[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.5

Używane samochody sportowe - na każdą kieszeń

Nie są najbardziej praktyczne i oszczędne, ale w tym przypadku chodzi wyłącznie o emocje. Przedstawiamy 10 samochodów z różnych światów, które zaspokajają zapotrzebowanie na adrenalinę.

Fot. Producent

Na rynku wtórnym można znaleźć sporo interesujących modeli zapewniających ponadprzeciętne osiągi, a jednocześnie funkcjonalnych na co dzień. Na następnych stronach prezentujemy auta, które mają potencjał, żeby stać się kultowymi youngtimerami.

MINI
COOPER S
Cena Silnik Moc Przyspieszenie Lata produkcji
  30-60 tys. zł 1.6 R4 turbo 175-184 KM 0-100 km/h
od 7,0 s
2006-2013

MINI COOPER S - SPRYTNY GOKART

Materiały we wnętrzu Mini dobrze znoszą próbę czasu, a wygląd auta jest bardzo oryginalny

Rozpoczynamy od Mini Coopera S – ostrzejszej odmiany brytyjskiego malucha. W raportach usterkowości Mini wypada dobrze – najwięcej problemów sprawiają najstarsze egzemplarze, które są wyeksploatowane. W porównaniu z poprzednią generacją (produkowaną w latach 2001-2007) poprawiono zabezpieczenie antykorozyjne, ale lakier jest podatny na uszkodzenia i odpryski. Rdzawe wykwity na nadwoziu mogą świadczyć o tym, że auto miało kiedyś wypadek, ale korozja na układzie wydechowym i śrubach podwozia to już normalny stan. Użytkownicy narzekają na problemy z elektrycznie sterowanymi szybami, centralnym zamkiem czy układem ABS. Zawieszenie w tym modelu dobrze znosi jakość polskich dróg, ale w pierwszej kolejności zużyciu ulegają tuleje, sworznie i łączniki stabilizatorów. Problemy pojawiają się przy przebiegach powyżej 120 tys. km.

Silnik to wspólna konstrukcja BMW i francuskiego PSA. Turbodoładowana jednostka benzynowa ma bezpośredni wtrysk paliwa, dlatego na zaworach, które nie są obmywane przez paliwo osadza się nagar. W niektórych egzemplarzach występowały problemy z napinaczem łańcucha rozrządu – awarię można poznać po charakterystycznym klekocie zimnego silnika. W autach po 2010 r. usunięto ten defekt. W Cooperze S warto regularnie kontrolować poziom oleju, ponieważ silnik może zużyć nawet litr na 2500 km.

REKLAMA

REKLAMA

Renault Clio R.S. z pakietem Trophy ustanowiło w swojej klasie rekord okrążenia na torze Nürburgring

RENAULT
CLIO R.S.
Cena Silnik Moc Przyspieszenie Lata produkcji
  40-70 tys. zł 1.6 R4 turbo 200-220 KM od 6,6 s 2012-2015

RENAULT CLIO R.S. - MALUCH NA TOR

Na pokładzie Renault znajdziemy dużo dodatków, ale wraz z upływem lat niektóre z nich mogą sprawiać problemy

Sportowe Renault Clio czwartej generacji to zupełnie inna bajka niż poprzednik. Ma turbodoładowany silnik, dwusprzęgłową przekładnię EDC i pięciodrzwiowe nadwozie. Użytkownicy małego hatchbacka narzekają na drobne problemy z elektroniką. Kłopoty sprawia zawieszające się urządzenie multimedialne R-Link i połączony z nim czytnik kart pamięci oraz port USB. W niektórych przypadkach pomaga aktualizacja oprogramowania. Nawet w najmłodszych egzemplarzach słychać trzaski i skrzypienie dochodzące z kokpitu, boczków drzwi lub zagłówków, podobno ASO ma na to sposób.

Przed zakupem warto sprawdzić zbieżność przednich kół, ponieważ jest to częsty problem w tym modelu. Czterocylindrowy silnik łatwo poddaje się tuningowi i bez większych trudności można wydobyć z niego nawet 250 KM. Oprogramowanie sterujące ogranicza jego obroty, gdy jest zimny – to ciekawa funkcja, która pozytywnie wpływa na jego żywotność. Problemy ze skrzynią EDC to rzadkość, chociaż użytkownicy zgłaszają przypadki szarpania i głośnej pracy. Pomagają wizyta w serwisie i zmiana oprogramowania.

Zobacz też: Poradnik - używane BMW X5 (E70)

REKLAMA

Fot. Producent

HONDA CIVIC TYPE R Cena Silnik Moc Przyspieszenie Lata produkcji
  30-62 tys. zł 2.0 R4 201 KM 0-100 km/h
6,6 s
2006-2010

HONDA CIVIC TYPE R - PRAWDZIWY RARYTAS

Przycisk uruchamiania silnika w Civicu Type R umieszczono po lewej stronie, jak w klasycznych samochodach sportowych

Honda Civic Type R – na dźwięk tych słów serce zaczyna bić szybciej. Z kolei serce generacji oznaczonej kodem FN2 rozkręca się do 8200 obr/min. Wolnossący silnik jest najtrwalszym i najmniej kłopotliwym podzespołem, ale trzeba sprawdzać poziom oleju, ponieważ im mocniej silnik będzie użytkowany, tym więcej trzeba będzie dolewać. Łańcuch rozrządu jest raczej bezobsługowy, ale co 40 tys. km trzeba regulować luz zaworowy. Najsłabszym ogniwem okazuje się przekładnia mechaniczna, w której po 100 tys. km psują się synchronizatory. W rocznikach z lat 2009-2010 miała miejsce akcja serwisowa związana z wymianą wiązki elektrycznej. Zabezpieczenie antykorozyjne również nie jest mocną stroną Civica Type R – rude purchle pojawiają się na górnych ramkach drzwi i pod uszczelkami.

REKLAMA

REKLAMA

Fot. Producent

VOLKSWAGEN GOLF VI GTI Cena Silnik Moc Przyspieszenie Lata produkcji
  33-57 tys. zł 2.0 turbo 210-235 KM 0-100 km/h
od 6,6 s
2008-2016

VW GOLF GTI - KLASYKA GATUNKU

Czerwone przeszycia na kierownicy, dźwigni zmiany biegów i fotelach Golfa informują, że mamy do czynienia z wersją GTI

Volkswagen Golf ze znaczkiem GTI jeździ po drogach od przeszło czterech dekad. Szósta generacja jest pierwszym modelem wyposażonym w elektroniczną „szperę” XDS. Usportowiony kompakt z Wolfsburga nie sprawia większych problemów w eksploatacji. Zdarzają się drobne problemy z elektryką i jakością materiałów we wnętrzu, podobnie jak usterki silnika. Mechanicy zwracają uwagę na stan napinaczy i ślizgów łańcucha rozrządu oraz na nagar zbierający się na zaworach. Sporadycznie zdarzają się uszkodzenia zaworu upustowego w turbosprężarce oraz awarie pompy wody. Na szczęście ich naprawy nie są skomplikowane ani drogie.

Zobacz też: Zakup używanych - Audi A4 czy BMW serii 3?

REKLAMA

Fot. Producent

SUBARU
IMPREZA WRX
Cena Silnik Moc Przyspieszenie Lata produkcji
  37-80 tys. zł 2.5 B4 230-265 KM 0-100 km/h
od 6,0 s
2007-2013

SUBARU IMPREZA WRX - DLA FANÓW RAJDÓW

Wnętrze Subaru Imprezy jest raczej ascetyczne, a jakość plastików przeciętna, ale po przekręceniu kluczyka szybko o tym zapomnimy

Subaru Impreza w specyfikacji WRX to propozycja dla wszystkich miłośników rajdów. Legendarny napęd 4x4 i bulgoczący silnik typu bokser sprawiają, że wybaczamy Imprezie kontrowersyjną stylistykę i niską jakość materiałów we wnętrzu. Przed zakupem warto poświęcić dużo uwagi na dokładne sprawdzenie samochodu. Szczególnie gdy mamy do czynienia z „okazją” lub autem ściągniętym z USA. Może się okazać, że jest to egzemplarz powypadkowy lub popowodziowy. W turbodoładowanych silnikach zdarzają się problemy z uszczelkami pod głowicą, pękającymi blokami i tłokami. To efekt oszczędności wprowadzonych przez producenta. Dlatego warto zainteresować się egzemplarzami, które wyposażono w zestaw kutych podzespołów. Oprócz wysokiego zużycia paliwa trzeba mieć na uwadze, że części eksploatacyjne mogą być drogie. Jednak rekordzistą pod tym względem jest wersja WRX STI.

 

REKLAMA

REKLAMA

Fot. Producent

AUDI S4 Cena Silnik Moc Przyspieszenie Lata produkcji
  50-105 tys. zł 3.0 V6 turbo 333 KM 0-100 km/h
5,0 s
2009-2015

AUDI S4 - SZCZYPTA PREMIUM

Na liście wyposażenia w Audi S4 znajdziemy wiele dodatków, które z czasem mogą przysparzać problemów

Audi S4 ma dynamiczne osiągi i jest samochodem komfortowym. Jednak znaczek premium na masce wcale nie oznacza, że auto nie przysparza żadnych problemów. Listę usterek modeli generacji B8 otwierają problemy z elektroniką na pokładzie – system MMI zawiesza się i nie łączy przez bluetooth, a bezprzewodowy kluczyk nie jest wykrywany przez komputer. W wersji z mechaniczną skrzynią biegów szybko zużywa się sprzęgło i dwumasowe koło zamachowe. Egzemplarze wyposażone w przekładnię dwusprzęgłową S tronic mają problemy z mechatroniką – skrzynia szarpie podczas zmiany biegów lub po wciśnięciu pedału gazu wzrastają obroty, a samochód nie przyspiesza. Producent naprawiał skrzynię na gwarancji w ramach akcji serwisowej. Warto przyjrzeć się dokładniej pompie wody oraz wtryskiwaczom, ponieważ zdarzają się wycieki z obu podzespołów. Oglądając podwozie, należy sprawdzić czy sportowy mechanizm różnicowy jest suchy. Silnik ma tendencję do nadmiernego zużywania oleju.

REKLAMA

Fot. Producent

NISSAN 370Z Cena Silnik Moc Przyspieszenie Lata produkcji
  60-115 tys. zł 3.7 V6 328-344 KM 0-100 km/h
od 5,2 s
od 2009

NISSAN 370Z - ZABAWKA DO DRIFTU

Wnętrze Nissana 350Z wykończono z fantazją, ale jakość pozostawia wiele do życzenia

Nissan 370Z to japońskie, tylnonapędowe coupé z ponad 40-letnią tradycją. W porównaniu z modelem 350Z poprawiono znacznie jakość wykończenia wnętrza, ale producent zaliczył małą wpadkę z powłoką lakierniczą. Lakier na zderzakach i błotnikach może się łuszczyć i odpryskiwać – w wielu egzemplarzach usunięto ten defekt w ramach gwarancji. Silnik V6 raczej nie sprawia kłopotów, jeśli nie liczyć nadmiernego zużycia oleju. Mechanicy radzą skontrolować stan rozrządu przy przebiegu powyżej 150 tys. km. Niestety nie można powiedzieć tego samego o pozostałych podzespołach. Najsłabszym ogniwem jest mechaniczna skrzynia biegów oraz centralny wysprzęglik, które psują się nawet w egzemplarzach o niewielkim przebiegu. Trzeba się również przyzwyczaić do drgającej dźwigni zmiany biegów i do głośnej pracy przekładni. Dla spokoju lepiej wybrać skrzynię automatyczną, która pozwala zmieniać biegi za pomocą łopatek. We wnętrzu Nissana 350Z występują problemy ze skrzypiącą tylną kanapą, usterką blokady koła kierownicy i odbiornikiem bezprzewodowego kluczyka. Dwa ostatnie defekty mogą unieruchomić samochód na parkingu.

Zobacz też: raport usterkowości DEKRA

REKLAMA

REKLAMA

Fot. Producent

FORD MUSTANG Cena Silnik Moc Przyspieszenie Lata produkcji
  34-75 tys. zł 4.0 V6
4.6 V8
212-304 KM 0-100 km/h
od 5,5 s
2004-2014

FORD MUSTANG - AMERYKAŃSKI MIĘŚNIAK

Ford Mustang ma wnętrze nawiązujące do dawnego stylu, ale nowoczesne

Ford Mustang jest oficjalnie dostępny w Europie dopiero od kilku lat, ale to nie było przeszkodą dla prywatnych importerów. Na rynku wtórnym znajdziemy sporo egzemplarzy, ale trzeba zachować czujność, ponieważ wiele z nich ma za sobą poważne wypadki. Duże wolnossące silniki nie są wyżyłowane, ale potrzebują sporo paliwa. Sporadycznie zdarzają się awarie cewki zapłonowej, przepływomierza paliwa lub przepustnicy. Użytkownicy zwracają uwagę na nieszczelny korek zbiorniczka wyrównawczego cieczy chłodzącej i zapowietrzający się zbiornik paliwa. Z uwagi na dużą moc silnika trzeba brać pod uwagę szybsze zużycie sprzęgła, skrzyni biegów i mechanizmu różnicowego. W zawieszeniu dość szybko zużywają się tuleje z przodu i z tyłu, a nietrwałe łożyska trzeba wymieniać wraz z piastą, co podnosi koszt naprawy. Na szczęście nie ma problemów z dostępnością części.

REKLAMA

Fot. Producent

PORSCHE
CAYENNE S
Cena Silnik Moc Przyspieszenie Lata produkcji
  70-220 tys. zł 4.8 V8 400 KM 0-100 km/h
6,6 s
od 2010

PORSCHE CAYENNE S - SZYBKI I RODZINNY

Porsche Cayenne S ma najbardziej luksusowe wnętrze, sporo miejsca i osiągi jak kompakt z mocnym silnikiem

Porsche Cayenne S to idealny kompromis pomiędzy rodzinnymi potrzebami a dynamicznymi osiągami. Mocniejsza jednostka V8 została mocno zmodernizowana, ale użytkownicy sygnalizują dość poważny problem z pękającymi śrubami w kołach napinaczy łańcucha rozrządu. Taka usterka może doprowadzić do całkowitego zniszczenia silnika. Kosztowna w naprawie jest również przekładnia redukcyjna. W Cayenne występował też problem z wypadającymi reflektorami – winny był źle zamontowany zatrzask. Wiele tych napraw producent realizował w czasie trwania gwarancji.

REKLAMA

REKLAMA

Fot. Producent

BMW X6 M Cena Silnik Moc Przyspieszenie Lata produkcji
  65-260 tys. zł 4.4 V8 biturbo 555 KM 0-100 km/h
4,7 s
od 2008

BMW X6 M - „M” JAK MOC

W BMW X6 M najbardziej oryginalny jest wygląd nadwozia. W kabinie poczujemy się jak w każdym innym modelu tej marki

BMW X6 M to najmocniejszy SUV z Bawarii. Liczba egzemplarzy na rynku wtórnym jest nieduża, a to oznacza, że ten model może być dobrą inwestycją na przyszłość. Pod warunkiem że użytkownikowi niestraszne są koszty. Najmniejszym ciosem dla portfela będą wymiany elementów zawieszenia – tuleje zawieszenia zużywają się najszybciej. Niestety rachunek za tarcze hamulcowe i klocki zamknie się kwotą czterocyfrową. Mechanicy radzą używać opon z homologacją BMW, bo inne mogą mieć zmieniony obwód i niekorzystnie wpłynąć na trwałość układu przeniesienia napędu.

W X6 M zdarzają się wycieki oleju z silnika, skrzyni biegów i mechanizmów różnicowych. Punktem newralgicznym są skrzynie rozdzielcze; jeden z elementów systemu xDrive, nastawnik napędu, ma zębatkę z tworzywa sztucznego. Element ten szybko się zużywa, a samochód traci napęd na przednią oś. Dość często występują też usterki łańcucha i łożysk skrzyni rozdzielczej. Dlatego warto regularnie wymieniać olej, żeby utrzymać napęd w sprawności.

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij