Używany Jeep Renegade (2014-): Podatny na zadrapania - TEST

Marka Jeep zobowiązuje. Renegade swoimi umiejętnościami w terenie przebija więc konkurentów, ma też dobre silniki i dość obszerną kabinę.

Jeep Renegade Materiały prasowe
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 98 850 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Jeepa Renegade’a
wyróżniają kształt nadwozia  i funkcjonalność


Renegade jest w sprzedaży od końca 2014 roku. Wygląd „prawdziwego Jeepa” z charakterystyczną osłoną chłodnicy sprawia, że trudno uwierzyć, iż jego bliźniakiem jest ciaśniejszy wewnątrz Fiat 500X. Szczególnie dobre właściwości terenowe zapewnia wersja Trailhawk, wyróżniająca się większym prześwitem i podciętym przednim zderzakiem, dzięki któremu kąt najazdu jest większy. Trailhawk (i czasami Limited) jest wyposażony w skrzynię biegów z obniżonym pierwszym przełożeniem skutecznie zastępującym reduktor.

REKLAMA

Jeep RenegadeMateriały prasowe
Pionowa, rozbudowana tablica przyrządów wyglądem nawiązuje do tych z większych Jeepów
Jeep RenegadeMateriały prasowe
Czytelne zegary z umieszczonym między nimi ekranem komputera

Używany Jeep Renegade (2014-) - Układ napędowy

Silniki są trwałe, a benzynowe, poza stosowanymi od liftingu, dobrze znoszą zasilanie gazem LPG. Podstawowa benzynowa wolnossąca jednostka 1.6 E-torQ wytwarza moc 110 KM. Jest bezproblemowa, ale nieco za słaba i dość paliwożerna. Godne polecenia są benzynowe silniki turbo 1.4 MultiAir (140/170 KM). Hydrauliczny układ sterowania zaworami ssącymi MultiAir, w przeszłości awaryjny w Alfach Romeo i Fiatach, tu nie sprawia problemów. W USA Jeep Renegade jest oferowany z czterocylindrowym silnikiem 2.4 (182 KM), jedynym produkcji amerykańskiej, trwałym, ale paliwożernym. Diesle są dwa, 120- i 130-konny 1.6 MultiJet oraz 2.0 MultiJet o mocy 120 (po liftingu w 2018 r.), 140 i 170 KM. We Włoszech jednostka 1.6 jest od 2017 roku oferowana też w wersji 95-konnej. Diesle są trwałe i oszczędne. Od liftingu Jeep stosuje doładowane silniki benzynowe z wtryskiem bezpośrednim – 1.0 o mocy 120 KM i 1.3 (150 oraz 190 lub 240 KM w hybrydzie plug-in). Wersja z jednostką 2.4 może mieć automatycznie dołączany napęd tylnej osi, natomiast odmiany z mocniejszym silnikiem MultiAir i obydwoma mocniejszymi dieslami 2.0 zawsze są wyposażane w napęd 4x4 i 9-biegową przekładnię automatyczną (czasami szarpie przy zmianie przełożenia). W skrzyniach mechanicznych z początków produkcji zdarza się głośna praca łożysk.

Jeep RenegadeMateriały prasowe
Fotele są wygodne i dobrze trzymają ciało w zakrętach
Jeep RenegadeMateriały prasowe
Kanapa została umieszczona nieco za nisko

 

Używany Jeep Renegade (2014-) - Nadwozie

Jak na wielkość auta, kabina jest obszerna. Fotele są dobrze wyprofilowane i wygodne, a bagażnik spory i ustawny. Obsługa okazuje się intuicyjna.

Używany Jeep Renegade (2014-) - Wykonanie

Nadwozie nie jest podatne na rdzę, ale miękki lakier łatwo się rysuje. Jakość wykonania wnętrza i zastosowanych materiałów jest wysoka.

Używany Jeep Renegade (2014-) - Bezpieczeństwo

Standardowo Renegade ma sześć airbagów i ESP, w teście zderzeniowym Euro-NCAP uzyskał wysoką ocenę pięciu gwiazdek.

Używany Jeep Renegade (2014-) - Zawieszenie

Zapewnia niezły komfort. Mały Jeep ma przeciętne właściwości jezdne, choć prowadzi się bezpiecznie. Pod tym względem lepsze są wersje z napędem 4x4, bo mają wielowahaczową tylną oś.

Jeep RenegadeMateriały prasowe
Ustawny bagażnik ma opcjonalnie podwójną dwustronną podłogę i schowek pod nią

 

Najlepsze w modelu

Silnik
Dobre osiągi zapewniają wersje z silnikami 2.4 i 1.4 MultiAir, ale zużycie paliwa mocno zależy w nich od stylu jazdy. W trasie sprawdzą się żwawe i oszczędne diesle 1.6 i 2.0.

  1.4 MultiAir 1.6 MultiJet 2.0 MultiJet 4x4
Budowa silnika/liczba cylindrów rzędowy/4 rzędowy/4 rzędowy/4
Pojemność skokowa cm3 1368 1598 1956
Moc maksymalna kW (KM)
przy obrotach 1/min
103 (140)
5500
88 (120)
3750
103 (140)
3750
Maks. moment obrotowy Nm
przy obrotach 1/min
230
1750
320
1750
350
1500
Masa własna/ładowność kg 1395/470 1465/440 1505/505
Długość × szerokość × wys. mm 4255 × 1805 × 1697
Pojemność bagażnika l/VDA 351/1297 351/1297 351/1297
Prędkość maksymalna km/h 181 178 182


Rocznik
Wszystkie roczniki są godne polecenia. W 2018 r. w ramach liftingu zmodernizowano przód auta i gamę silników. Nowe jednostki benzynowe 1.0 i 1.3 wyposażono w turbosprężarkę i bezpośredni wtrysk paliwa.

Wyposażenie
W standardzie znajdują się elektrycznie sterowane szyby i lusterka, centralny zamek, klimatyzacja manualna, radioodtwarzacz i system start/stop.

Ceny
To dość nowy i atrakcyjny model, więc trzyma cenę. Wersje 1.6 z początków produkcji kosztują od 45 tys. zł. Sporo jest aut z silnikiem 2.4 sprowadzonych z USA, są to głównie egzemplarze powypadkowe. Wersje z dieslem spotyka się dość rzadko.

ROCZNIK 2018 2017 2016 2015 2014
1.4 MultiAir/140/170KM 81 900 75900 64 200 60 700 57 900
1.6 MultiJet/120 KM 75 900 59 500 47 900
2.0 MultiJet/140 KM 89 500 79 900 63 500
Ceny w złotych; źródło: Otomoto


Niezawodność

Układy mechaniczne i zawieszenie Renegade’a są trwałe, psuje się głównie elektronika, która jest rozbudowana i spięta w jeden system, co utrudnia jej diagnostykę i naprawy. Fabryczne radio wyłącza się i zawiesza, gdy jest zimno, ekran nie reaguje na dotyk, a radio samoczynnie zmienia funkcje. Usterka ta była usuwana w ramach gwarancji, czasami pomagało odłączenie zasilania. Zdarza się złe działanie czujników ciśnienia w kołach i awarie systemu monitorowania martwego pola w lusterkach. Słaba jest dostępność części zamiennych, np. blach czy szyb.

Jeep RenegadeMateriały prasowe
Pudełkowate nadwozie o atrakcyjnym wyglądzie jest wyjątkowo obszerne jak na swoje wymiary

 

Zobacz także:
REKLAMA