Używany Jeep Cherokee (od 2012) - Ma geny Alfy, czy to źle?

Poprzednie modele wyglądały jak typowe terenówki. Jeep Cherokee piątej generacji zerwał z tym wizerunkiem, ma stylistykę SUV-a, ale też duże możliwości terenowe.

Jeep Cherokee Materiały prasowe
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 179 900 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Solidne silniki i przestronna kabina to atuty Jeepa Cherokee


Cherokee V trafił do sprzedaży w połowie 2014 roku. Zbudowano go na podwoziu Dodge’a Darta, które ma także Alfa Romeo Giulietta. Trwałe silniki Diesla i elementy wyposażenia także pochodzą od Alfy i Fiata, co obniża koszty obsługi i napraw. Niestety, kształty SUV-a i do liftingu dość dziwny przód wielu miłośnikom Jeepów nie przypadły do gustu.

REKLAMA

Używany Jeep Cherokee - Układ napędowy

Model z najsłabszym dieslem może mieć przedni napęd. Dla miłośników off-roadu przygotowano wersję Trailhawk z silnikiem 3.2 V6, większym prześwitem i zmienionym przednim zderzakiem, co poprawiło kąt najazdu. Do tego dochodzi system Jeep Active Drive Lock z reduktorem, blokadą tylnego mostu napędowego i systemem kontroli trakcji, który umożliwia wybór jednego z pięciu trybów jazdy dopasowanych do rodzaju podłoża. W innych wersjach są stosowane prostsze systemy napędu 4x4 – Jeep Active Drive I z centralnym mechanizmem różnicowym typu torsen oraz Jeep Active Drive II z reduktorem. W Europie jest oferowany tylko jeden silnik benzynowy – 3.2 V6 Pentastar o mocy 272 KM produkcji Dodge’a. Jest trwały, ale paliwożerny. Diesle są dwa. Początkowo stosowano 2.0 MultiJet o mocy 140 i 170 KM. Mocniejszy został szybko zastąpiony jednostką 2.2 osiągającą 185 i 200 KM. Trzecia zmiana silników nastąpiła w 2018 r. podczas liftingu. Pozostawiono diesla 2.2 o mocy obniżonej do 150 KM i do 195 KM. Zamiast silnika V6 wprowadzono doładowaną 270-konną jednostkę 2.0. Diesle odznaczają się wysoką trwałością i niskim zużyciem paliwa. Wysokoprężne silniki 2.0 i 2.2 zawsze występują z napędem 4x4 i z 9-biegową przekładnią automatyczną, która czasami szarpie przy zmianie przełożenia. Z napędem przedniej lub obu osi na rynku USA Cherokee jest też oferowany z silnikami benzynowymi 2.4 (184 KM) i 3.2.

Jeep CherokeeMateriały prasowe
Jeep CherokeeMateriały prasowe
Obsługa różnych funkcji jest bezproblemowa, nie wiadomo tylko, dlaczego podgrzewanie foteli włącza się przez menu komputera pokładowego. 3,5-calowy ekran wyświetla m.in. tryby jazdy
Jeep CherokeeMateriały prasowe
Jeep CherokeeMateriały prasowe
Fotele są obszerne i wygodne. Fotel pasażera ma składane oparcie i schowek pod siedziskiem. Dużo miejsca w każdym kierunku jest także na kanapie – standardowo przesuwanej i dzielonej, co pozwala łatwo powiększyć bagażnik

Używany Jeep Cherokee - Nadwozie

Wnętrze Jeepa jest obszerne i dobrze wyciszone, a obsługa urządzeń łatwa.
Wykonanie Na razie brak doniesień na temat korozji. Jakość wykonania wnętrza i zastosowanych materiałów okazuje się dobra, chociaż drewno nie jest drewnem, a skóra niekoniecznie jest skórą.

Używany Jeep Cherokee - Wykończenie

Wykończenie wnętrza Cherokee jest takie jak aut z klasy premium.

Używany Jeep Cherokee - Bezpieczeństwo

Siedem airbagów i ESP to standard w tym modelu. W teście zderzeniowym Euro NCAP w 2013 roku Jeep uzyskał pięć gwiazdek.

Używany Jeep Cherokee - Zawieszenie

Podczas jazdy można odczuć, że Cherokee ma geny Alfy. Na krętej drodze nadwozie nie wpada w kołysanie, a w pokonywaniu zakrętów pomaga sztywny jak na Jeepa układ kierowniczy.

Jeep CherokeeMateriały prasowe
Jeep CherokeeMateriały prasowe
Po złożeniu oparć kanapy podłoga staje się płaska. Umieszczono pod nią pełnowymiarowe koło zapasowe. Wyglądem model ten przypomina większego od niego Grand Cherokee

 

Jeep Cherokeeauto motor i sport

 

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:
REKLAMA