REKLAMA

Używany Fiat Punto (2005-2018) - Wytrwały typ

Produkowany przez 13 lat Fiat Punto jest przestronny, prosty konstrukcyjnie i pozbawiony większych wad oraz niedrogi w serwisowaniu i naprawach.

Fiat Punto materiały prasowe
Fiat Punto
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 40 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Fiat Punto jest spokrewniony z Oplem Corsą

Grande Punto zadebiutowało w 2005 r. W latach 2009–2012, po gruntownym liftingu, nosiło nazwę Punto Evo. Równolegle w sprzedaży znajdowało się tańsze o prawie 7 tys. zł Grande Punto. Od modernizacji w 2012 r. w nazwie pozostało już tylko Punto, ale podstawowe wersje modelu nadal miały wnętrze z Grande Punto. W 2007 r. wprowadzono sportową wersję Abarth. Produkcję auta zakończono w 2018 r.

Używany Fiat Punto (2005-2018) - Układ napędowy

Silnik R2 turbo 0.9 TwinAir (85/105 KM) podczas dynamicznej jazdy zużywa dużo benzyny. Oszczędne są proste, wolnossące jednostki z pośrednim wtryskiem paliwa – R4 1.2 (65, 69 KM) i 1.4 (od 70 do 95 KM). Po dużym przebiegu uszczelki pod głowicą mogą wymagać wymiany (koszt 600 zł). Naprawa uszkodzonego kolektora wydechowego kosztuje 300 zł, a przepustnicy 150 zł. Jednostki te dobrze znoszą zasilanie LPG, ale montaż instalacji jest nieopłacalny. Godne polecenia są benzynowe turbo 1.4 T-Jet o mocy 120 i 155 KM. Niestety, czasami pęka w nich korpus turbosprężarki (naprawa kosztuje ok. 1600 zł). Nowsze silniki, 1.4 MultiAir (105/135/163/180 KM), mają awaryjny elektrohydrauliczny układ sterowania zaworami ssącymi, który jest też w silniku 0.9 TwinAir; poprawiono go w 2012 r. W ofercie były trzy diesle: 1.3 Multijet o mocy od 75 do 95 KM (od 2005 r.), 120-konny 1.6 JTD (2008-2011) oraz 1.9 JTD (120/130 KM, 2005-2008). Choć są bardzo oszczędne, to egzemplarze z filtrem cząstek stałych (zwłaszcza 1.3) nie bardzo nadają się do eksploatacji w mieście. W 6-biegowych mechanicznych skrzyniach biegów M20/M32 produkcji GM stosowanych głównie z dieslami i w wersji Abarth szybko zużywają się łożyska (słychać charakterystyczne wycie).

Głosuj w konkursie Best Cars 2021 i wygraj Subaru Forester

maluchyMateriały prasowe
maluchyMateriały prasowe
Tablica przyrządów Punto Evo/Punto jest łatwa w obsłudze. W chwili debiutu był to jeden z przestronniejszych modeli i nadal zapewnia wystarczającą wygodę

Używany Fiat Punto (2005-2018) - Nadwozie

Z przodu i z tyłu miejsca wystarcza. Tablica przyrządów wygląda dobrze, zwłaszcza w Evo, i jest funkcjonalna.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

 

REKLAMA

REKLAMA

Używany Fiat Punto (2005-2018) - Wykonanie

Jakość wykonania wnętrza (słychać w nim stuki i trzaski) oraz użytych materiałów jest przeciętna. Niektóre lakiery mają niską trwałość. Za to zabezpieczenie antykorozyjne jest wzorcowe.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Używany Fiat Punto (2005-2018) - Bezpieczeństwo

Seryjnie w Punto montowano cztery poduszki powietrzne i ABS. W teście zderzeniowym Euro-NCAP Grande Punto uzyskało pięć gwiazdek, po teście w 2017 r. nie przyznano Punto żadnej gwiazdki, głównie z powodu braku zaawansowanych systemów bezpieczeństwa.

Zobacz także:

 

REKLAMA

Używany Fiat Punto (2005-2018) - Zawieszenie

Zaskakująco dobrze radzi sobie z nierównościami i jest dość komfortowe. Niestety, nie jest ciche. Również na krętej drodze radzi sobie dobrze, ale przechyły nadwozia powinny być mniejsze.

maluchyMateriały prasowe
Punto Evo jest ładniejszy i ma całkiem nową deskę rozdzielczą

maluchyauto motor i sport


maluchyauto motor i sport

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA