REKLAMA

Używany Ford Mondeo - Przestrzeń pod kontrolą

Ford Mondeo (2007-2014) to po Skodzie Superb najprzestronniejszy model klasy średniej. Mondeo jest trwałe, dostępne w wielu wersjach silnikowych i wyróżnia się dobrymi właściwościami jezdnymi.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 156 590 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Najlepiej wybrać forda Mondeo z silnikiem diesla

Ford Mondeo trzeciej generacji zadebiutował w 2007 roku. Występuje jako sedan, liftback i kombi. Jego następca trafił do sprzedaży w 2014 roku.

REKLAMA

Ford Mondeo - Układ napędowy

Początkowo podstawowym silnikiem benzynowym był fordowski wolnossący 1.6 o mocy 110 i 125 KM. Od 2010 r. oferowano go w zmodernizowanej, 120-konnej wersji. Wolnossąca jednostka 2.0 o mocy 145 KM to konstrukcja Mazdy, tak jak silnik 2.3 o mocy 160 KM. Sportowe doznania zapewniał niezawodny pięciocylindrowy doładowany silnik 2.5 o mocy 220 KM przeszczepiony z Volvo. Wymienione jednostki są trwałe, ale, poza 1.6, niestety paliwożerne. Mają pośredni wtrysk benzyny, a silnik Mazdy łańcuchowy napęd rozrządu. W ramach liftingu w 2010 r. jednostki 2.3 i 2.5 zastąpiono nowoczesnymi doładowanymi 2.0 EcoBoost (203 i 240 KM), natomiast 1.6 EcoBoost (160 KM) wprowadzono zamiast wolnossącego silnika 2.0. Nowe jednostki bywają awaryjne, a ich naprawy są kosztowne. Silniki EcoBoost mają problemy z chłodzeniem, lepszym wyborem są jednostki wysokoprężne. Początkowo były to fordowskie diesle 1.8 TDCi (100 i 125 KM) oraz trwałe jednostki PSA – 2.0 TDCi o mocy 115 (do 2011 r.), 130 (do 2008 r.) i 140 KM; od 2010 roku także w wersji 163 KM. W ofercie znajdował się też 175-konny 2.2 TDCi (od 2010 r. – 200 KM). Warto wiedzieć, że sterownik diesla 2.0 TDCi o mocy 140 KM ma wgrane oprogramowanie umożliwiające podniesienie mocy do 163 KM. Stosowany do liftingu silnik 1.8 to jednostka starszej generacji, która ma awaryjny układ wtryskowy (naprawa do 2500 zł) i nietrwałe dwumasowe koło zamachowe (koszt części ze sprzęgłem 1600 zł). W 2010 r. wprowadzono oszczędny i trwały silnik 1.6 TDCi (115 KM).

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Po liftingu tablica przyrządów zyskała wyższą jakość. Liftback należy do  najbardziej poszukiwanych wersji
Bagażnik ma pojemność 540 l. Kombi ma bardzo ustawny bagażnik (549/1745 l). Mondeo w każdej wersji nadwozia przewyższa konkurentów ładownością  

Ford Mondeo - Nadwozie

Wnętrze jest dobrze wygłuszone i przestronne, a obsługa pokładowych urządzeń intuicyjna. Fotele okazują się wygodne.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Ford Mondeo - Wykonanie

Nadwozie jest odporne na działanie korozji, choć w najstarszych egzemplarzach może się ona już pojawiać, zwłaszcza na tylnej pokrywie. Montaż wnętrza jest na dobrym poziomie. Natomiast plastiki okazują się podatne na zarysowania, łuszczy się chrom z wewnętrznych klamek.

Ford Mondeo - Bezpieczeństwo

W standardzie jest siedem airbagów i ESP. W testach zderzeniowych Mondeo uzyskało pięć gwiazdek (maksymalna ocena).

Zobacz także:

Ford Mondeo - Zawieszenie

Pozwala na zwinne pokonywanie zakrętów, ale także dobrze sobie radzi z tłumieniem nierówności. Układ kierowniczy jest bezpośredni.


zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA