Używany Fiat 500 (2007-) - tani w utrzymaniu

Fiat 500 będący przykładem wyrafinowanego włoskiego stylu znajduje się w produkcji już od 15 lat. Zbudowano go na podwoziu Pandy II, więc jest tani w eksploatacji.

Fiat 500 Materiały prasowe
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 60 000 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY
Fiat 500 to udane
i klimatyczne
autko miejskie

Od 2007 r. Fiat 500 to najtańszy model, którym można wyróżnić się na drodze, tym bardziej że liczba wersji specjalnych, kolorów nadwozia, nalepek i drobnych dodatków sprawia, że niełatwo spotkać drugi taki sam egzemplarz. Wyglądem „500” nawiązuje do Fiata Nuova 500 z 1957 r. Oprócz trzydrzwiowego hatchbacka od 2009 r. w ofercie jest kabriolet z płóciennym dachem odsuwanym na pokrywę bagażnika.

REKLAMA

Fiat 500 - Układ napędowy

Podstawowy silnik benzynowy 1.2 o mocy 69 KM przeszczepiono z Fiata Pandy II. Jest trwały, chociaż w autach o dużym przebiegu może spalić odrobinę oleju silnikowego. Dzięki prostej budowie (tylko osiem zaworów, bez turbosprężarki i wtrysku bezpośredniego) nie przysparza kosztów. Skomplikowany dwucylindrowy silnik 0.9 TwinAir (85/105 KM) z turbosprężarką przy dynamicznej jeździe może zadziwić wysokim zużyciem paliwa. Pod tym względem nieźle wypada wolnossący, prosty, stukonny 1.4 16V. Mocniejsze, turbodoładowane silniki 1.4 T-Jet są montowane od 2008 roku w usportowionych wersjach występujących pod kultową marką Abarth. Są one dostępne w wersjach o mocy 135, 140, 145, 160, 180 i 190 KM. Diesel 1.3 JTDm osiąga 75, 90 i 95 KM, jest oszczędny i zapewnia niezłą dynamikę (zużycie oleju napędowego nawet poniżej 4 l/100 km). Jednak egzemplarze z filtrem cząstek stałych niezbyt nadają się do eksploatacji w mieście. W USA mały Fiacik był oferowany z napędem elektrycznym, a także z przekładniami automatycznymi.

Fiat 500Materiały prasowe
Od drugiego liftingu zamiast zegarów jest dostępny wyświetlacz oraz lepszy system multimedialny Uconnect
Fiat 500Materiały prasowe
Rosłym pasażerom trochę przeszkadza rozbudowana konsola centralna

Fiat 500 - Nadwozie

Z przodu jest dość miejsca, za to z tyłu wyższym osobom może być ciasno m.in. z powodu niewielkiej przestrzeni nad głowami; wygodnie będzie tam tylko dzieciom. Deska rozdzielcza ma podobny układ jak w Pandzie i jak w Pandzie irytuje umieszczenie przycisków do regulacji szyb na konsoli środkowej. Fiat 500 jest produkowany w Tychach, co ma niewątpliwie wpływ na jego wysoką jakość i bezawaryjność.

Fiat 500 - Wykonanie

Auto ma dobrze zmontowane wnętrze, w którym zastosowano trwałe materiały. Za to zewnętrzne chromowane elementy czasami się łuszczą, a mocno szarpnięta klamka może zostać w dłoni. W Fiacie 500 nie występuje problem rdzy.

Fiat 500 - Bezpieczeństwo

W standardzie jest siedem poduszek powietrznych. W teście zderzeniowym Euro-NCAP „pięćsetka” uzyskała pięć gwiazdek. Niestety, ochrona pieszych okazała się niewystarczająca.

Fiat 500 - Zawieszenie

Zapewnia przyzwoity komfort; autem wstrząsają tylko krótkie nierówności jezdni. Co innego Abarth – jego ekstremalnie twarde zawieszenie bardziej nadaje się na tor. Fiat 500 w zakrętach zachowuje się neutralnie, ma precyzyjny układ kierowniczy.

Fiat 500Materiały prasowe
Z tyłu podczas dalszej podróży wygodnie będzie tylko dzieciom. Widoczność do tyłu jest kiepska

 

Najlepsze w modelu

Silnik
Oszczędnych zadowoli podstawowy silnik 1.2. Dobre osiągi zapewniają stukonny 1.4 oraz 0.9 TwinAir. W trasie (ale nie w mieście) sprawdzi się żwawy i oszczędny diesel. Szczególne doznania zapewnią silniki T-Jet w modelach Abarth.

  0.9 TwinAir 1.4 T-Jet 16V 1.2
Budowa silnika/liczba cylindrów rzędowy/2 rzędowy/4 rzędowy/4
Pojemność skokowa cm3 875 1368 1242
Moc maksymalna kW (KM)
przy obrotach 1/min
63 (85)
5500
99 (135)
5500
51 (69)
5500
Maks. moment obrotowy Nm
przy obrotach 1/min
145
1900
180
4500
102
3000
Masa własna/ładowność kg 1015/355 1110/315 980/340
Długość × szerokość × wys.mm 3546 × 1627 × 1488
Pojemność bagażnika l/VDA 185/610 185/610 185/610
Prędkość maksymalna km/h 173 205 160


Rocznik
Do 2010 roku niektóre diesle nie miały filtra cząstek stałych – i te nadają się także do miasta. W latach 2013 i 2015 auto przeszło niewielkie liftingi przodu, lamp oraz wyposażenia. Od 2020 roku Fiat 500 jest tzw. „miękką hybrydą” z trzycylindrowym silnikiem 1.0 o mocy 70 KM. Abarth jest dostępny w trzech wersjach mocy.

Wyposażenie
W wyposażeniu standardowym znajdują się radioodtwarzacz, elektrycznie regulowane szyby i lusterka, centralny zamek i komputer pokładowy.

Ceny
Najwięcej w ofercie jest wersji 1.2 (najtańszych), a po nich aut z wolnossącymi silnikami 1.4; modele z dieslem czy z silnikiem 0.9 TwinAir występują sporadycznie. Ceny najstarszych Fiatów 500 startują od 11 000 zł.

ROCZNIK 2018 2017 2016 2015 2014
1.2/69 KM 50 900 47 900 43 500 39 800 34 500
0.9 Twin Air/105 KM 52 600 44 600 39 900 34 900 30 900
Abarth 595 1.4/140 KM 50 900 37 900
1.3 JTDM/95 KM 44 900 40 400 38 500 36 600 31 900
Ceny w złotych; źródło: Otomoto


Niezawodność

W Fiatach 500 nie zdarzają się poważne awarie. Silniki benzynowe czasami zużywają nadmiernie olej, przepalają się żarówki świateł mijania, w zawieszeniu najczęściej zużywają się łączniki stabilizatora (koszt 150 zł para), czasami pojawiają się luzy na przegubach wahaczy i końcówkach drążków kierowniczych. Usunięcie awarii najczęściej nie jest drogie.

Fiat 500auto motor i sport
Zobacz także:
REKLAMA