Silnik 1.1 (60 KM) wystarcza tylko do jazdy w mieście
Zadebiutował w 2009 roku jako 5-drzwiowy hatchback, sprzedawano go do początku 2017 r., gdy pojawił się następca. Na jego wydłużonym podwoziu powstał minivan C3 Picasso. Dzięki prostej budowie i niedrogim częściom C3 jest tani w utrzymaniu.
Używany Citroen C3 - Układ napędowy
Benzynowe silniki 1.1 (60 KM) i 1.4 (73 KM) są trwałe, ale nieco za słabe. To czterocylindrowe wolnossące jednostki z pośrednim wtryskiem benzyny. Silnik 1.1 został w 2013 r. zastąpiony przez trzycylindrową jednostkę 1.0 VTi o mocy 68 KM produkcji Toyoty, a 1.4 – w 2012 r. wytrzymałym trzycylindrowym 1.2 VTi (82 KM). Wolnossące jednostki 1.4 VTi (95 KM) i 1.6 VTi (120 KM) należą do niezbyt udanej serii Prince, opracowanej wspólnie z BMW – występują w nich problemy z napinaczem łańcucha rozrządu (głównie w 1.6) i układem zmiennych faz rozrządu (wymiana kół rozrządu kosztuje ok. 1000 zł), zużywają też nadmiernie olej. Na dwie pierwsze bolączki pomaga skrócenie okresu między wymianami oleju do 10–12 tys. km. Silniki te wycofano z oferty w 2015 r. Montowana od 2014 r. trzycylindrowa doładowana jednostka 1.2 PureTech (110 KM) jest dynamiczna i dość oszczędna, ale strzępi się w niej pasek rozrządu pracujący w oleju; wyrwane elementy przytykają sitko smoka i zanieczyszczają pompę oleju (zapala się lampka ciśnienia oleju). Lepiej więc wymieniać pasek rozrządu co 90 tys. km, zamiast płacić za czyszczenie silnika lub dopuścić do jego zatarcia. Zdarzają się też wycieki spod uszczelki głowicy i awarie turbosprężarek. Diesle koncernu PSA są dość trwałe i zużywają mało paliwa. Stosowany do 2015 roku prosty silnik 1.4 HDI o mocy 68 KM nie ma dwumasowego koła zamachowego. W silnikach 1.6 HDi (92, 99, 112 i 114 KM) czasami pojawiają się wycieki spod podkładek wtryskiwaczy, koszt wymiany to co najmniej 300 zł. Silniki te wycofano w 2014 roku, a w Polsce diesle zniknęły z oferty w 2013 roku.
Głosuj w konkursie Best Cars 2021 i wygraj Subaru Forester
![]() |
![]() |
Kokpit bogato wyposażonej wersji wygląda jak w autach nieco wyższej klasy. Materiały są niezłe, a obsługa łatwa. Ustawny bagażnik ma sporą pojemność (300/1000 l). Po złożeniu oparcia kanapy podłoga nie jest płaska |
Komentarze
~jacol, 2020-10-25 23:00:36
~Michal, 2020-10-22 23:34:31
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?