REKLAMA

Używany Jaguar XE (2015-...) - W sportowym stylu

Długa maska i opadający dach sprawiają, że Jaguar XE produkowany od 2015 roku wygląda jak coupe. Ma niezbyt obszerne, ale przyjemnie urządzone wnętrze i tylko mocne silniki.

Jaguar XE materiały prasowe
Jaguar XE
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 159 900 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

uzywane_kl_sredniaMateriały prasowe

Jaguar XE to model rzadki i oryginalny

Jaguar XE znajduje się w sprzedaży od 2015 roku, jest oferowany tylko jako czterodrzwiowy sedan. Zastąpił Jaguara X-Type’a, który zbytnio przypominał Forda Mondeo, zwłaszcza we wnętrzu. XE skonstruowano na nowo zaprojektowanej przez Jaguara płycie podłogowej iQ platform. Standardowo napędzane są koła tylnej osi, jednak, poza najsłabszymi wersjami silnikowymi, auto może mieć też napęd na cztery koła. XE nie jest najdroższy spośród opisywanych modeli, ale ze względu na małą popularność i brak zamienników części – dość kosztowny w utrzymaniu.

Używany Jaguar XE - Układ napędowy

Oferta jednostek napędowych obejmuje tylko mocne silniki czterocylindrowe i jeden widlasty sześciocylindrowy. Jednostki benzynowe są dwie – czterocylindrowa turbodoładowana 2.0 oraz V6. Początkowo silnik 2.0 osiągał 200 lub 240 KM. Po dwóch latach zastosowano nowe turbodoładowane jednostki 2.0 z serii Ingenium wspólnej dla silników benzynowych i zasilanych olejem napędowym. Mają mniejszą masę, obniżone opory wewnętrzne i zoptymalizowano je pod kątem oszczędnego spalania przy zachowaniu dużej mocy i wyższego momentu obrotowego. Osiągają 200, 250 lub 300 KM w wersji AWD (z napędem na cztery koła). Silnik benzynowy V6 wyposażony w sprężarkę mechaniczną początkowo osiągał moc 340, którą potem zwiększono do 380 KM. Diesel 2.0 dysponuje mocą 163, 180 lub 240 KM w wersji AWD. To wyjątkowo oszczędna, a przy tym dynamiczna jednostka zużywająca mniej więcej tyle paliwa, co samochody kompaktowe. Na razie brak sygnałów o awaryjności silników.

uzywane_kl_sredniaMateriały prasowe
Dość klasyczna tablica przyrządów, nieprzeładowana przyciskami i z czytelnymi multimediami, jest łatwa w obsłudze. Wysoki tunel środkowy i króciutka dźwignia zmiany biegów pozwalają poczuć się w XE jak w samochodzie sportowym
uzywane_kl_sredniaMateriały prasowe
uzywane_kl_sredniaMateriały prasowe
Na kanapie brakuje miejsca na kolana i nad głową. Bagażnik jest ustawny, choć jak na klasę średnią mały. Nieco szokują gołe blachy pod tylną półką od strony bagażnika

Używany Jaguar XE - Nadwozie

Z przodu wnętrze jest całkiem przestronne, lecz na kanapie wyraźnie brakuje miejsca. Obsługa kokpitu jest intuicyjna, a siedząc z przodu w wygodnych, nisko umieszczonych fotelach, ma się wrażenie kierowania autem sportowym.

Używany Jaguar XE - Wykonanie

Jakość wykonania jest bez zarzutu, materiały są dobrej jakości i mają ciekawą fakturę. Nadwozie wykonano w 75% z aluminium, zabezpieczenie antykorozyjne jest dobre.

Używany Jaguar XE - Bezpieczeństwo

Seryjnie XE jest wyposażany w sześć poduszek powietrznych z przodu, ABS i ESP. W teście zderzeniowym uzyskał najwyższą ocenę, czyli pięć gwiazdek. Wiele elektronicznych systemów bezpieczeństwa jest w standardzie.

Używany Jaguar XE - Zawieszenie

Ukierunkowane jest na dynamiczną jazdę, ale nie kosztem komfortu. Jaguar XE jest zwinny i bezpiecznie pokonuje zakręty, współgra z tym „szybki” układ kierowniczy. Zawieszenie jest trwałe, ale ma skomplikowaną budowę, co może powodować, że koszty napraw będą wysokie.

uzywane_kl_sredniaMateriały prasowe
Wąskie lampy o charakterystycznym kształcie jak u F-Type’a. Sportowy wizerunek modelu podkreśla pakiet stylistyczny R-Sport

uzywane_kl_sredniaauto motor i sport

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

REKLAMA

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA