auto motor i sport

Choć ma dobre właściwości jezdne, jest niedoceniana
Ford Kuga zadebiutował wiosną 2008 roku, ujmując nabywców dynamiczną sylwetką i sportowym prowadzeniem zbliżonym do tego, jakim wyróżnia się Focus. To model wart uwagi, ale na rynku był tylko cztery lata; wiosną 2013 roku zaprezentowano jego następcę. Kuga ma podzespoły znane z innych Fordów, co obniża koszty eksploatacji i napraw.
Ford Kuga - Układ napędowy
Do wyboru są tylko dwa silniki, po jednym benzynowym i dieslu. Bardzo dobre osiągi zapewnia niezawodny pięciocylindrowy doładowany silnik 2.5 o mocy 200 KM, znany np. z Focusów ST i RS. Ta konstrukcja Volvo jest bardzo paliwożerna; toleruje zasilanie gazem LPG, ale okresowa regulacja luzów zaworowych jest kosztowna, na dodatek butla z gazem zajmuje miejsce w bagażniku. Niestety w ofercie brakuje tańszych silników benzynowych o mniejszej pojemności skokowej. Oszczędniejsze są diesle 2.0 TDCi o mocy 136 (do liftingu), 140 (po liftingu) i 163 KM. To trwałe jednostki produkcji PSA. Diesle są łączone z suchym filtrem cząstek stałych, który w autach do liftingu podczas eksploatacji w mieście miał tendencję do zatykania się. Regeneracja filtra kosztuje co najmniej 600 zł. Uważać trzeba na dwusprzęgłowe przekładnie PowerShift firmy Getrag wprowadzone w ramach liftingu – bywają awaryjne (mechatronika). Kuga z silnikiem benzynowym miała dołączany automatycznie napęd 4x4 realizowany przez sprzęgło haldex trzeciej generacji. W pozostałych wersjach napęd 4x4 był opcjonalny.
Zobacz także:
- Koronawirus - czy można myć samochód i wymieniać opony?
- Światła przeciwmgielne - kiedy włączać, jaki mandat?
- Obowiązkowe wyposażenie samochodów w Polsce
Nadwozie Jest dobrze wygłuszone i dość przestronne jak na rozmiary auta – zwłaszcza z tyłu. Niestety siedziska wygodnych foteli są krótkie, a bagażnik nieduży – auta o zbliżonych rozmiarach miewają większe. Tablica przyrządów przypomina tę z pierwszego Forda C-Maxa i nie wygląda nowocześnie, za to jej obsługa jest intuicyjna. Pod podłogą bagażnika przewidziano miejsce na koło zapasowe.
Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!
![]() |
![]() |
![]() |
Ford Kuga - Wykonanie
Nadwozie Kugi jest odporne na działanie korozji, choć czasami korodują układ wydechowy i ramy pomocnicze zawieszenia. Montaż wnętrza jest na dobrym poziomie, materiały nie zawsze mają dobrą jakość – wycierają się skórzany wieniec kierownicy i osłona dźwigni biegów. Spod foteli dobiegają trzaski.
Chcesz być na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami? Dołącz do naszej grupy na facebooku
Ford Kuga - Bezpieczeństwo
Kuga miała w standardzie sześć poduszek powietrznych i ESP. W testach zderzeniowych uzyskała najwyższą ocenę.
Fod Kuga - Zawieszenie
Jest dość twarde, pozwala na zwinne pokonywanie zakrętów i dobrze tłumi nierówności. Układ kierowniczy jest bezpośredni i daje wiedzę o tym, co się dzieje na styku kół z nawierzchnią.
![]() |
![]() |
Komentarze
~olek, 2020-04-10 14:28:36
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?