Używany Nissan Juke (2010-2019) - Trzyma wartość

Niezwykły, chociaż kontrowersyjny wygląd zapewnił Juke’owi sukces rynkowy. Auto jest ciasne i ma niewielki bagażnik, ale wyróżnia się niezawodnością.

Nissan Juke Materiały prasowe
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 82 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY
Stworzony, by szokować i raczej mało praktyczny

Od prezentacji w 2010 roku Juke przynosi Nissanowi godziwy zysk praktycznie przez cały okres produkcji. Najmocniejsze wersje mogą mieć napęd 4x4 (taki jak w Qashqaiu). Następca modelu pierwszej generacji znajduje się w sprzedaży od końca 2019 roku.

 

Używany Nissan Juke - Układ napędowy

Podstawowa jednostka benzynowa, wolnossący silnik 1.6 z rodziny HR, początkowo występował w wersji 117-konnej, a od roku 2013 także w odmianie o mocy 94 KM. Zawsze był łączony z trwałą przekładnią mechaniczną o pięciu przełożeniach. W 2014 r. do oferty dołączyła doładowana jednostka 1.2 DIG-T osiągająca 115 KM. Niestety, z powodu wadliwych pierścieni tłokowych, spala nadmierną ilość oleju. Dostępny jest również doładowany silnik 1.6 DIG-T o mocy 190 KM (seria MR), który jest montowany też w autach z napędem 4x4 (opcja). Jednostka ta występuje też w wersji dwustukonnej. Najmocniejszą odmianą jest 218-konna Nismo 1.6 DIG-T, która również może występować w połączeniu z napędem na cztery koła. Wersje 4x4 są wyposażane wyłącznie w niezbyt trwałą przekładnię bezstopniową. Przy napędzie na jedną oś zastosowano sześciobiegową przekładnię mechaniczną, która okazuje się bezawaryjna, jeśli co 60 000 km będzie w niej wymieniany olej. Silniki 1.6 mają bezobsługowy łańcuchowy napęd rozrządu i są trwałe. Jedyny diesel to bardzo oszczędny 1.5 dCi o mocy 110 KM. Jest to jednostka Renault w zmodernizowanej wersji, której trwałość nie budzi zastrzeżeń.

Nissan JukeMateriały prasowe
Tablica rozdzielcza z zegarami w tubach i z wysoko umieszczonym ekranem wygląda efektownie. Nie brakuje schowków
Nissan JukeMateriały prasowe
Bagażnik jest nieduży. Po złożeniu oparcia kanapy podłoga przestrzeni bagażowej staje się płaska

Używany Nissan Juke - Nadwozie

Światła pozycyjne umieszczone na krawędzi pokrywy silnika są widoczne dla kierowcy i mogą go oślepiać. We wnętrzu z przodu miejsca wystarcza, chociaż kabina jest dość wąska. Fotele mają zbyt krótkie siedziska. Z tyłu jest ciasno, a przez małe okna wpada niewiele światła.

Używany Nissan Juke - Bagażnik

do liftingu miał pojemność tylko 251 l w wersji 4x2 (w 4x4 – 207 l), a od liftingu 354 l, co w większości wypadków wystarcza. Tablica przyrządów wygląda interesująco, ale wykonano ją z twardych tworzyw podatnych na zarysowania. Obsługa jest łatwa, w opcji jest kilka efektownych, choć mało przydatnych funkcji, np. wskaźnik przeciążenia bocznego.

Używany Nissan Juke - Wykonanie

Nadwozie okazuje się odporne na korozję. Montaż elementów wnętrza jest niezbyt dokładny, czasami słychać skrzypienie.

Używany Nissan Juke - Bezpieczeństwo

Standardowo Juke’a wyposażono w sześć poduszek powietrznych i ESP. W testach zderzeniowych auto zdobyło pięć gwiazdek.

Używany Nissan Juke - Zawieszenie

Juke ma dobre właściwości jezdne, ale uzyskano je kosztem przeciętnego komfortu resorowania. Układ kierowniczy jest bezpośredni.

Nissan JukeMateriały prasowe
Wygląd nie kłamie – Juke jest niewielki z zewnątrz i dość ciasny w środku. Prześwit wynosi 19 cm, co prowokuje do wjazdu na krawężniki

 

Najlepsze w modelu

Silnik
Podstawowy silnik benzynowy 1.6 zapewnia wystarczającą dynamikę, ale jego doładowane wersje wyróżniają się dużo większym temperamentem. Jednostki benzynowe raczej nie lubią zasilania LPG, więc oszczędną jazdę umożliwia tylko diesel.

  1.2 DIG-T 1.6 DIG-T 1.5 dCi
Budowa silnika/liczba cylindrów rzędowy/4 rzędowy/4 rzędowy/4
Pojemność skokowa cm3 1197 1618 1461
Moc maksymalna kW (KM)
przy obrotach 1/min
85 (115)
4500
140 (190)
5600
81 (110)
4000
Maks. moment obrotowy Nm
przy obrotach 1/min
190
2000
240
2000
260
1750
Masa własna/ładowność kg 1236/474 1300/460 1305/465
Długość × szerokość × wys. mm 4135 × 1765 × 1565
Pojemność bagażnika l/VDA 354/1189
Prędkość maksymalna km/h 178 215 175


Rocznik
Wybierając egzemplarz z drugiej ręki, warto skupić się na autach po liftingu z 2014 r. Usunięto wtedy niedomagania, powiększono bagażnik, zmieniono nieco wygląd modelu, a wnętrze ma wyższą jakość.

Wyposażenie
W standardzie znajdują się elektrycznie sterowane lusterka i przednie szyby, centralny zamek oraz radioodtwarzacz.

Ceny
Juke trzyma wartość, przy czym wyraźnie droższe są wersje po liftingu. Dominują przednionapędowe auta z silnikami benzynowymi 1.6 i 1.2, diesle stanowią około jednej trzeciej dostępnych egzemplarzy.

ROCZNIK 2018 2017 2016 2015 2014
1.2 DIG-T/115 KM 59 900 58 900 54 900 51 900 48 500
1.5 dCi/110 KM 52 800 47 900 45 900 42 800 38 600
1.6 DIG-T/190 KM 89 900 63 900 59 900 49 900
Ceny w złotych; źródło: Otomoto


Niezawodność

Juke jest autem niezawodnym. Mimo to w dieslu zdarzały się problemy z zaworem upustowym spalin EGR, a także z czujnikiem ciśnienia doładowania. W mocnych wersjach należy sprawdzić stan okładzin i tarcz hamulcowych. Zawieszenie jest trwałe, jeśli nie eksploatuje się go nadmiernie (np. podjeżdżając na wysokie krawężniki). Z przodu zastosowano kolumny McPhersona, z tyłu w wersji 4x2 – belkę skrętną. Auta z napędem na cztery koła mają zawieszenie wielowahaczowe. Skrzypienie we wnętrzu wyeliminowano w ramach liftingu w 2014 roku.

Nissan Jukeauto motor i sport
Zobacz także:
Zobacz również:
REKLAMA