REKLAMA

Używany Citroen C3 (2009-2017): Całkiem zwyczajny

Citroen C3 to zwinny i komfortowy samochód miejski. Wygląda efektownie i ma wnętrze większe niż wiele konkurencyjnych modeli. Jak na Citroena, technicznie jest bardzo zwyczajny.

Citroen C3 materiały prasowe
Używany Citroen C3 (2009-2017)
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 49 100 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Silnik 1.1 (60 KM) wystarcza tylko do jazdy w mieście

Zadebiutował w 2009 roku jako 5-drzwiowy hatchback, sprzedawano go do początku 2017 r., gdy pojawił się następca. Na jego wydłużonym podwoziu powstał minivan C3 Picasso. Dzięki prostej budowie i niedrogim częściom C3 jest tani w utrzymaniu.

Używany Citroen C3 - Układ napędowy

 

Benzynowe silniki 1.1 (60 KM) i 1.4 (73 KM) są trwałe, ale nieco za słabe. To czterocylindrowe wolnossące jednostki z pośrednim wtryskiem benzyny. Silnik 1.1 został w 2013 r. zastąpiony przez trzycylindrową jednostkę 1.0 VTi o mocy 68 KM produkcji Toyoty, a 1.4 – w 2012 r. wytrzymałym trzycylindrowym 1.2 VTi (82 KM). Wolnossące jednostki 1.4 VTi (95 KM) i 1.6 VTi (120 KM) należą do niezbyt udanej serii Prince, opracowanej wspólnie z BMW – występują w nich problemy z napinaczem łańcucha rozrządu (głównie w 1.6) i układem zmiennych faz rozrządu (wymiana kół rozrządu kosztuje ok. 1000 zł), zużywają też nadmiernie olej. Na dwie pierwsze bolączki pomaga skrócenie okresu między wymianami oleju do 10–12 tys. km. Silniki te wycofano z oferty w 2015 r. Montowana od 2014 r. trzycylindrowa doładowana jednostka 1.2 PureTech (110 KM) jest dynamiczna i dość oszczędna, ale strzępi się w niej pasek rozrządu pracujący w oleju; wyrwane elementy przytykają sitko smoka i zanieczyszczają pompę oleju (zapala się lampka ciśnienia oleju). Lepiej więc wymieniać pasek rozrządu co 90 tys. km, zamiast płacić za czyszczenie silnika lub dopuścić do jego zatarcia. Zdarzają się też wycieki spod uszczelki głowicy i awarie turbosprężarek. Diesle koncernu PSA są dość trwałe i zużywają mało paliwa. Stosowany do 2015 roku prosty silnik 1.4 HDI o mocy 68 KM nie ma dwumasowego koła zamachowego. W silnikach 1.6 HDi (92, 99, 112 i 114 KM) czasami pojawiają się wycieki spod podkładek wtryskiwaczy, koszt wymiany to co najmniej 300 zł. Silniki te wycofano w 2014 roku, a w Polsce diesle zniknęły z oferty w 2013 roku.

Głosuj w konkursie Best Cars 2021 i wygraj Subaru Forester

maluchyMateriały prasowe
maluchyMateriały prasowe
Kokpit bogato wyposażonej wersji wygląda jak w autach nieco wyższej klasy. Materiały są niezłe, a obsługa łatwa. Ustawny bagażnik ma sporą pojemność (300/1000 l). Po złożeniu oparcia kanapy podłoga nie jest płaska

 

REKLAMA

REKLAMA

Używany Citroen C3 - Nadwozie

C3 wyróżnia się wśród rywali stylistyką i ładnym kokpitem. Jego obsługa nie jest kłopotliwa. Z przodu miejsca nie brakuje, z tyłu jest nieco gorzej.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Używany Citroen C3 - Wykonanie

Nadwozie jest odporne na korozję. We wnętrzu zastosowano niezłej jakości materiały, a całość dość dokładnie zmontowano. Czasami skrzypią fotele – pomaga przesmarowanie.

Używany Citroen C3 - Bezpieczeństwo

C3 ma w standardzie cztery airbagi i układ ESP (początkowo za dopłatą). W testach zderzeniowych model uzyskał cztery gwiazdki.

 

REKLAMA

Używany Citroen C3 - Zawieszenie

Jest dość miękkie. Dobrze sobie radzi z większymi nierównościami, gorzej z krótkimi. Układ kierowniczy pracuje lekko, ale jest syntetyczny.

Zobacz także:

maluchyMateriały prasowe
Pozaokrąglane nadwozie wygląda atrakcyjnie. Pochylona tylna szyba nie ogranicza ładowności bagażnika, ale widoczność do tyłu nie jest najlepsza

maluchyauto motor i sport


maluchyauto motor i sport

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

REKLAMA