Silnik
Benzynowe jednostki napędowe są stosunkowo trwałe. Chociaż różne są opinie na temat ich współpracy z LPG, floty swego czasu dość powszechnie gaz zakładały. Wszystko zależy od precyzyjnego montażu właściwie dobranych elementów i od bardzo dobrej kondycji świec zapłonowych – jedna kosztuje 15-70 zł.
Zanik napięcia w akumulatorze może rozprogramować sterownik silnika. Powtórne kodowanie to wydatek 250–300 zł plus laweta. W turbodieslach zużywają się – po różnych przebiegach, nie ma reguły – dwumasowe koła zamachowe. Objawy: duże stuki przy ruszaniu, nierówna praca silnika, falujące obroty. Wymiana takiego koła wraz z kompletnym sprzęgłem może kosztować nawet ponad 3000 zł. Podobną „inwestycją” okaże się wymiana kompletu wtryskiwaczy, którym zaszkodziło kiepskie paliwo.
Wnętrze Focusów I wykonano z solidnych materiałów, jeśli jednak jest sfatygowane, Twoje auto ma wyjątkowo duży przebieg
Elektryka/elektronika
Uciążliwe są defekty przełączników zespolonych przy kierownicy. Nie łączą, przerywają, kierunkowskazy nie „odbijają” itp. Przełącznik trzeba wymienić, co kosztuje ok. 100 zł (od jednej strony kierownicy). Inną irytującą awarią może okazać się przepalenie silnika przednich wycieraczek. Aby temu zapobiec, należy gruntownie przeczyścić zacierający się mechanizm (200 zł).
Ponieważ Focusy I mają swoje lata, dość często przytrafiają im się awarie alternatora. Jest to o tyle nieprzyjemne, że samochód pozbawiony ładowania akumulatora skończy podróż na lawecie. Najbardziej rozsądne wyjście to wymiana alternatora na używany, z półroczną gwarancją. Musisz oddać popsutą prądnicę do regeneracji i dopłacić 400–500 zł.
Akumulatory w używanych Focusach także mogą być już zużyte. W ich wypadku nikt nie bawi się w naprawy. Kupuje się nowy akumulator za 300– 400 zł. Usterkę rozrusznika poznasz po trudnym rozruchu silnika albo po charakterystycznym pyknięciu i ciszy. Bardziej narażone są na to auta eksploatowane w mieście. Standardowa reperacja rozrusznika powinna zamknąć się w granicach 300–400 zł. Cisza przy zapalaniu silnika to także oznaka zepsutej pompy paliwowej w baku, jej wymiana kosztuje 300–400 zł.