REKLAMA

Używany Mercedes E (2009-2016) - bezawaryjny... z wyjątkami

Po wpadkach dwóch poprzednich generacji Klasa E wraca do formy. Używany Mercedes E z lat 2009-2016 jedno z aut najbardziej odpornych na duże przebiegi, bezpieczne, obszerne i komfortowe.

Mercedes E auto motor i sport
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 184 700 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Czwarte pokolenie Klasy E, w wersji sedan oznaczone kodem W212, a jako kombi (T-Modell) kodem S212, zadebiutowało w 2009 r. Coupé (C207, debiut w 2009 r.) i Cabrio (A207, debiut w 2010 r.) zbudowano na płycie podłogowej Klasy C (W204). Mocniejsze wersje mogą mieć napęd 4x4 (4Matic).

REKLAMA

Mercedes E jest obszerny, niezawodny i dobrze wyposażony

Używany Mercedes E (2009-2016) - Układ napędowy

Jednostki okazują się trwałe i bezawaryjne, wszystkie wyposażono w łańcuchowy napęd rozrządu. Do liftingu w 2013 roku podstawowym silnikiem benzynowym był 1.8 R4 o mocy 184 i 204 KM. Wersja na gaz ziemny 1.8 200 NGT (2011–2013 rok) osiągała 163 KM. Jednostka 2.0 zastępująca silnik 1.8 miała moc 184 lub 211 KM. W silniku 2.0 zdarzały się awarie łańcucha rozrządu i uszkodzenia systemu zmiennych faz rozrządu; naprawa kosztuje ok. 3500 zł. Wersje 3.0 V6 (biturbo, 333 KM, lata 2013–2014) oraz 3.5 (252, 272, 292, 306 i 333 KM) są cenione za osiągi i wysoką trwałość. Spośród silników V8 najmniej paliwożerna okazuje się jednostka 4.7 (408 KM). Wśród wersji 5.5 V8 tylko 388-konna nie ma doładowania. Pozostałe są sygnowane przez AMG i osiągają 525, 557 lub 585 KM. Do 2011 roku w AMG stosowano silnik 6.2 V8 o mocy 514 i 525 KM. Podstawowym dieslem jest 2.1 R4. To jednostka z rodziny OM 651, która osiąga 136, 170 lub 204 KM. Zdarza się w niej nadmierne rozciągnięcie łańcucha rozrządu (koszt wymiany od 3500 zł). Awarii tej można się spodziewać po przebiegu ponad 200 tys. km. Początkowo w mocnych wersjach awarie trapiły piezoelektryczne wtryskiwacze Delphi; wymieniano je na gwarancji. Zdarzają się wycieki płynu chłodzącego z plastikowego króćca umieszczonego pod filtrem paliwa (koszt naprawy 100 zł). Diesel V6 osiąga 211, 231, 252 lub 265 KM. Zdarzają się w nim wycieki z chłodnicy oleju umieszczonej pomiędzy rzędami cylindrów, po 200 tys. km niedomaga rozrząd. Hybryda 300h z dieslem (231 KM) nie zdobyła większej popularności.

Mercedes Eauto motor i sport
Kokpit wygląda archaicznie, ale obsługa nie stwarza problemów i jest intuicyjna. W wersjach z przekładnią automatyczną dźwigienkę sterującą umieszczono na kolumnie kierownicy

Używany Mercedes E (2009-2016) - Nadwozie

Wnętrze jest obszerne i komfortowe. Z przodu wygodne fotele, z tyłu miejsca nie brakuje.

Używany Mercedes E (2009-2016) - Wykonanie

Jakość montażu okazuje się wysoka, materiały wykończeniowe są z górnej półki.

Używany Mercedes E (2009-2016) - Nadwozie

dobrze zabezpieczono przed korozją, choć mechanizm wycieraczek pokrywa się rdzą. Czasami do bagażnika przedostaje się woda.

REKLAMA

REKLAMA

Używany Mercedes E (2009-2016) - Bezpieczeństwo

Seryjnie Klasa E jest wyposażona w 7 poduszek powietrznych i ESP. W teście zderzeniowym Euro NCAP auto zdobyło pięć gwiazdek. Dostępnych jest dużo systemów wspomagających.

Używany Mercedes E (2009-2016) - Zawieszenie

Jest komfortowe, ale nie kosztem precyzji prowadzenia; dobrze sobie radzi także na krętej drodze. Układ kierowniczy wyróżnia się precyzją.

Mercedes Eauto motor i sport
Mercedes Eauto motor i sport
Kombi na rynku cieszy się dużym uznaniem za nieprzeciętną pojemność. Czasami w bagażniku montowano dwuosobową kanapę. Kabriolet należy do rzadkości na rynku wtórnym

 

Mercedes Eauto motor i sport


Mercedes Eauto motor i sport

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA