Efektowny, efektywny, przestronny i komfortowy
Hyundai Santa Fe numer trzy, produkowany w latach 2012-2018, większość rozwiązań i podzespołów dzieli z Kią Sportage II – płytę podłogową, silniki, przekładnie, a także system napędu 4x4. Auto ma agresywny, przyciągający wzrok design z wyraźnymi przetłoczeniami i mocno wznoszącą się dolną krawędzią okien jak mniejszy Tucson, a w dłuższej o 23 cm wersji Grand Santa Fe może być wyposażony w dodatkowe fotele dla szóstego i siódmego pasażera. Model był objęty 5-letnią gwarancją bez limitu kilometrów, ale z pewnymi ograniczeniami.
Używany Hyundai Santa Fe (2012-2018) - Układ napędowy
Silniki są trwałe. Od początku stosowano wolnossącą jednostkę benzynową 2.4 w wersji z wtryskiem pośrednim o mocy 174 KM (poza Europą) i 2.4 GDI z wtryskiem bezpośrednim (192 KM). Także poza Europą model oferowano z silnikiem 2.0 Turbo o mocy 264 KM i jednostką 3.3 GDI V6 osiągającą 294 KM (w wersji z wtryskiem pośrednim – 267 KM). Ale na rynku królują trwałe i dynamiczne silniki wysokoprężne (seria R). Mocniejszy 2.2 CRDi osiąga 197 KM (później 200 KM). Po ok. 100 tys. km przebiegu często trzeba wymieniać koło pasowe na wale korbowym. Także łańcuch rozrządu przy podobnym przebiegu może wymagać wymiany (koszt ok. 3000 zł). Po około 200 tys. km przebiegu do wymiany może nadawać się dwumasowe koło zamachowe; poza serwisem naprawa kosztuje od 4,5 tys. zł. Równolegle oferowana była jednostka 2.0 CRDi osiągająca 150 KM. W wersjach z dieslem występują czasem problemy z zaworem EGR. Wszystkie oferowane w Europie silniki spełniają normę czystości spalin Euro 6.
![]() |
![]() |
Tablica przyrządów jest ładna i intuicyjna w obsłudze. Nawigację można mieć od trzeciego poziomu wyposażenia. Niestety skóra, którą pokryto kierownicę, okazuje się nietrwała |
![]() |
Z tyłu jest dużo miejsca na nogi i nad głowami. Kąt pochylenia oparcia można regulować, a kanapę przesuwać |
Używany Hyundai Santa Fe (2012-2018) - Nadwozie
Wnętrze jest przestronne i ma tylko niewysoki tunel przed kanapą. Fotele są obszerne, lecz nie zapewniają trzymania bocznego w zakrętach. Kanapę można przesuwać, a kąt pochylenia oparcia regulować. Efektowna tablica przyrządów ze sporą liczbą przycisków jest łatwa w obsłudze.
Używany Hyundai Santa Fe (2012-2018) - Wykonanie
Nadwozie odznacza się odpornością na korozję. We wnętrzu zastosowano materiały dobrej jakości. Także montaż wnętrza jest solidny.
Używany Hyundai Santa Fe (2012-2018) - Bezpieczeństwo
Auto w standardzie ma siedem poduszek powietrznych oraz ABS z ESP. W testach zderzeniowych Santa Fe uzyskało pięć gwiazdek.
Używany Hyundai Santa Fe (2012-2018) - Zawieszenie
Zapewnia kompromis między komfortem a stabilnością. Auto ma dobre właściwości trakcyjne i jest zwinne w zakrętach, zapewniając przy tym odpowiednią wygodę. Nie da się jednak powiedzieć, że zawieszenie bez wstrząsów przewozi pasażerów po nierównych drogach. Santa Fe okazuje się za to zwrotny jak auta kompaktowe.
![]() |
Bagażnik jest obszerny, ustawny i nie ma progu. Jego pojemność to 534 do 1680 l (w wersji Grand 634/1842 l) |
![]() |
Widoczność do tyłu nie jest najlepsza, więc przydaje się seryjna kamera cofania. Wersja Grand ma inny tył, dlatego ten problem go nie dotyczy |

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!
Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!
Zobacz także:
- Umowa kupna-sprzedaży samochodu - co trzeba wiedzieć?
- Test opon zimowych - które najlepsze?
- Samochody drożeją - ile dziś kosztują te kupione rok temu?