REKLAMA

Używany Mercedes ML/GLE (2011-2018) - Komfort na 1. miejscu

Pierwszy Mercedes ML zadebiutował w 1997 roku i jest już klasykiem wśród dużych SUV-ów. Model trzeciej generacji, noszący oznaczenie GLE, jest trwały i dość przestronny.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 83 148 PLN
Dostępne nadwozia: furgon-4
SPRAWDŹ OFERTY

ML z pakietem Off-road sprawdza się w terenie

Trzecia generacja Mercedesa ML (W166) trafiła na rynek w 2011 roku i była produkowana do 2018 r. W 2015 roku przy okazji liftingu zmieniono jej nazwę na GLE. Poza wersją z najsłabszym dieslem pozostałe występują z napędem na cztery koła (4Matic). W grudniu 2014 roku Mercedes zaprezentował nową odmianę – GLE Coupé, która wyróżnia się ściętym dachem jak nadwozia typu coupé.

REKLAMA

Używany Mercedes ML/GLE (2011-2018) - Układ napędowy

Początkowo w ofercie były benzynowe wersje 350 (3.5 V6, 306 KM) i 500 (4.7 V8, 408 KM) oraz 63 AMG (5.5 V8, 525 KM). Pierwsza z nich została zastąpiona w 2014 roku silnikiem 3.0 V6 (typ 400, 333 KM). W 2015 wprowadzono model 450 AMG (3.0 V6 o mocy 367 KM) wyposażony w dwie turbosprężarki, a moc wersji 500 podniesiono do 455 KM. Odmiana 63 AMG zyskała dodatkowe 32 KM. Najmocniejszą wersją został 63 S AMG osiągający 585 KM. W 2015 roku do sprzedaży trafiła hybryda 500e plug-in o mocy 442 KM. Od początku w ofercie znajdują się dwa diesle – 250 d (2.2 R4, 204 KM) i 350 d (3.0 V6 o mocy 258 KM). Pierwszy silnik to jednostka z rodziny OM 651, w której zdarza się nadmierne rozciągnięcie łańcucha rozrządu. Wymiana jest droga (od 3500 zł), bo rozrząd znajduje się od strony skrzyni biegów. Usterki tej można się spodziewać po przebiegu ponad 200 tys. km. Początkowo zdarzały się awarie piezoelektrycznych wtryskiwaczy stosowanych w mocnych wersjach, wymieniano je na gwarancji. Silniki spełniają normę emisji spalin Euro 6.

Mercedes MLarchiwum
Mercedes MLarchiwum
Mercedes MLarchiwum
Tablica przyrządów nie porywa wzornictwem, ale jest elegancka i łatwa w obsłudze. Z tyłu miejsca nie brakuje, nad głową jest go wręcz nadmiar. Głęboki, ustawny bagażnik nie ma progu przeszkadzającego w załadunku


Używany Mercedes ML/GLE (2011-2018) - Nadwozie

Wnętrze ML/GLE jest przestronne – ani z przodu, ani z tyłu miejsca nie brakuje. Widoczność ograniczają masywne przednie słupki, jeszcze gorzej jest z widocznością do tyłu. Obsługa, mimo dużej liczby przycisków, nie stwarza problemów.

Używany Mercedes ML/GLE (2011-2018) - Wykonanie

Jakość montażu i zastosowanych materiałów wykończeniowych jest wysoka. Nadwozie dobrze zabezpieczono przed korozją. We wnętrzu jest cicho, nic też nie skrzypi ani nie trzeszczy.

Używany Mercedes ML/GLE (2011-2018) - Bezpieczeństwo

Seryjnie stosowano 7 poduszek powietrznych oraz ABS z ESP. W teście zderzeniowym Euro NCAP auto zdobyło pięć gwiazdek.

Używany Mercedes ML/GLE (2011-2018) - Zawieszenie

Większość modeli ma standardowe zawieszenie ze sprężynami śrubowymi. W opcji jest też pneumatyczne, zwiększające komfort, ale nie kosztem stabilności; auto dobrze sobie radzi również na krętej drodze. Układ kierowniczy nie jest tak bezpośredni jak w innych SUV-ach. Duży prześwit i krótkie zwisy nadwozia powodują, że ML sprawdzi się w lekkim terenie.

Mercedes MLauto motor i sport


Mercedes MLauto motor i sport

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA