Używany Ford Mondeo (od 2014) - zalety i wady, co się psuje?

Znak rozpoznawczy Forda Mondeo to dobre właściwości jezdne. Jest przestronny, dobrze wyposażony i trwały. Można wybierać spośród kilku jednostek napędowych.

Ford Mondeo auto motor i sport
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 127 310 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Ford Mondeo okazuje się bardzo zwinny w zakrętach

Model IV generacji (Mk5) zadebiutował w Europie w 2014 r. Dwa lata wcześniej pod nazwą Fusion znalazł się w sprzedaży w USA. Mondeo ma nadwozie typu sedan (początkowo był oferowany jako hybryda), liftback i kombi. W 2015 r. ofertę poszerzono o prestiżowy, lepiej wykonany model Vignale.

REKLAMA

 

Używany Ford Mondeo (od 2014) - Układ napędowy

Trzycylindrowy doładowany silnik benzynowy 1.0 EcoBoost o mocy 125 KM okazuje się nieco za słaby do tego modelu. Występują w nim problemy z chłodzeniem, dlatego czasami pęka głowica, której wymiana kosztuje 6000 zł. Wyciera się też popychacz pompy paliwa, co kończy się wymianą pompy i wałka rozrządu, koszt naprawy – od 3500 zł. Mondeo 1.0 EB jest jednak dość rzadko oferowany na rynku wtórnym. Silnik R4 1.5 EcoBoost wytwarza moc 160 KM, a od 2018 r. – 165 KM. I na razie, mimo że jest skomplikowany, nie przysparza kłopotów. Jednostka 2.0 EcoBoost osiąga 203 lub 240 KM, jest jednak awaryjna. Zdarzają się w niej problemy z mało wydajnym układem chłodzenia, pękają tłoki. Pomóc może tylko wymiana bloku silnika (koszt 20 tys. zł). Inną dość częstą przypadłością jest mechaniczne uszkodzenie koła zębatego połączonego z wariatorem faz rozrządu zaworów ssących. Wymiana tych elementów i kompletu rozrządu kosztuje co najmniej 2500 zł. Lepszym wyborem są dynamiczne, oszczędne i trwałe silniki wysokoprężne koncernu PSA – 2.0 TDCi o mocy 150, 180 i 210 KM. Jednak zdarzające się awarie pompy paliwa wysokiego ciśnienia powodują, że opiłki metalu mogą zanieczyścić układ wtryskowy; naprawa kosztuje od 2000 zł (nowa pompa). Podstawowe, oszczędne i trwałe silniki 1.6 TDCi (115 KM) i 1.5 TDCi (120 KM) są za słabe. W razie ich nierównej pracy do kontroli i czyszczenia należy oddać wtryskiwacze, koszt: od 1500 zł. 187-konne Mondeo w wersji hybrydowej jest niekłopotliwe. Wszystkie skrzynie biegów mają 6 przełożeń, w dwusprzęgłowych olej należy wymieniać co 60 tys. km (800 zł).

Ford Mondeoauto motor i sport
Ford Mondeoauto motor i sport
Rozbudowana tablica przyrządów z zegarami cyfrowymi. Przednie fotele wyglądają niepozornie, ale są bardzo wygodne

 

Używany Ford Mondeo (od 2014) - Nadwozie

Kabina jest dobrze wygłuszona i przestronna. Ładna tablica rozdzielcza okazuje się ergonomiczna, a obsługa urządzeń prosta.

Używany Ford Mondeo (od 2014) - Wykonanie

Nadwozie Mondeo jest odporne na korozję, choć w najstarszych egzemplarzach może się ona pojawiać w podwoziu. Montaż wnętrza jest na dobrym poziomie, okładziny z tworzyw sztucznych są podatne na zarysowania.

Używany Ford Mondeo (od 2014) - Bezpieczeństwo

W standardzie znajduje się siedem poduszek powietrznych i ESP. W testach zderzeniowych Mondeo uzyskało pięć gwiazdek.

REKLAMA

REKLAMA

Używany Ford Mondeo (od 2014) - Zawieszenie

Jest dość twarde, nastawione na zwinne pokonywanie zakrętów, ale także dobrze sobie radzi z tłumieniem nierówności. Układ kierowniczy jest precyzyjny i bezpośredni.

Ford Mondeoauto motor i sport
Ford Mondeoauto motor i sport
Z tyłu miejsca na kolana jest niewiele, przestrzeń nad głową także nie jest duża, nie brakuje jej za to na szerokość, więc nawet gdy na kanapie siedzą trzy osoby, jazda nie jest męcząca. W Mondeo kombi próg załadunkowy znajduje się na wysokości zaledwie 59 cm. Bagażnik jest ustawny i obszerny

 

Ford Mondeoauto motor i sport

 

Ford MondeoMateriały prasowe
Także jako kombi Mondeo wygląda dynamicznie. W każdej wersji nadwozia przewyższa konkurentów ładownością

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA