, a Auto efektowne, a przy tym praktyczne
Cactus zadebiutował w 2014 roku jako pięciodrzwiowy hatchback i znajdował się w sprzedaży do 2020 roku. Zbudowano go na płycie podłogowej Citroëna C3. Pod awangardowym nadwoziem Cactusa kryje się bardzo zwyczajna technika, dzięki czemu auto jest tanie w utrzymaniu. Następcy nie będzie.
Używany Citroen C4 Cactus (2014-2020) - Układ napędowy
W ofercie znajdował się tylko jeden trzycylindrowy silnik benzynowy 1.2 PureTech. Jako jednostka wolnossąca ma on pośredni wtrysk paliwa i osiąga 75 lub 82 KM, co pozwala na sprawną i oszczędną jazdę w mieście. Można go zasilać LPG. Doładowana jednostka 1.2 PureTech (110 lub 130 KM) okazuje się dynamiczna i oszczędna. Wspólną cechą tych wersji silnikowych jest strzępienie się paska rozrządu pracującego w oleju, wyrwane elementy przytykają sitko smoka i zanieczyszczają pompę oleju (zapala się lampka ciśnienia oleju). Z tego powodu warto częściej (co 90 tys. km) wymieniać pasek rozrządu, zamiast płacić za czyszczenie silnika lub dopuścić do jego zatarcia. Diesle PSA uchodzą za trwałe i oszczędne. W zastosowanych silnikach 1.6 HDi (92, 99 KM) czasami występują wycieki spod podkładek wtryskiwaczy; koszt wymiany to ok. 300 zł. Pod koniec produkcji Cactusa zastosowano nowego diesla 1.5 HDi osiągającego 100 i 120 KM. Na razie nie wykazuje on usterek ani nadmiernego zużycia. W opcji była oferowana automatyczna 6-biegowa przekładnia. Trudno ją polecić, ponieważ pogarsza osiągi, ospale zmieniając biegi.
![]() |
![]() |
Efektowna tablica przyrządów – miękkie pokrycie górnej części wygląda ciekawie, czarny dół już nie. Niestety, obsługa multimediów za pomocą ekranu nie jest wygodna. Duży schowek |
Używany Citroen C4 Cactus (2014-2020) - Nadwozie
Stylistyką i techno-kokpitem z dwoma ekranami Cactus wyróżnia się na tle rywali. Niestety obsługa audio i klimatyzacji za pomocą ekranu na konsoli środkowej jest kłopotliwa, ponieważ na dotyk reaguje on z opóźnieniem. Z przodu miejsca nie brakuje, fotele są obszerne i miękkie, ale zupełnie nie przytrzymują ciała w zakrętach. Siedzenia z tyłu także są zupełnie płaskie, oparcie kanapy składa się w całości.
Używany Citroen C4 Cactus (2014-2020) - Wykonanie
Korozja pojawia się jedynie na dolnych krawędziach drzwi. We wnętrzu zastosowano materiały przeciętnej jakości, ale całość dość dokładnie zmontowano. Wnętrze jest słabo wygłuszone, szyby w tylnych drzwiach tylko się uchylają.
![]() |
Połączone fotele z przodu są seryjne od wersji Feel. Po złożeniu podłokietnika ich powierzchnia staje się równa |
![]() |
Z tyłu nie brak miejsca, ale kanapa jest płaska, a jej oparcie składa się tylko w całości |
Komentarze