Używany Nissan Pulsar (2014-2018) - Proszę się rozsiąść

Choć Nissan Pulsar nie odniósł dużego sukcesu, okazał się równie dobry jak kompakty innych producentów, a rozmiarami kabiny nawet przewyższa konkurentów.

Nissan Pulsar Materiały prasowe
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 57 640 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Ma największą kabinę w klasie


Nissana Pulsara zaprojektowano w Europie, kierując się europejskimi gustami i stawiając na praktyczne cechy modelu. Stylizacją nawiązuje do przebojowego Qashqaia II, ale jego ugrzeczniony wygląd nie zapada w pamięć. Ten pięciodrzwiowy hatchback w wersji przeznaczonej na Europę był produkowany w latach 2014-2018 w zakładach Nissana pod Barceloną. Ma największy rozstaw osi w klasie (2700 mm), co przekłada się na wyjątkowo dużą ilość miejsca na kanapie.

REKLAMA

Nissan Pulsar (2014-2018) - Układ napędowy

Do wyboru są trzy silniki czterocylindrowe – dwa doładowane benzynowe 1.2 i 1.6 oraz turbodiesel 1.5. Podstawową jednostką benzynową jest 1.2 DIG-T (rodzinna HR) o mocy 116 KM. Traktowany z umiarem jest cichy, oszczędny i trwały. Niestety przy ostrej jeździe spala olej silnikowy (na gwarancji wymieniano pierścienie tłokowe lub oprogramowanie silnika) i dużo więcej benzyny. Na szczycie oferty jest silnik 1.6 DIG-T o mocy 190 KM. Ta jednostka, pochodząca z rodziny MR, również charakteryzuje się wysoką trwałością, ale to biały kruk wśród silników i prawie nie występuje na rynku wtórnym. Wymienione jednostki mają trwały, bezobsługowy łańcuchowy napęd rozrządu. Jedynym dieslem jest bardzo oszczędny 1.5 dCi o mocy 110 KM. To silnik Renault, ale Pulsara wyposażano już w jego wersję zmodyfikowaną, której trwałość nie budzi zastrzeżeń, jeśli wymienia się olej co 15 000 km. Dzięki dodatkowemu wtryskiwaczowi paliwa umieszczonemu przed filtrem cząstek stałych nie ma problemu z wypalaniem w nim sadzy. Wszystkie silniki są łączone z sześciobiegowymi przekładniami mechanicznymi.

Nissan PulsarMateriały prasowe
Tablica przyrządów niezbyt oryginalna, ale uporządkowana, zbudowana z elementów znanych z innych modeli Nissana
Nissan PulsarMateriały prasowe
Wnętrze jest przestronne, siedziska foteli okazują się za płaskie

Nissan Pulsar (2014-2018) - Nadwozie

Z przodu nie brakuje miejsca, fotele, chociaż słabo wyprofilowane, są wygodne i mają duży zakres regulacji. Za to z tyłu żaden kompakt nie ma przestronniejszego wnętrza niż Pulsar. Tablica przyrządów okazuje się ergonomiczna, a zegary bardzo czytelne, tylko jej wygląd jest zachowawczy, a elementy obsługowe znane z innych Nissanów.

Nissan Pulsar (2014-2018) - Wykonanie

Nie ma sygnałów, by nadwozie korodowało. Montaż wnętrza jest dokładny, nieco rozczarowują natomiast zastosowane materiały wykończeniowe – mają różne faktury i wiele odcieni; pod tym względem Nissan ustępuje konkurentom. Delikatny lakier jest podatny na zarysowania.

Nissan Pulsar (2014-2018) - Bezpieczeństwo

Z przodu jest 6 poduszek powietrznych i ESP. W testach zderzeniowych Euro NCAP Pulsar uzyskał najwyższą ocenę – pięć gwiazdek.

Nissan Pulsar (2014-2018) - Zawieszenie

Ma zapewnić komfort i robi to. Nierówności drogi niweluje skutecznie, ale jest przy tym głośne. Pulsar ma dobre, bezpieczne właściwości jezdne, a jego układ kierowniczy okazuje się wystarczająco komunikatywny.

Nissan PulsarMateriały prasowe
Ilością miejsca na kanapie Pulsar zawstydza wiele samochodów z klasy średniej
Nissan PulsarMateriały prasowe
Bagażnik jest dość duży i ustawny, niestety po złożeniu oparć kanapy powstaje wysoki próg


Nissan Pulsarauto motor i sport

 

Nissan PulsarMateriały prasowe
Tył wyróżniają wielkie lampy. Duża tylna szyba ułatwia cofanie

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA