REKLAMA

Używany Nissan Micra (2010-2017) - Co się zużywa, a co zaskakuje trwałością?

W Polsce Nissan Micra jako nowy model nie odniósł sukcesu. Powodem były Nieciekawy design, tylko jedna wersja nadwoziowa i tylko 3-cylindrowe silniki benzynowe. Mały Nissan jest za to autem trwałym.

Nissan Micra auto motor i sport
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 57 640 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

W nieatrakcyjnym nadwoziu kryje się trwała mechanika

REKLAMA

Micra czwartej generacji jest oznaczona kodem K13. Ten globalny model sprzedawany w 160 krajach został zaprojektowany w Japonii i był produkowany poza Europą, m.in. w Indiach, Tajlandii, Chinach i Meksyku. Do Europy trafiały egzemplarze wytwarzane w Indiach, sprzedawano je tu w latach 2010-2017 tylko jako przednionapędowe pięciodrzwiowe hatchbacki.

Używany Nissan Micra (2010-2017) - Układ napędowy

Oferta obejmuje tylko jeden trzycylindrowy benzynowy silnik 1.2 w dwóch wersjach. Wolnossąca wersja z wtryskiem pośrednim (kod HR12DE) osiąga moc 80 KM. Doładowany sprężarką mechaniczną silnik 1.2 DIG-S (HR12DDR) ma bezpośredni wtrysk paliwa i uzyskuje 98 KM. Silniki te są standardowo łączone z 5-biegową przekładnią mechaniczną. W opcji jest bezstopniowa przekładnia CVT, która sprawdzi się najwyżej w mieście. Jazda w trasie z tą przekładnią męczy z powodu specyficznego sposobu działania powodującego nadmierny hałas.

Nissan Micraauto motor i sport
Tablica przyrządów jest bardzo plastikowa, a jakość systemu multimedialnego niska

Używany Nissan Micra (2010-2017) - Nadwozie

Micra to jeden z ciaśniejszych samochodów w klasie. Z przodu miejsca wprawdzie nie brakuje, a fotele są dość wygodne, choć płaskie i nie zapewniają trzymania bocznego, z tyłu jest jednak ciasno. Tablica przyrządów wygląda dość zachowawczo, ale jest ergonomiczna i ma czytelne zegary. Kierownicę można regulować tylko na wysokość. Widoczność z wnętrza jest dobra.

REKLAMA

REKLAMA

Używany Nissan Micra (2010-2017) - Wykonanie

Nie ma sygnałów, by nadwozie korodowało. W porównaniu z poprzednikiem jakość montażu i materiały wykończeniowe Micry IV wypadają blado. Twarde plastiki łatwo się rysują, siedziska foteli szybko zużywają, wnętrze okazuje się bardzo słabo wygłuszone, a lakier jest podatny na zarysowania, podobnie jak przednia szyba i klosze reflektorów – to zapewne skutki uboczne globalizacji; standard wystarczający w niektórych krajach, w Europie okazuje się za niski.

Używany Nissan Micra (2010-2017) - Bezpieczeństwo

Micrę wyposażono w ESP i sześć poduszek powietrznych. Brakuje systemów bezpieczeństwa wspomagających kierowcę. W crash-testach mały Nissan uzyskał cztery gwiazdki.

Używany Nissan Micra (2010-2017)materiały prasowe
Używany Nissan Micra (2010-2017)

REKLAMA

Używany Nissan Micra (2010-2017) - Zawieszenie

Europejska wersja ma stabilizator z przodu, lecz i tak nadwozie w zakrętach wyraźne się przechyla; mimo to Micra jest bezpiecznie podsterowna. Układ kierowniczy jest mało precyzyjny – o frajdzie z jazdy krętymi drogami nie ma mowy. Zachowanie tego auta jest podobne do zachowania przeciętnego malucha sprzed pięciu-ośmiu lat. Do pełnego skrętu kół potrzeba aż 3,5 obrotu kierownicą, co oznacza, że na krętej trasie trzeba mocno pracować rękami. Jedyne zalety zawieszenia są takie, że sprawia ono, iż Micra jest autem poręcznym i wyjątkowo zwrotnym.

Nissan MicraFot. Mariusz Barwiński
Z tyłu jest mało miejsca, a kanapę źle wyprofilowano
Nissan MicraFot. Mariusz Barwiński
Bagażnik okazuje się dość pojemny, ale próg załadunkowy jest wysoki

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

 

Nissan Micraauto motor i sport


Nissan Micraauto motor i sport

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA