REKLAMA

Używany Fiat Doblo (2010-) - przestronny kombivan

W tym modelu przede wszystkim liczy się przestrzeń. Doblo II ma pudełkowate nadwozie, ale mimo to wygląda sympatycznie.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 63 934 PLN
Dostępne nadwozia: furgon-3, kombi van-5, mixt-5, rama-2, skrzynia-2
SPRAWDŹ OFERTY

Fiat Doblo to trwały model z oszczędnymi silnikami

Doblo dzieli dużą część podzespołów z innymi modelami koncernu FCA, dzięki temu większość napraw nie jest droga. W tylnym zawieszeniu zamiast prostej belki skrętnej zastosowano – nietypowo jak na vana – układ wielowahaczowy. Doblo drugiej generacji znajduje się w sprzedaży od 2010 r. Oprócz wersji czysto osobowych, 5- i 7-miejscowych, istnieje wiele odmian dostawczych: osobowo-towarowe Kombi, Cargo, podwozie do zabudowy, pick-up i kontener. Część z nich ma rozstaw osi większy o 35 cm (Maxi) i podwyższony dach. Od 2012 roku model ten występuje też pod marką Opla i nosi nazwę Combo. Od 2014 roku Doblo jest sprzedawany w Ameryce Północnej jako Ram ProMaster City.

Używany Fiat Doblo (2010-) - Układ napędowy

Są tylko dwa silniki benzynowe: 1.4 16V o mocy 105 KM i doładowany 1.4 T-Jet (120 KM). Mają pośredni wtrysk paliwa i nadają się do zasilania LPG; mocniejszy jest oferowany w wersji na gaz ziemny. W T-Jet czasami pękają korpusy turbosprężarki; używana kosztuje od 1000 zł, a regeneracja 1600 zł. Diesle 1.3 16V Multijet o mocy od 75 do 95 KM (lata 2010-2011) i 1.6 Multijet o mocy 90, 95, 100, 105 i 120 KM są bardzo oszczędne, a 2.0 Multijet (stosowany do 2015 r.) osiągający 135 KM – bardzo dynamiczny. W dieslach 2.0 podczas co trzeciej wymiany oleju należy wymienić także uszczelkę smoka w misce olejowej (500 zł z olejem). Wszystkie silniki są trwałe i bezawaryjne, ale olej należy wymieniać nie rzadziej niż co 15 tys. km.

Fiat Dobloarchiwum
Dwukolorowa tablica rozdzielcza przed liftingiem z dołożoną opcjonalną nawigacją TomTom

Fiat Dobloarchiwum
Na tylne fotele wersji siedmiomiejscowej trudno się wsiada, brakuje też miejsca na kolana i bagaż

Fiat Dobloarchiwum
Podłoga w ustawnym bagażniku znajduje się bardzo nisko. Sztywna półka może utrzymać ciężar 70 kg

Używany Fiat Doblo (2010-) - Nadwozie

Jest wyjątkowo obszerne, przedziału bagażowego o pojemności 3200 l w podstawowej wersji nie ma żaden z konkurentów (przy rozłożonych siedzeniach – 790 l); w przedłużonej wersji Kombi Maxi jest to 1050–4000 l. Tablica przyrządów jak na vana wygląda atrakcyjnie i jest dość ergonomiczna. Miejsca dla pasażerów nie brakuje, jedynie na opcjonalnych fotelach numer 6 i 7 siedzi się niezbyt wygodnie, miejsca te nie są demontowalne.

Używany Fiat Doblo (2010-) - Wykonanie

Jakość wykonania wnętrza jest dobra, nieco gorsza okazuje się jakość zastosowanych materiałów. Plastiki są podatne na zarysowanie, a tapicerka wyciera się. Zabezpieczenie antykorozyjne jest wzorcowe, na progach wyciera się lakier.

REKLAMA

REKLAMA

Używany Fiat Doblo (2010-) - Bezpieczeństwo

Fiata Doblo wyposażano seryjnie w cztery poduszki powietrzne i ESP. W teście zderzeniowym Euro-NCAP w 2017 roku auto uzyskało tylko trzy gwiazdki, głównie ze względu na brak systemów asystujących.

Używany Fiat Doblo (2010-) - Zawieszenie

Zestrojono je na komfortowo. Układ kierowniczy, jak na kombivana, jest precyzyjny, a duży rozstaw osi i kół zapewnia stabilne prowadzenie. Niestety, zawieszenie pracuje dość głośno.

Fiat Dobloauto motor i sport


Fiat Dobloauto motor i sport

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Głosuj w konkursie Best Cars 2021 i wygraj Subaru Forester

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA