REKLAMA

Używany Citroen C4 (2010-2018) - Nie szokuje

Citroen C4 chciał być konkurentem niemieckich kompaktów, Dlatego stawia na funkcjonalność i niezawodność. Nie szokuje stylizacją ani awangardowymi rozwiązaniami technicznymi.

Citroen C4 materiały prasowe
Citroen C4
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 73 300 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Bardzo dobry
model, ale tylko
z dieslem

Citroën C4 drugiej generacji był sprzedawany od 2010 do 2018 roku tylko jako 5-drzwiowy hatchback; model ten nie ma następcy. Jego prestiżową odmianą był inaczej stylizowany DS4 (od 2015 r. osobna marka DS), a po liftingu w 2015 r. DS4 jest też dostępny jako stylizowany na model uterenowiony DS4 Crossback.

auta kompaktoweMateriały prasowe
auta kompaktoweMateriały prasowe
Ładna i łatwa w obsłudze tablica. Z kołem zapasowym bagażnik ma pojemność nie 408, lecz tylko 380 litrów. Po złożeniu oparć powstaje próg

Citroen C4 - Układ napędowy

Wolnossące silniki benzynowe 1.4 VTi (95 KM) i 1.6 VTi (120 KM) są oszczędne, ale niezbyt trwałe. Zdarzają się w nich awarie napinaczy łańcucha rozrządu (koszt wymiany zestawu rozrządu: od 2000 zł) i regulatora faz rozrządu (od 500 zł). Prawdopodobieństwo wystąpienia usterki zmniejsza skrócenie przebiegów między wymianami oleju do 15 tys. km. Nietrwałe są cewki zapłonowe (100 zł/szt.). W turbodoładowanym silniku 1.6 THP (156 KM) do wymienionych usterek dochodzą awarie turbosprężarek, pompy wody (wycieki; wymiana – od 450 zł) oraz zbyt duże zużycie oleju. W układzie dolotowym gromadzi się nagar, jeśli nie pomoże czyszczenie chemią, trzeba zdjąć głowicę, co nie jest tanie. Zamiast wymienionych jednostek, w 2014 r. zastosowano 3-cylindrową 1.2 PureTech osiągającą 130 lub 110 KM (od 2015 r.). Ale i ona bywa awaryjna – strzępi się pasek rozrządu pracujący w oleju, a wyrwane elementy zatykają sitko smoka i zanieczyszczają pompę oleju (zapala się lampka ciśnienia oleju). Dlatego lepiej wymienić pasek rozrządu już przy 90 tys. km, by nie dopuścić do zatarcia. Zdarzają się też wycieki spod uszczelki głowicy i awarie turbosprężarek. Lepsze są trwałe i oszczędne diesle. W 1.6 HDi o mocy 92, 99 112, 114 i 120 KM zdarzają się wycieki spod uszczelek wtryskiwaczy; koszt wymiany kompletu to 300 zł. Jednostka 2.0 HDi o mocy 150 KM jest trwała i dynamiczna. Stosowane od 2015 r. diesle BlueHDi oprócz filtra cząstek stałych mają selektywny katalizator spalin SCR wymagający płynu AdBlue. Zautomatyzowane przekładnie łączone z silnikiem 1.6 THP bywają awaryjne.

uzywaneauto motor i sport

auta kompaktoweMateriały prasowe
DS4 wygląda masywniej niż C4. Ma lepsze materiały, lecz jest ciaśniejszy i ma mniejszy bagażnik. Do napędu służą mocne silniki (do 211 KM). W tylnych drzwiach okna się nie otwierają

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Citroen C4 - Nadwozie

W porównaniu z pierwszym C4 w modelu drugiej generacji zrezygnowano z jakiejkolwiek ekstrawagancji we wnętrzu na rzecz łatwej i bezproblemowej obsługi. Fotele są wygodne, ale kanapa ma krótkie siedzisko.

Głosuj w konkursie Best Cars 2021 i wygraj Subaru Forester

 

REKLAMA

REKLAMA

Citroen C4 - Wykonanie

Nadwozie jest dobrze zabezpieczone przed korozją. Jakość montażu i materiałów we wnętrzu jest wysoka, choć tworzywa na tablicy przyrządów w wersji sprzed liftingu czasami skrzypią.

Zobacz także:

Citroen C4 - Bezpieczeństwo

W wyposażeniu seryjnym było sześć airbagów oraz ESP. W teście zderzeniowym auto zdobyło pięć gwiazdek – najwyższą notę.

Citroen C4 - Zawieszenie

Komfortowo zestrojone zawieszenie nie zachęca do szybkiej jazdy krętą trasą (przechyły nadwozia), ale za to sprawnie tłumi nierówności. Układ kierowniczy daje dość marne pojęcie o tym, co dzieje się na styku kół z nawierzchnią.

uzywaneauto motor i sport

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA