REKLAMA

Używany Ford Tourneo Connect (2013-2020) - Osobowy kombivan

To jeden z lepiej jeżdżących vanów. I jako jedyny ma trzycylindrowy silnik po downsizingu. Tourneo Wyróżniają atrakcyjna stylizacja nadwozia i „osobowy” kokpit.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 97 354 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Najbardziej osobowy spośród kombivanów

Ford Tourneo Connect drugiej generacji zadebiutował w 2012 r. na salonie samochodowym w Paryżu, ale produkcję rozpoczęto w 2013 r. – w wersjach krótkiej i przedłużonej o 40 cm (może być 7-osobowy). Zbudowano go na płycie podłogowej Forda C-Maxa. Tourneo Connect jest osobową odmianą Transita Connect. Następca ma się pojawić w 2021 r. i będzie wytwarzany w poznańskiej fabryce VW.

REKLAMA

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Używany Ford Tourneo Connect - Układ napędowy

Podstawowym i jedynym silnikiem benzynowym w tym aucie jest trzycylindrowy 1.0 EcoBoost o mocy 100 KM. Krótko w ofercie był też doładowany silnik 1.6 EcoBoost (EB) o mocy 150 KM. Silniki 1.0 EB i 1.6 EB miewają problemy z chłodzeniem; z tej przyczyny w 1.0 czasami pęka głowica, a w 1.6 blok silnika. Wymiana głowicy w 1.0 kosztuje co najmniej 6000 zł. W silnikach tych wyciera się popychacz pompy paliwa, co kończy się wymianą pompy i wałka rozrządu (koszt od 3500 zł). W wersjach 1.6 zdarzają się też problemy z turbosprężarkami (wymiana od 3300 zł). W Tourneo jest montowana dzisiaj tylko jedna jednostka wysokoprężna 1.5 TDCi o mocy 75, 100 i 120 KM. Początkowo stosowano diesla PSA – 1.6 TDCi o mocy 95 i 115 KM. Zarówno 1.5, jak i 1.6 TDCi są trwałe. Diesle, poza najmocniejszymi, nie są dynamiczne, lecz oszczędne. Po liftingu w ofercie znalazła się 8-biegowa przekładnia automatyczna – niestety ogranicza dynamikę, a zwiększa zużycie paliwa.

Ford Turneoarchiwum
Ford Turneoarchiwum
Do liftingu centralna konsola miała zbyt dużo przycisków, z niektórych funkcji trudno było korzystać. Dostęp do wnętrza jest łatwy dzięki szeroko otwierającym się przednim drzwiom, tylnym i przesuwanym bocznym
Ford Turneoarchiwum
Ford Turneoarchiwum
Układ foteli we wnętrzu można łatwo zmieniać, można je też złożyć (powstaje równa, płaska podłoga) lub całkiem wymontować, wtedy do Tourneo zmieszczą się nawet rowery
Ford Turneoarchiwum
Przedłużony Ford Tourneo Grand ma bagażnik o pojemności 322 litrów przy siedmiu pasażerach, 1529 l przy pięciu i 2761 l, gdy podróżują nim dwie osoby

Używany Ford Tourneo Connect - Nadwozie

Tourneo Connect ma dość dobrze wygłuszone, przeszklone i przestronne wnętrze. Do liftingu na desce rozdzielczej znajdowało się dużo przycisków, co utrudniało obsługę radia. Siedzi się dość nisko, tylko 60 cm nad jezdnią, można więc odnieść wrażenie, że prowadzi się samochód osobowy. Fotele są wygodne i mają długie siedziska. W drugim rzędzie miejsca nie brakuje, a w trzecim – w wersji Grand – zmieszczą się też osoby dorosłe, chociaż kolana będą miały pod brodą.

Używany Ford Tourneo Connect - Wykonanie

Karoseria okazuje się odporna na działanie korozji, a jakość materiałów we wnętrzu i jego montaż są na dobrym poziomie. Niestety w kabinie zastosowano twarde tworzywa.

Używany Ford Tourneo Connect - Bezpieczeństwo

W standardzie jest sześć poduszek powietrznych i ESP. W testach zderzeniowych kombivan Forda uzyskał cztery gwiazdki.

Używany Ford Tourneo Connect - Zawieszenie

Jest dość twarde i nastawione na zwinne pokonywanie zakrętów, ale dobrze sobie radzi z tłumieniem wszelkich nierówności. Układ kierowniczy dobrze skalibrowano, auto błyskawicznie zmienia kierunek jazdy. Takich zalet może pozazdrościć Tourneo wiele aut osobowych.

Ford Turneoauto motor i sport

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA