REKLAMA

Używany Lexus IS (2013-...) - Niezawodny, ale bez diesla

Poprzednie generacje Lexusa IS mają opinię niezawodnych. Aktualna, teraz dostępna także jako hybryda, również nie wykazuje słabości. Z oferty zniknęły natomiast diesle.

Lexus IS 300h Zespół napędowy z charakterystycznymi dla hybryd Lexusa (i Toyoty) pomarańczowymi przewodami wysokiego napięcia (fot. Mariusz Barwiński)
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 190 500 PLN
Dostępne nadwozia: sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Wybór silników nie jest duży, ale są one trwałe

REKLAMA

IS trzeciej generacji debiutował w 2013 roku i nadal znajduje się w sprzedaży. Ten usportowiony model już od pierwszej generacji jest uważany za auto godne uwagi i niezawodne. Kształtem przypomina poprzedników, ale jest nieco większy i ma obszerniejszą kabinę. Standardowo napędzane są koła tylnej osi, ale IS występuje też z napędem na cztery koła.

Używany Lexus IS - Układ napędowy

Oferta jednostek napędowych jest dość uboga, za to są to jednostki trwałe i niemające nic wspólnego z downsizingiem. Wszystkie mają bezobsługowy łańcuchowy napęd rozrządu. Początkowo podstawowym silnikiem benzynowym był znany z poprzedniej generacji IS-a wolnossący 2.5 V6 o mocy 208 KM. To jednostka, w której tylko sporadycznie zdarzały się uszkodzenia pompy cieczy chłodzącej. Później w miejsce tego silnika wprowadzono jednostkę 2.0 turbo o mocy 245 KM. W ofercie jest też trwała hybryda 2.5 300h. Zbudowano ją, wykorzystując silnik benzynowy R4 2.5 o mocy 181 KM i silnik elektryczny osiągający 143 KM. Systemowa moc zespołu wynosi 223 KM. Całość działa sprawnie, ale charakterystycznie dla hybryd Lexusa i Toyoty, przy przyspieszaniu silnik jest głośny, ze wzrostem jego obrotów w odpowiednim stopniu nie zwiększa się prędkość auta. Na innych rynkach, głównie w USA, w ofercie znajduje się IS 300 3.5 4x4 z wolnossącym silnikiem 3.5 V6 o mocy 258 KM. Ta jednostka występuje także w IS 350 3.5 o mocy 318 KM i w IS 350 3.5 4x4 o mocy 310 KM. To prosty silnik z serii GR, w którym jednak zdarzały się pęknięcia przewodu olejowego, wycieki płynu chłodzącego z pompy (pompa kosztuje co najmniej 800 zł) i uszkodzenia cewek zapłonowych (wycenianych po 120 zł).

Tablica rozdzielcza ma mocno techniczny wygląd. Obsługa multimediów myszką wymaga wprawy. Lewy zegar informuje o ekonomice jazdy, w trybie Sport S zamienia się w obrotomierz
Z przodu jest wygodnie, chociaż fotele nie należą do najszerszych, a tunel środkowy mógłby być niższy. Na kanapie pasażerom zabraknie miejsca nad głowami i nieco na kolana. Oparcie kanapy można złożyć

Używany Lexus IS - Nadwozie

Specyficzne, agresywne linie nadwozia znalazły uznanie, auto wygląda przy tym lekko. Wnętrze jest dość obszerne i dobrze wyciszone, fotele wygodne, a kokpit nieprzeładowany przyciskami. Rozczarowuje objętość bagażnika – 480 litrów (hybryda 450 l) w modelu klasy średniej to za mało.

Używany Lexus IS - Wykonanie

Nadwozie nie ulega korozji, warto jedynie dbać o lakier, ponieważ łatwo się wyciera i rysuje. Spasowanie elementów we wnętrzu, jakość i faktura materiałów są na dobrym poziomie, chociaż czasami coś zatrzeszczy we wnętrzu.

Używany Lexus IS - Bezpieczeństwo

Lexus IS ma osiem poduszek powietrznych i ABS z ESP. W testach zderzeniowych zdobył wysoką ocenę – pięć gwiazdek.

Używany Lexus IS - Zawieszenie

IS dobrze się prowadzi, jest stabilny nawet przy dużych prędkościach i zwinny w zakrętach. Zawieszenie jest przy tym dość komfortowe. Układ kierowniczy okazuje się precyzyjny.

Nadwozie Lexusa IS wygląda bardzo atrakcyjnie i podkreśla sportowy charakter modelu. Niestety jego kształt ma wpływ na obszerność wnętrza

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA