Bardzo dobry
model, ale tylko
z dieslem
Citroën C4 drugiej generacji był sprzedawany od 2010 do 2018 roku tylko jako 5-drzwiowy hatchback; model ten nie ma następcy. Jego prestiżową odmianą był inaczej stylizowany DS4 (od 2015 r. osobna marka DS), a po liftingu w 2015 r. DS4 jest też dostępny jako stylizowany na model uterenowiony DS4 Crossback.
![]() |
![]() |
Ładna i łatwa w obsłudze tablica. Z kołem zapasowym bagażnik ma pojemność nie 408, lecz tylko 380 litrów. Po złożeniu oparć powstaje próg |
Citroen C4 - Układ napędowy
Wolnossące silniki benzynowe 1.4 VTi (95 KM) i 1.6 VTi (120 KM) są oszczędne, ale niezbyt trwałe. Zdarzają się w nich awarie napinaczy łańcucha rozrządu (koszt wymiany zestawu rozrządu: od 2000 zł) i regulatora faz rozrządu (od 500 zł). Prawdopodobieństwo wystąpienia usterki zmniejsza skrócenie przebiegów między wymianami oleju do 15 tys. km. Nietrwałe są cewki zapłonowe (100 zł/szt.). W turbodoładowanym silniku 1.6 THP (156 KM) do wymienionych usterek dochodzą awarie turbosprężarek, pompy wody (wycieki; wymiana – od 450 zł) oraz zbyt duże zużycie oleju. W układzie dolotowym gromadzi się nagar, jeśli nie pomoże czyszczenie chemią, trzeba zdjąć głowicę, co nie jest tanie. Zamiast wymienionych jednostek, w 2014 r. zastosowano 3-cylindrową 1.2 PureTech osiągającą 130 lub 110 KM (od 2015 r.). Ale i ona bywa awaryjna – strzępi się pasek rozrządu pracujący w oleju, a wyrwane elementy zatykają sitko smoka i zanieczyszczają pompę oleju (zapala się lampka ciśnienia oleju). Dlatego lepiej wymienić pasek rozrządu już przy 90 tys. km, by nie dopuścić do zatarcia. Zdarzają się też wycieki spod uszczelki głowicy i awarie turbosprężarek. Lepsze są trwałe i oszczędne diesle. W 1.6 HDi o mocy 92, 99 112, 114 i 120 KM zdarzają się wycieki spod uszczelek wtryskiwaczy; koszt wymiany kompletu to 300 zł. Jednostka 2.0 HDi o mocy 150 KM jest trwała i dynamiczna. Stosowane od 2015 r. diesle BlueHDi oprócz filtra cząstek stałych mają selektywny katalizator spalin SCR wymagający płynu AdBlue. Zautomatyzowane przekładnie łączone z silnikiem 1.6 THP bywają awaryjne.


Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!
Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!
Citroen C4 - Nadwozie
W porównaniu z pierwszym C4 w modelu drugiej generacji zrezygnowano z jakiejkolwiek ekstrawagancji we wnętrzu na rzecz łatwej i bezproblemowej obsługi. Fotele są wygodne, ale kanapa ma krótkie siedzisko.
Głosuj w konkursie Best Cars 2021 i wygraj Subaru Forester
Komentarze