Używany Ford Mondeo - Przestrzeń pod kontrolą

Ford Mondeo (2007-2014) to po Skodzie Superb najprzestronniejszy model klasy średniej. Mondeo jest trwałe, dostępne w wielu wersjach silnikowych i wyróżnia się dobrymi właściwościami jezdnymi.

Ford Mondeo materiały prasowe
Ford Mondeo
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 122 410 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Najlepiej wybrać forda Mondeo z silnikiem diesla

Ford Mondeo trzeciej generacji zadebiutował w 2007 roku. Występuje jako sedan, liftback i kombi. Jego następca trafił do sprzedaży w 2014 roku.

REKLAMA

Ford Mondeo - Układ napędowy

Początkowo podstawowym silnikiem benzynowym był fordowski wolnossący 1.6 o mocy 110 i 125 KM. Od 2010 r. oferowano go w zmodernizowanej, 120-konnej wersji. Wolnossąca jednostka 2.0 o mocy 145 KM to konstrukcja Mazdy, tak jak silnik 2.3 o mocy 160 KM. Sportowe doznania zapewniał niezawodny pięciocylindrowy doładowany silnik 2.5 o mocy 220 KM przeszczepiony z Volvo. Wymienione jednostki są trwałe, ale, poza 1.6, niestety paliwożerne. Mają pośredni wtrysk benzyny, a silnik Mazdy łańcuchowy napęd rozrządu. W ramach liftingu w 2010 r. jednostki 2.3 i 2.5 zastąpiono nowoczesnymi doładowanymi 2.0 EcoBoost (203 i 240 KM), natomiast 1.6 EcoBoost (160 KM) wprowadzono zamiast wolnossącego silnika 2.0. Nowe jednostki bywają awaryjne, a ich naprawy są kosztowne. Silniki EcoBoost mają problemy z chłodzeniem, lepszym wyborem są jednostki wysokoprężne. Początkowo były to fordowskie diesle 1.8 TDCi (100 i 125 KM) oraz trwałe jednostki PSA – 2.0 TDCi o mocy 115 (do 2011 r.), 130 (do 2008 r.) i 140 KM; od 2010 roku także w wersji 163 KM. W ofercie znajdował się też 175-konny 2.2 TDCi (od 2010 r. – 200 KM). Warto wiedzieć, że sterownik diesla 2.0 TDCi o mocy 140 KM ma wgrane oprogramowanie umożliwiające podniesienie mocy do 163 KM. Stosowany do liftingu silnik 1.8 to jednostka starszej generacji, która ma awaryjny układ wtryskowy (naprawa do 2500 zł) i nietrwałe dwumasowe koło zamachowe (koszt części ze sprzęgłem 1600 zł). W 2010 r. wprowadzono oszczędny i trwały silnik 1.6 TDCi (115 KM).

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

używane, klasa średniaMateriały prasowe
Po liftingu tablica przyrządów zyskała wyższą jakość. Liftback należy do  najbardziej poszukiwanych wersji
używane, klasa średniaMateriały prasowe
używane, klasa średniaMateriały prasowe
Bagażnik ma pojemność 540 l. Kombi ma bardzo ustawny bagażnik (549/1745 l). Mondeo w każdej wersji nadwozia przewyższa konkurentów ładownością  

Ford Mondeo - Nadwozie

Wnętrze jest dobrze wygłuszone i przestronne, a obsługa pokładowych urządzeń intuicyjna. Fotele okazują się wygodne.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Ford Mondeo - Wykonanie

Nadwozie jest odporne na działanie korozji, choć w najstarszych egzemplarzach może się ona już pojawiać, zwłaszcza na tylnej pokrywie. Montaż wnętrza jest na dobrym poziomie. Natomiast plastiki okazują się podatne na zarysowania, łuszczy się chrom z wewnętrznych klamek.

Ford Mondeo - Bezpieczeństwo

W standardzie jest siedem airbagów i ESP. W testach zderzeniowych Mondeo uzyskało pięć gwiazdek (maksymalna ocena).

Zobacz także:

Ford Mondeo - Zawieszenie

Pozwala na zwinne pokonywanie zakrętów, ale także dobrze sobie radzi z tłumieniem nierówności. Układ kierowniczy jest bezpośredni.

dane techniczneauto motor i sport

dane techniczneauto motor i sport

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA