Używany Hyundai i10 (2008-2013) - Niesłusznie niepopularny

Niskie koszty eksploatacji to niejedyne atuty małego Hyundaia i10. Ma podobne wymiary jak Fiat Panda, ale wnętrze i bagażnik są większe.

Hyundai i10 Materiały prasowe
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 44 300 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Ten produkowany w Indiach 5-drzwiowy hatchback zadebiutował 2007 roku, ale w sprzedaży był dostępny dopiero od końca I kwartału 2008 roku. W Europie sprzedawano go do końca 2013 roku (w Indiach do 2016 roku). Na tle konkurencji wyróżniał się pięcioletnią gwarancją. To tzw. globalny samochód oferowany również na rynkach Afryki, Azji i Ameryki Południowej; jego bliźniaczym modelem jest Kia Picanto. Serwisowanie jest niedrogie, choć oryginalne części nie zawsze są tanie.

REKLAMA

i10 jest mniej popularny niż konkurenci. Niesłusznie

Używany Hyundai i10 (2008-2013) - Układ napędowy

W ofercie są dwa czterocylindrowe wolnossące silniki benzynowe z pośrednim wtryskiem paliwa: 1.1 o mocy 67 KM i 1.2 osiągający 78 KM. Od liftingu z końca 2010 r. ich moc wynosiła odpowiednio 69 i 86 KM; jednostki te można zasilić gazem LPG (mają hydrauliczną kompensację luzu zaworowego). Pierwszy sprawdza się w mieście, ale poza miastem wyraźnie brakuje mu mocy. Jedyny diesel ma tylko trzy cylindry i osiąga 75 KM. Wersję z tym silnikiem sprzedawano do 2010 r. Wszystkie jednostki są trwałe i oszczędne. Benzynowa 1.2 i diesel mają bezobsługowy łańcuchowy napęd rozrządu.

Hyundai i10Materiały prasowe
Hyundai i10Materiały prasowe
W droższych wersjach tablica przyrządów może być dwukolorowa. i10 jest modelem pięcioosobowym, ale wygodnie jest czterem osobom

Używany Hyundai i10 (2008-2013) - Nadwozie

Spory rozstaw osi i dość wysokie wnętrze powodują, że w tym krótkim samochodzie jest dość miejsca. Uporządkowana tablica przyrządów okazuje się intuicyjna w obsłudze. Auto zapewnia niezły komfort jazdy dzięki wygodnym jak na tę klasę fotelom. Niestety, wygłuszenie kabiny jest dość marne. Duże szyby i wysoka pozycja za kierownicą zapewniają wyśmienitą widoczność.

REKLAMA

REKLAMA

Używany Hyundai i10 (2008-2013) - Wykonanie

Nadwozie nieźle zabezpieczono przed korozją. Niestety, na krawędziach elementów nadwozia, pokrywie bagażnika i na podwoziu pojawiają się ogniska korozji. Cienka i miękka powłoka lakierowa jest podatna na zarysowanie. Wnętrze należy do najlepiej wykonanych w klasie, nie widać gołych blach i nic w nim nie skrzypi. W tylnych drzwiach są opuszczane szyby, co nie jest standardem w autach konkurencji. Wnętrze zmontowano z twardych tworzyw średniej jakości, ale trwałością nie ustępuje europejskim konkurentom.

Używany Hyundai i10 (2008-2013) - Bezpieczeństwo

Hyundai i10 ma w standardzie (wersja Classic) dwie poduszki powietrzne i ABS z ESP. W testach zderzeniowych Euro-NCAP samochód uzyskał cztery gwiazdki.

Używany Hyundai i10 (2008-2013) - Zawieszenie

Jest dość twarde i zapewnienia tylko przeciętny komfort. Nie zachęca do szybkiej jazdy w zakrętach, gdyż odnosi się wrażenie, że nadwozie za mocno się w nich przechyla. Z tłumieniem nierówności drogi radzi sobie przeciętnie. Układ kierowniczy na ruchy kierownicą nie reaguje z wielkim wyczuciem.

Hyundai i10Materiały prasowe
Po złożeniu kanapy podłoga przestrzeni bagażowej powiększonej do ponad 900 litrów jest równa


Hyundai i10auto motor i sport


Hyundai i10auto motor i sport

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA