REKLAMA

Używany Lexus GS (2012-2020) - limuzyna bezobsługowa

Tak jak poprzednik, Lexus GS nie jest dostępny w wersji z silnikiem wysokoprężnym. Jakość wnętrza i wyposażenie lokują go w czołówce klasy. Ma opinię niezawodnego także jako hybryda.

Lexus GS auto motor i sport
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 124 300 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Już pierwsza generacja Lexusa GS wzbudziła duże zainteresowanie i cieszyła się opinią auta, które nie sprawia problemów. Opisywany model zadebiutował w 2012 r. i jest dostępny tylko jako sedan. Standardowo ma napędzaną tylną oś, ale występuje też z napędem 4x4 i ze skrętną tylną osią. Produkowano go do 2020 r.

REKLAMA

GS to wygodna limuzyna do statecznej jazdy

Używany Lexus GS (2012-2020) - Układ napędowy

Wszystkie jednostki napędowe są trwałe i nie mają nic wspólnego z downsizingiem. Wyposażono je w bezobsługowy łańcuchowy napęd rozrządu. Początkowo podstawowym silnikiem był benzynowy wolnossący 2.5 V6 o mocy 209 KM (GS 250). Sporadycznie zdarzały się w nim usterki pompy cieczy chłodzącej. Później w jego miejsce wprowadzono silnik 2.0 turbo o mocy 245 KM (GS 200t). Od początku w ofercie znajdowała się mocarna hybryda GS 450h (wolnossący silnik 3.5 V6 o mocy 290 KM plus elektryczny o mocy 39 kW; moc systemowa 345 KM). W 2014 r. ofertę uzupełniła hybryda 2.5 300h. Była wyposażona w wolnossący silnik benzynowy 2.5 R4 o mocy 181 KM i elektryczny osiągający 143 KM (systemowa moc układu to 223 KM). Hybrydy działają sprawnie, ale typowo dla Lexusa i Toyoty, przy przyspieszaniu silnik spalinowy jest głośny; ze wzrostem jego obrotów nie zwiększa się odpowiednio prędkość auta. Na innych rynkach, głównie w USA, sprzedawany jest GS 350 (z wolnossącym 3.5 V6 o mocy 315 KM), również w wersji 4x4. W jednostce tej zdarzały się wycieki płynu chłodzącego z pompy (pompa kosztuje od 800 zł) i uszkodzenia cewek zapłonowych (120 zł). Nadaje się do zasilania LPG. Topową wersję GS F napędza wolnossący silnik 5.0 V8 o mocy 477 KM.

Lexus GSauto motor i sport
Lexus GSauto motor i sport
We wnętrzu królują skóra i drewno, ale można było zamówić także elementy wystroju z aluminium. Ogromny ekran zgrabnie wkomponowano w tablicę rozdzielczą. Obsługa multimediów myszką wymaga ćwiczeń. Lewy zegar w trybach Sport S i Sport S+ zamiast zużycia energii, pokazuje obroty silnika

Używany Lexus GS (2012-2020) - Nadwozie

Specyficzna linia nadwozia znalazła spore uznanie, zwłaszcza w modelach po liftingu, w których stała się bardziej agresywna. Wnętrze jest dość obszerne i dobrze wyciszone. Komfortowe fotele mają szeroki zakres regulacji. Tablicę przyrządów łatwo obsługiwać dzięki ograniczonej liczbie przycisków. Na kanapie jest ciaśniej i mniej wygodnie niż w modelach konkurencyjnych.

Używany Lexus GS (2012-2020) - Wykonanie

Nadwozie nie koroduje, choć lakier jest podatny na zarysowania. Niestety w podwoziu pojawia się powierzchniowa korozja. Spasowanie elementów we wnętrzu oraz jakość i faktura materiałów są na dobrym poziomie.

Lexus GSauto motor i sport
Lexus GSauto motor i sport
Pokryte perforowaną skórą fotele są bardzo komfortowe; tak jak kolumnę kierownicy reguluje się je elektrycznie. Z tyłu brakuje miejsca na kolana, środkowe miejsce jest niewygodne

Używany Lexus GS (2012-2020) - Bezpieczeństwo

Auto ma aż 10 poduszek powietrznych i ABS z ESP. W testach zderzeniowych Lexus GS uzyskał pięć gwiazdek, czyli najwyższą ocenę.

Używany Lexus GS (2012-2020) - Zawieszenie

GS ma dobre właściwości jezdne, lecz brak mu sportowego zacięcia. To nie jest model do dynamicznej jazdy w zakrętach (poza GS F) pomimo precyzyjnego układu kierowniczego.

Lexus GSauto motor i sport
Nadwozie GS-a wygląda solidnie i atrakcyjnie. Głęboki bagażnik z dużym otworem załadunkowym w wersjach benzynowych ma pojemność do 566 l, a w hybrydowych do 482 litrów

 

Lexus GSauto motor i sport

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA