REKLAMA

Używany Ford Kuga (2008-2013) - Cena gra rolę

Ford Kuga pierwszej generacji to kompaktowe auto z dobrymi, jak na SUV-a, właściwościami jezdnymi. Jako nowy model Kuga była dość droga, dlatego nie zdobyła dużej popularności.

Ford Kuga Ford Kuga
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 132 830 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Choć ma dobre właściwości jezdne, jest niedoceniana

Ford Kuga zadebiutował wiosną 2008 roku, ujmując nabywców dynamiczną sylwetką i sportowym prowadzeniem zbliżonym do tego, jakim wyróżnia się Focus. To model wart uwagi, ale na rynku był tylko cztery lata; wiosną 2013 roku zaprezentowano jego następcę. Kuga ma podzespoły znane z innych Fordów, co obniża koszty eksploatacji i napraw.

REKLAMA

Ford Kuga - Układ napędowy

Do wyboru są tylko dwa silniki, po jednym benzynowym i dieslu. Bardzo dobre osiągi zapewnia niezawodny pięciocylindrowy doładowany silnik 2.5 o mocy 200 KM, znany np. z Focusów ST i RS. Ta konstrukcja Volvo jest bardzo paliwożerna; toleruje zasilanie gazem LPG, ale okresowa regulacja luzów zaworowych jest kosztowna, na dodatek butla z gazem zajmuje miejsce w bagażniku. Niestety w ofercie brakuje tańszych silników benzynowych o mniejszej pojemności skokowej. Oszczędniejsze są diesle 2.0 TDCi o mocy 136 (do liftingu), 140 (po liftingu) i 163 KM. To trwałe jednostki produkcji PSA. Diesle są łączone z suchym filtrem cząstek stałych, który w autach do liftingu podczas eksploatacji w mieście miał tendencję do zatykania się. Regeneracja filtra kosztuje co najmniej 600 zł. Uważać trzeba na dwusprzęgłowe przekładnie PowerShift firmy Getrag wprowadzone w ramach liftingu – bywają awaryjne (mechatronika). Kuga z silnikiem benzynowym miała dołączany automatycznie napęd 4x4 realizowany przez sprzęgło haldex trzeciej generacji. W pozostałych wersjach napęd 4x4 był opcjonalny.

Zobacz także:

Nadwozie Jest dobrze wygłuszone i dość przestronne jak na rozmiary auta – zwłaszcza z tyłu. Niestety siedziska wygodnych foteli są krótkie, a bagażnik nieduży – auta o zbliżonych rozmiarach miewają większe. Tablica przyrządów przypomina tę z pierwszego Forda C-Maxa i nie wygląda nowocześnie, za to jej obsługa jest intuicyjna. Pod podłogą bagażnika przewidziano miejsce na koło zapasowe.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Estetyczna, choć niezbyt nowoczesna tablica przyrządów nie nastręcza większych problemów w obsłudze Bagażnik jest ustawny, ale ma niewielką pojemność. Pod jego podłogą znalazło się miejsce na koło zapasowe
Kuga jest autem komfortowym, a na krętej drodze także zwinnym

Ford Kuga - Wykonanie

Nadwozie Kugi jest odporne na działanie korozji, choć czasami korodują układ wydechowy i ramy pomocnicze zawieszenia. Montaż wnętrza jest na dobrym poziomie, materiały nie zawsze mają dobrą jakość – wycierają się skórzany wieniec kierownicy i osłona dźwigni biegów. Spod foteli dobiegają trzaski.

Chcesz być na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami? Dołącz do naszej grupy na facebooku

Ford Kuga - Bezpieczeństwo

Kuga miała w standardzie sześć poduszek powietrznych i ESP. W testach zderzeniowych uzyskała najwyższą ocenę.

Fod Kuga - Zawieszenie 

Jest dość twarde, pozwala na zwinne pokonywanie zakrętów i dobrze tłumi nierówności. Układ kierowniczy jest bezpośredni i daje wiedzę o tym, co się dzieje na styku kół z nawierzchnią.

 

Zobacz także:

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA