REKLAMA

Używany Mitsubishi Lancer (2007-2017) - Rajdowe skojarzenia

Kojarzy się ze zwycięstwami w rajdach, Ale Mitsubishi Lancer ósmej generacji to przede wszystkim trwały i przestronny model z prostą techniką. Był produkowany w Japonii, co podnosi jego wartość.

Mitsubishi Lancer materiały prasowe
Mitsubishi Lancer
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 38 990 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Lancer to auto
trwałe, ale ma
 zachowawczy styl

Lancer debiutował jesienią 2007 r. jako sedan, rok później dołączył 5-drzwiowy Sportback. Ma płytę podłogową Outlandera drugiej generacji. Dzisiaj Lancerowi brakuje współczesnych systemów bezpieczeństwa. Produkcję zakończono w 2017 roku bez następcy.

auta kompaktoweMateriały prasowe
auta kompaktoweMateriały prasowe
Przestarzałe wzornictwo kokpitu. Obsługa jest intuicyjna, ale sterowanie nawiewami umieszczono za nisko i brakuje wzdłużnej regulacji kierownicy. Z tyłu wystarcza miejsca na nogi, jednak nad głową jest go za mało

Używany Mitsubishi Lancer - Układ napędowy

Od początku do 2011 roku stosowano benzynowy silnik 1.5 (109 KM), a od 2010 r. jednostkę 1.6 (117 KM). Silnik 1.8 o mocy 140/143 KM miał od 2009 r. fabrycznie wzmocnione gniazda zaworów, dzięki czemu nadawał się do zasilania LPG. Wersje 1.6 i 1.8 wyposażano w fabryczne instalacje LPG firmy STAG. W silnikach 1.6 zdarzają się awarie systemu zmiennych faz rozrządu, z kolei jednostka 1.8 spala olej, jeśli jest ostro traktowana. Na niektórych rynkach (np. w USA) Lancera sprzedawano z paliwożernymi silnikami benzynowymi 2.0 (150 KM) i 2.4 (170 KM). Wszystkie wymienione jednostki nie są doładowane. Sprężarki mają silniki 2.0 zajmujące miejsce na szczycie oferty czteronapędowych wersji Ralliart (240 KM) i 295-konnej Evolution. Z diesli do 2010 r. stosowano silnik 2.0 (140 KM). To awaryjna jednostka produkcji VW, zawodzą w niej pompowtryskiwacze i napęd pompy oleju, pękają głowice. Od 2010 roku montowano nowoczesnego diesla 1.8 konstrukcji Mitsubishi. To pierwszy na świecie silnik wysokoprężny ze zmiennymi fazami rozrządu, zmiennym skokiem zaworów dolotowych i z niskim stopniem sprężania (14,9:1). Ma moc 116 lub 150 KM, jest oszczędny i dynamiczny, ale jego naprawy są drogie, bo brakuje zamienników części. Wszystkie silniki, poza dieslem 2.0, są trwałe i mają bezobsługowy łańcuchowy napęd rozrządu. Należy unikać aut z awaryjną bezstopniową przekładnią CVT, jej naprawa kosztuje co najmniej 8 tys. zł.

uzywaneauto motor i sport

auta kompaktoweMateriały prasowe
Sportback jest nieco dłuższy niż sedan; obydwie wersje mają mały bagażnik. Plusem są dźwigienki w bagażniku do składania oparcia kanapy 

REKLAMA

REKLAMA

Używany Mitsubishi Lancer - Nadwozie

Lancer ma prostą, ergonomiczną tablicę rozdzielczą. Zapewnia niezły komfort jazdy, ale jego wnętrze nie jest zbyt przestronne. Chociaż ma duże rozmiary zewnętrzne, bagażnik, niezależnie od wersji auta, ma pojemność typową dla aut miejskich (Sportback tylko 290 l, z wnęką na koło zapasowe – 344 l).

Używany Mitsubishi Lancer - Wykonanie

Karoseria jest dość dobrze zabezpieczona przed rdzą, choć pojawia się ona na krawędziach niektórych elementów. Lakier jest zbyt miękki. We wnętrzu zastosowano twarde materiały przeciętnej jakości, ale odporne na zużycie. Tablicę precyzyjnie zmontowano, choć dobiegają z niej trzaski.

Używany Mitsubishi Lancer - Bezpieczeństwo

Lancer ma w standardzie siedem poduszek powietrznych oraz ABS z ESP. W testach zderzeniowych uzyskał pięć gwiazdek.

Używany Mitsubishi Lancer - Zawieszenie

Auto pewnie zachowuje się w zakrętach, choć nie tak dobrze jak można się spodziewać po zastosowaniu z tyłu wielowahaczowego zawieszenia. Za to dość dobrze tłumi ono nierówności.

uzywaneauto motor i sport

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA