowy Boscha. Częstą usterką wersji wysokoprężnych 1.7 CRDi i 1.6 CRDi jest zatykające się sitko przed filtrem paliwa, skutkiem zatkania bywają szarpanie i spadek mocy silnika. Drugi silnik wysokoprężny z pojemności skokowej 2,0 litra osiąga moc 136 lub 185 KM. Po liftingu pozostawiono tylko mocniejszą odmianę jednostki 2.0. Wersje z dieslem są wyposażone w filtr cząstek stałych, którego obsługa nie przysparza kłopotów. Od liftingu z 2018 r. zastosowano układ SCR z płynem AdBlue. Najmocniejszy diesel występuje też w wersji hybrydowej ECOdynamics+ jako tzw. miękka hybryda. W skrzyniach mechanicznych czasami biegi są załączane z pewnym oporem, natomiast dwusprzęgłowe przekładnie mogą szarpać przy przyspieszaniu.

Wzorcowa tablica przyrządów – ekran multimediów umieszczono na jednej wysokości z zegarami. Pod nim przyciski przyzwoitej wielkości, dzięki którym do najważniejszych funkcji dostęp jest bezpośredni. Dzięki indukcyjnej ładowarce baterię smartfona można ładować bez użycia kabli
Z tyłu jest dużo miejsca na nogi, a kąt pochylenia oparcia kanapy można regulować. Po złożeniu oparcia kanapy w przestrzeni ładunkowej zmieszczą się przedmioty o dużych gabarytach. Oparcia foteli mają nakładki z tworzywa sztucznego odpornego na uszkodzenia

Nadwozie Przestrzeni nie brakuje na żadnym z miejsc, ale z tyłu – ze względu na wyprofilowanie oparcia kanapy – wygodnie będzie tylko dwóm osobom. Tablicę rozplanowano podręcznikowo, więc do najważniejszych funkcji jest bezpośredni dostęp.
Wykonanie Nadwozie dobrze zabezpieczono przed rdzą. Wnętrze dokładnie zmontowano z dobrych jakościowo materiałów. Jedynie w dolnej części tablicy przyrządów znajdują się twarde plastiki.
Bezpieczeństwo Auto w standardzie ma osiem poduszek powietrznych (czołowe, boczne i kurtynowe z przodu i z tyłu) oraz ABS z ESP. W testach zderzeniowych Sportage uzyskał pięć gwiazdek.
Zawieszenie Jest na tyle twarde, że informuje pasażerów o niedoskonałościach nawierzchni. Za to w zakrętach trzyma nadwozie w ryzach, nie pozwalając mu się wychylać. Układ kierowniczy w tańszych wersjach nie jest najbardziej precyzyjny, bogatsze mają inne wspomaganie i lepszą precyzję prowadzenia.

W porównaniu z poprzednikiem widoczność do tyłu jest lepsza. LED-owe lampy – za dopłatą

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Komentarze

 (4)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

REKLAMA