Cruze ma jakość Opla Astry, a jest od niego tańszy
Jako sedan był oferowany od 2009 roku, pięciodrzwiowy hatchback pojawił się w roku 2011, a kombi Station Wagon w 2012. Od 2014 r. do końca produkcji w 2016 roku Cruze był sprzedawany tylko w Rosji i na Ukrainie. Jego następcę, nie oferowanego w Europie, produkowano w latach 2016-2019. Część zespołów napędowych, wyposażenia elektrycznego i elektronicznego oraz elementy podwozia Cruze ma wspólne z Astrą IV. Przez 10 lat od wycofania się marki Chevrolet z Europy części i serwisowanie mają być dostępne na stacjach obsługujących modele Opla.
![]() |
![]() |
Ładna konsola środkowa z ekranem dotykowym systemu MyLink jest ergonomiczna i ma elementy obsługi znane z Astry. W ustawnym bagażniku hatchbacka po złożeniu oparć kanapy powstaje niestety niewielki próg |
Chevrolet Cruze - Układ napędowy
Silniki benzynowe (produkcji Opla) 1.6 (113/124 KM), 1.4T (140 KM) oraz 1.8 (141 KM) mają prostą konstrukcję z pośrednim wtryskiem paliwa. Jednostka 1.8 była też fabrycznie zasilana LPG i miała wzmocnione gniazda zaworowe. Wersje z silnikiem 1.4 T wyposażano w dwumasowe koło zamachowe, które czasami zawodzi (koszt naprawy: ponad 1000 zł). W wolnossących silnikach 1.6 i 1.8 zdarza się podwyższone zużycie oleju. Od debiutu Cruze’a można było kupić z dieslem 2.0 (125, 150 i 163 KM). Dwa pierwsze to produkty włoskiej firmy VM Motori, a najmocniejszy – GM. Silniki te są trwałe i oszczędne, ale mają drogi osprzęt. Stosowany od 2012 r. diesel 1.7 (130 KM) to konstrukcja Isuzu stosowana też w Oplu Astrze i wystarczające źródło mocy, choć ma nieodporny na miejską jazdę filtr cząstek stałych. Za to wyposażono go w tani rozrząd (pompa wody nie jest napędzana paskiem rozrządu). Diesle i silniki benzynowe okazują się trwałe. Jednostki 1.4 T i 2.0 VCDI (163 KM) mają bezobsługowy łańcuchowy napęd rozrządu. W sześciobiegowych przekładniach mechanicznych łączonych z silnikami 1.4 T i 1.7 VCDI szybko zużywają się łożyska (naprawa od 2500 zł).
Głosuj w konkursie Best Cars 2021 i wygraj Subaru Forester


Chevrolet Cruze - Nadwozie
Wnętrze jest obszerne, a fotele dość wygodne. Na ciekawej tablicy rozdzielczej znajdują się wstawki z tkaniny; obsługa wszelkich urządzeń jest prosta. Wnętrze wygłuszono tylko przeciętnie. Kombi i hatchback mają ustawne bagażniki, w sedanie zawiasy pokrywy wnikają głęboko do środka.
Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!
Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!
Chevrolet Cruze - Wykonanie
Cruze jest dość dobrze zabezpieczony przed rdzą, za to lakier łatwo się rysuje. Wnętrze nie imponuje jakością; plastiki niejednokrotnie trzeszczą, a fotele się wycierają.
Chevrolet Cruze - Bezpieczeństwo
Chevrolet Cruze uzyskał pięć gwiazdek w teście zderzeniowym. W standardzie ma sześć poduszek powietrznych oraz ESP.
Chevrolet Cruze - Zawieszenie
Jest niezbyt sztywne i dość komfortowe, z koleinami na drodze sobie radzi, ale nie z dziurami w asfalcie. Układ kierowniczy daje marne pojęcie o tym, co się dzieje na styku kół z podłożem.
Zobacz także:
- Rewolucja w przepisach - piesi z pierwszeństwem, zakaz jazdy na zderzaku
- Obowiązki świadka i uczestnika wypadku - to warto wiedzieć!
- Subaru Forester e-BOXER: SUV inny niż wszystkie - TEST

Komentarze