Używany Mercedes ML/GLE (2011-2018) - SUV wielu możliwości

To jeden z pierwszych dużych SUV-ów – Debiutował w 1997 roku. Aktualny model jest trwały i dość przestronny. Wyglądem przypomina poprzedników.

Mercedes ML Materiały prasowe
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 286 100 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

ML z pakietem Off-road nadaje się w teren

Mercedes ML trzeciej generacji, oznaczony jako W166, zadebiutował w 2011 roku. Przy okazji liftingu w 2015 roku jego nazwę zmieniono na GLE. W grudniu 2014 roku Mercedes zaprezentował nową odmianę – GLE Coupé, która wyróżnia się ściętym dachem, przypominającym nadwozia typu coupé. Tylko ML/GLE z najsłabszym dieslem nie ma napędu na cztery koła (4Matic). Produkcję ML III zakończono w 2018 roku.

REKLAMA

 

Używany Mercedes ML/GLE (2011-2018) - Układ napędowy

Początkowo w ofercie były wersje benzynowe 350 (3.5 V6/306 KM) i 500 (4.7 V8/408 KM) oraz 63 AMG (5.5 V8/525 KM). Pierwszą w 2014 roku zastąpił silnik 3.0 V6 (typ 400, 333 KM). W 2015 wprowadzono model 450 AMG (3.0 V6 o mocy 367 KM) wyposażony w dwie turbosprężarki, a moc wersji 500 podniesiono do 455 KM. ML 63 AMG zyskał dodatkowe 32 KM. Najmocniejszą wersją został 63 S AMG o mocy 585 KM. W 2015 roku do sprzedaży trafiła hybryda 500e Plug-in uzyskująca moc 442 KM. Od początku w sprzedaży były dwie wersje wysokoprężne: 250 d/Bluetec (2.2 R4/204 KM) i 350 d/Bluetec (3.0 V6 o mocy 258 KM). Pierwszy z silników należy do rodziny OM 651. Niestety czasami nadmiernie rozciągają się w nim łańcuchy rozrządu, a ponieważ rozrząd znajduje się od strony skrzyni biegów, naprawa kosztuje co najmniej 3500 zł. Konieczności wymiany można się spodziewać po przebiegu ponad 200 tys. km. Początkowo awarii ulegały piezoelektryczne wtryskiwacze Delphi stosowane w mocnych wersjach; wymieniano je w ramach gwarancji. Silniki spełniają normę czystości spalin Euro 6.

Mercedes MLMateriały prasowe
Tablica przyrządów nie zachwyca wyglądem, ale jest elegancka i łatwa w obsłudze
Mercedes MLFot. Dino Eisele
Na kanapie miejsca nie brakuje, nad głową pasażera jest wręcz jego nadmiar

 

Używany Mercedes ML/GLE (2011-2018) - Nadwozie

Wnętrze jest przestronne – ani z przodu, ani z tyłu miejsca nie brakuje. Masywne przednie słupki ograniczają widoczność, jeszcze gorzej jest z widocznością do tyłu. Obsługa instrumentarium, pomimo dużej liczby przycisków, nie stwarza problemów. Bagażnik jest i obszerny, i foremny.

 

REKLAMA

REKLAMA

Używany Mercedes ML/GLE (2011-2018) - Wykonanie

Jakość montażu i materiałów wykończeniowych we wnętrzu jest co najmniej dobra.
Nadwozie ML okazuje się odporny na korozję. We wnętrzu nic nie skrzypi ani nie trzeszczy.

Używany Mercedes ML/GLE (2011-2018) - Bezpieczeństwo

Seryjnie montowano siedem poduszek powietrznych, ABS i ESP. W teście zderzeniowym Euro NCAP model zdobył pięć gwiazdek.

Używany Mercedes ML/GLE (2011-2018) - Zawieszenie

Większość aut ma standardowe zawieszenie ze sprężynami śrubowymi, ale w opcji jest też pneumatyczne, zwiększające komfort (jednak nie kosztem stabilności). ML/GLA dobrze sobie radzi również na krętej drodze. Układ kierowniczy nie jest tak bezpośredni jak w SUV-ach konkurentów. Duży prześwit i krótkie zwisy nadwozia pozwalają bez obaw wjechać w niezbyt wymagający teren.

Mercedes MLMateriały prasowe
Głęboki, ustawny bagażnik nie ma progu przeszkadzającego w załadunku

 

Mercedes MLauto motor i sport

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:



Mercedes MLauto motor i sport

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA