Używany Mercedes CLS (2010-2017) - 4-drzwiowe coupe tylko z automatem

Mercedes CLS drugiej generacji został oparty na wyjątkowo trwałym modelu klasy E. Dzięki temu ten atrakcyjnie stylizowany samochód doskonale znosi duże przebiegi.

Mercedes CLS Materiały prasowe
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 292 500 PLN
Dostępne nadwozia: sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

CLS to trwały model o atrakcyjnym wyglądzie

Mercedesa CLS II, oznaczonego kodem C218, zaprezentowano we wrześniu 2010 r., a dziesięć miesięcy później do sprzedaży trafiło sportowo stylizowane pojemne kombi CLS Shooting Brake. Prawie wszystkie wersje CLS-a mogą mieć napęd 4x4 4Matic, tylko w podstawowym modelu napędzane są koła tylnej osi. Najmocniejsze wersje auta wyposażono w zawieszenie pneumatyczne. To model bezpieczny, obszerny i komfortowy. Następca, już tylko jako czterodrzwiowy sedan, zadebiutował w 2017 r.

REKLAMA

Używany Mercedes CLS (2010-2017) - Układ napędowy

Silniki nie są zbyt awaryjne. Wszystkie wyposażono w dość trwały łańcuchowy napęd rozrządu. Wersje 3.5 V6 (306 i 333 KM) są cenione za osiągi i wytrzymałość. Wśród silników V8 jednostka 4.7 (408 KM) okazuje się najmniej paliwożerna. Silniki
5.5 V8 są sygnowane przez AMG i osiągają moc 557 lub 585 KM (AMG S). Od liftingu w 2014 roku podstawowym dieslem jest 2.1 R4 – to jednostka z rodziny OM 651, która osiąga 170 lub 204 KM. Zdarzają się w niej nadmiernie rozciągnięte łańcuchy rozrządu – najczęściej po przebiegu ponad 200 tys. km (koszt wymiany – około 3500 zł). W mocnych wersjach początkowo zdarzały się awarie piezoelektrycznych wtryskiwaczy Delphi, wymieniano je na gwarancji. Czasami dochodzi do wycieku płynu chłodzącego z plastikowego króćca umieszczonego pod filtrem paliwa. Diesel V6 osiąga moc 252 KM (w wersjach 4Matic) lub 258 KM. Zdarzają się w nim wycieki z chłodnicy oleju umieszczonej pomiędzy rzędami cylindrów, po 200 tys. km niedomaga też rozrząd. Przy okazji liftingu silniki CLS-a dostosowano do spełniania normy czystości spalin Euro 6. Od początku produkcji stosowano tylko przekładnie automatyczne, początkowo 7-biegowe, a od liftingu również o dziewięciu przełożeniach.

Mercedes CLSMateriały prasowe
Na tle innych aut tej klasy kokpit wygląda archaicznie, ale obsługa jest intuicyjna i bezproblemowa. Do liftingu dźwigienka sterująca przekładnią znajdowała się na kolumnie kierownicy
Mercedes CLSMateriały prasowe
Z tyłu są tylko 2 miejsca

Używany Mercedes CLS (2010-2017) - Nadwozie

Wnętrze Mercedesa CLS jest przestronne i wygodne, a obsługa auta prosta. Z przodu znajdują się wygodne fotele, z tyłu brakuje miejsca nad głowami. Wygodniejsze i obszerniejsze jest kombi.

Używany Mercedes CLS (2010-2017) - Wykonanie

Jakość montażu okazuje się wysoka, materiały wykończeniowe są z górnej półki.
Nadwozie dobrze zabezpieczono przed korozją.

Używany Mercedes CLS (2010-2017) - Bezpieczeństwo

Seryjnie jest 7 poduszek powietrznych oraz ABS z ESP. W teście zderzeniowym Euro NCAP pokrewny model klasy E zdobył pięć gwiazdek. Dostępnych jest dużo systemów wspomagających.

Używany Mercedes CLS (2010-2017) - Zawieszenie

Jest komfortowe, ale nie traci na tym precyzja prowadzenia; auto dobrze sobie radzi także na krętej drodze. Układ kierowniczy jest precyzyjny.

Mercedes CLSMateriały prasowe
Kombi cieszy się sporym uznaniem na rynku, także ze względu na dużą pojemność bagażnika (590/1550 l)

 

Mercedes CLSauto motor i sport


Mercedes CLSauto motor i sport

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

Zobacz także:
REKLAMA