Używany Ford Focus (2011-2018) - uwaga na egzemplarze z flot

Ford Focus to jeden z najlepiej jeżdżących niedrogich kompaktów. Jest trwały, a z dieslem także oszczędny. Występuje również w mocnej 350-konnej wersji RS.

Ford Focus Materiały prasowe
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 79 500 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Ford Focus trzeciej generacji zadebiutował w 2010 roku, ale w sprzedaży znalazł się w 2011 r. – jako pięciodrzwiowy hatchback, kombi i sedan. W 2011 roku zaprezentowano Focusa Electric napędzanego silnikiem elektrycznym o mocy 107 kW. W 2018 roku pojawił się następca – Focus Mk4.

REKLAMA
Kombi wykorzystywano
we flotach, więc mogą mieć duże przebiegi

Używany Ford Focus (2011-2018) - Układ napędowy

Do liftingu w 2014 roku stosowano benzynowy wolnossący silnik 1.6 o mocy od 85 do 125 KM. To trwała jednostka oferowana także przez importera z instalacją LPG firmy Prins. Równolegle w sprzedaży znajdował się Focus z doładowanym silnikiem 1.6 EcoBoost (EB) o mocy 150 i 182 KM. W 2014 r. zastąpiono go silnikiem 1.5 EcoBoost w takich samych wersjach mocy. W 2012 r. pojawiła się trzycylindrowa jednostka 1.0 EcoBoost o mocy 100 i 125 KM oraz 250-konny 2.0 EcoBoost w wersji ST. W 1.0 EB i 1.6 EB zdarzają się awarie układu chłodzenia; z tej przyczyny w 1.0 czasami pęka głowica (wymiana: 6000 zł), a w 1.6 blok silnika. W jednostkach tych wyciera się też popychacz pompy paliwa, co kończy się wymianą pompy i wałka rozrządu; koszt od 3500 zł. W 1.6 awarii ulegają turbosprężarki (wymiana od 3300 zł). W odmianie RS zastosowano 350-konny silnik 2.3 EcoBoost oraz napęd 4x4 z zaawansowanym układem rozdziału mocy pomiędzy koła. Do liftingu stosowano diesle PSA. Trwała ośmiozaworowa jednostka 1.6 TDCi (95, 105 i 115 KM) zapewnia wystarczające osiągi, a diesel 2.0 TDCi (115, 140, 150 i 163 i 185 KM w ST) jest bardzo dynamiczny. Później stosowano diesle 1.5 (95, 105 i 120 KM), w których zdarzają się problemy z panewkami. Awaryjne są skrzynie dwusprzęgłowe PowerShift.

Ford FocusMateriały prasowe
Ford FocusFot. Jacek Hanusz
W ramach liftingu zmniejszono ilość przycisków na konsoli centralnej, co znakomicie uprościło obsługę. Wygodne fotele dobrze podtrzymujące ciało zachęcają do dynamicznej jazdy

 

REKLAMA

REKLAMA

Używany Ford Focus (2011-2018) - Nadwozie

Wnętrze jest dobrze wygłuszone, dość przestronne, z dużą liczbą przycisków na tablicy rozdzielczej, co utrudnia obsługę. Opadający dach w hatchbacku ogranicza przestrzeń i widoczność do tyłu. Miejsca z tyłu jest mniej niż u konkurentów.

Używany Ford Focus (2011-2018) - Wykonanie

Karoseria Focusa jest odporna na korozję, a jakość materiałów we wnętrzu i montaż mają dobry poziom. Tapicerka jest podatna na brud, a uszczelki drzwi odklejają się. Cienki lakier.

Używany Ford Focus (2011-2018) - Bezpieczeństwo

W standardzie jest 6 airbagów i ESP. W crash-testach Focus uzyskał pięć gwiazdek.

Używany Ford Focus (2011-2018) - Zawieszenie

Jest dość twarde, nastawione na zwinne pokonywanie zakrętów, ale także dobrze sobie radzi z tłumieniem nierówności. Układ kierowniczy jest dobrze skalibrowany.

Ford FocusMateriały prasowe
W kombi po złożeniu oparć i siedzisk kanapy podłoga przestrzeni bagażowej jest równa

 

Ford Focusauto motor i sport


Ford Focusauto motor i sport

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA