Qashqai jest godny uwagi niezależnie od rocznika
Qashqai II zadebiutował w 2013 roku, zdobywając uznanie nowoczesną stylistyką i ładnym wnętrzem. W wersji z napędem 4x4 umożliwia też jazdę w lekkim terenie. Jego następcę zaprezentowano w 2021 roku.

Używany Nissan Qashqai (2013-2021)- Układ napędowy
Początkowo stosowano trzy doładowane silniki czterocylindrowe – benzynowy 1.2 i diesle 1.5 oraz 1.6. Podstawową jednostką benzynową był 1.2 DIG-T o mocy 115 KM. Delikatnie traktowany jest cichy, oszczędny i trwały, ale przy ostrej jeździe spala olej silnikowy (na gwarancji wymieniano pierścienie tłokowe lub modernizowano oprogramowanie silnika) i dużo więcej benzyny. Inną usterką były wadliwe napinacze łańcucha rozrządu, które wymieniano na gwarancji (czasami łącznie z łańcuchem). Poza gwarancją usługa ta kosztuje ok. 1500 zł. Silnik 1.6 DIG-T o mocy 163 KM pojawił się w 2014 r. Jest oszczędny i ma bezobsługowy łańcuchowy napęd rozrządu. Diesla 1.5 dCi (110 KM) oferowano już w poprawionej, trwałej wersji, jednak olej lepiej wymieniać w nim co 15 tys. km. 130-konny silnik 1.6 dCi jest bezawaryjny i ma niezawodny łańcuchowy napęd rozrządu. Wspólną cechą silników Qashqaia są wycieki oleju po większych przebiegach, głównie spod pokrywy zaworów i spod miski olejowej; koszt naprawy – od 200 zł. W 2018 r. benzynowe silniki 1.2 i 1.6 zastąpiono czterocylindrową doładowaną jednostką 1.3 DIG-T osiągającą 140 lub 160 KM. Rok później silnik 1.6 dCi wymieniono na nową jednostkę 1.7 dCi (150 KM). Mechaniczne skrzynie biegów są trwałe, po przebiegu wyższym niż 150 tys. km usterkowe bywają bezstopniowe przekładnie CVT. Trwały napęd 4x4 jest dostępny tylko z silnikami 1.6 dCi i 1.7 dCi.


Używany Nissan Qashqai (2013-2021)- Nadwozie
Z przodu jest wygodnie, z tyłu miejsca na nogi jest tyle, ile w przeciętnym kompakcie. Kabinę dobrze wyciszono. Estetyczna tablica rozdzielcza nie porywa wzornictwem, ale jest łatwa w obsłudze.
Używany Nissan Qashqai (2013-2021)- Wykonanie
Qashqai nie ma problemów z korozją, jednak powłoka lakierowa jest podatna na zarysowania. Plastikowe okładziny we wnętrzu mają dobrą jakość, montaż jest na wysokim poziomie.
Używany Nissan Qashqai (2013-2021)- Bezpieczeństwo
W standardzie auto ma 6 poduszek powietrznych oraz ABS z ESP. W testach zderzeniowych Qashqai uzyskał pięć gwiazdek.
Używany Nissan Qashqai (2013-2021)- Zawieszenie
Jest komfortowe, dobrze „wygładza” nierówności nawierzchni i w zakrętach trzyma nadwozie w ryzach, nie pozwalając na większe przechyły; samochód ma tendencję do niewielkiej podsterowności. Przy okazji liftingu poprawiono działanie układu kierowniczego.

Najlepsze w modelu
Silnik
Silnik benzynowy 1.6 to dobry wybór – potrzebuje niewiele więcej paliwa niż diesle i nie jest awaryjny. Natomiast silniki wysokoprężne to dopracowane konstrukcje, które są bezproblemowe, a przy tym oszczędne. Nowe silniki na razie nie sprawiają kłopotów.
1.6 DIG-T | 1.6 dCi | 1.2 DIG-T | |
Budowa silnika/liczba cylindrów | rzędowy/4 | rzędowy/4 | rzędowy/4 |
Pojemność skokowa cm3 | 1618 | 1598 | 1197 |
Moc maksymalna kW (KM) przy obrotach 1/min |
120 (163) 5600 |
96 (130) 4000 |
85 (115) 4500 |
Maks. moment obrotowy Nm przy obrotach 1/min |
240 2000 |
320 1750 |
190 2000 |
Masa własna/ładowność kg | 1390/510 | 1445/515 | 1350/510 |
Długość × szerokość × wys.mm | 4394 × 1806 × 1624 | ||
Pojemność bagażnika l/VDA | 430//1585 | 430//1585 | 430//1585 |
Prędkość maksymalna km/h | 200 | 190 | 185 |
Rocznik
W ramach liftingu w 2017 roku zmieniono wygląd lamp oraz przodu i tyłu nadwozia. Na nowo zestrojono zawieszenie i układ kierowniczy. Wnętrze zyskało wyższą jakość i lepsze wygłuszenie.
Wyposażenie
Elektrycznie regulowane szyby oraz lusterka, centralny zamek, radioodtwarzacz, komputer pokładowy i klimatyzacja manualna znajdują się w wyposażeniu podstawowej wersji Visia.
Ceny
Auta warte uwagi kosztują co najmniej 40 tys. zł – to cena bazowego modelu z silnikiem 1.2. Wersje z napędem 4x4 są rzadkością. Dominują auta z silnikiem benzynowym 1.2 i dieslem 1.5. Mając 60-65 tys. zł, można szukać samochodu z polskiego salonu, na gwarancji i w dobrej wersji silnikowej.
ROCZNIK | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 |
1.2 DIG-T/115 KM | 90 800 | 82 900 | 74 900 | 68 000 | 62 900 |
1.6 DIG-T/163 KM | 95 900 | 88 500 | 81 900 | 75 900 | 69 900 |
1.6 dCi/130 KM | 91 600 | 84 600 | 79 900 | 75 900 | 72 900 |
Ceny w złotych; źródło: Otomoto |
Niezawodność
Nissan Qashqai to model niezawodny. Mimo to czasami zawieszają się elektroniczne systemy wspierające kierowcę. Pomaga zazwyczaj diagnostyka kosztująca od 200 zł. Uszkodzeniom ulegają czujniki parkowania, zdarzają się też kłopoty z oprogramowaniem silnika i przekładni CVT. W benzynowym silniku 1.6 awaryjne są sondy lambda. W zawieszeniu najszybciej trzeba wymieniać łączniki stabilizatora (koszt 300 zł). Jedna z akcji serwisowych polegała na montażu wspornika tylnego nadkola, ponieważ bez niego przewód hamulcowy może ulec przetarciu.
