Fiat Doblo to trwały model z oszczędnymi silnikami
Doblo dzieli dużą część podzespołów z innymi modelami koncernu FCA, dzięki temu większość napraw nie jest droga. W tylnym zawieszeniu zamiast prostej belki skrętnej zastosowano – nietypowo jak na vana – układ wielowahaczowy. Doblo drugiej generacji znajduje się w sprzedaży od 2010 r. Oprócz wersji czysto osobowych, 5- i 7-miejscowych, istnieje wiele odmian dostawczych: osobowo-towarowe Kombi, Cargo, podwozie do zabudowy, pick-up i kontener. Część z nich ma rozstaw osi większy o 35 cm (Maxi) i podwyższony dach. Od 2012 roku model ten występuje też pod marką Opla i nosi nazwę Combo. Od 2014 roku Doblo jest sprzedawany w Ameryce Północnej jako Ram ProMaster City.
Używany Fiat Doblo (2010-) - Układ napędowy
Są tylko dwa silniki benzynowe: 1.4 16V o mocy 105 KM i doładowany 1.4 T-Jet (120 KM). Mają pośredni wtrysk paliwa i nadają się do zasilania LPG; mocniejszy jest oferowany w wersji na gaz ziemny. W T-Jet czasami pękają korpusy turbosprężarki; używana kosztuje od 1000 zł, a regeneracja 1600 zł. Diesle 1.3 16V Multijet o mocy od 75 do 95 KM (lata 2010-2011) i 1.6 Multijet o mocy 90, 95, 100, 105 i 120 KM są bardzo oszczędne, a 2.0 Multijet (stosowany do 2015 r.) osiągający 135 KM – bardzo dynamiczny. W dieslach 2.0 podczas co trzeciej wymiany oleju należy wymienić także uszczelkę smoka w misce olejowej (500 zł z olejem). Wszystkie silniki są trwałe i bezawaryjne, ale olej należy wymieniać nie rzadziej niż co 15 tys. km.



Używany Fiat Doblo (2010-) - Nadwozie
Jest wyjątkowo obszerne, przedziału bagażowego o pojemności 3200 l w podstawowej wersji nie ma żaden z konkurentów (przy rozłożonych siedzeniach – 790 l); w przedłużonej wersji Kombi Maxi jest to 1050–4000 l. Tablica przyrządów jak na vana wygląda atrakcyjnie i jest dość ergonomiczna. Miejsca dla pasażerów nie brakuje, jedynie na opcjonalnych fotelach numer 6 i 7 siedzi się niezbyt wygodnie, miejsca te nie są demontowalne.
Używany Fiat Doblo (2010-) - Wykonanie
Jakość wykonania wnętrza jest dobra, nieco gorsza okazuje się jakość zastosowanych materiałów. Plastiki są podatne na zarysowanie, a tapicerka wyciera się. Zabezpieczenie antykorozyjne jest wzorcowe, na progach wyciera się lakier.
Komentarze